kattenluikje wegwerken
donderdag 12 mei 2011 om 10:03
Jep! Precies op maat van eenzelfde dikte als je deur het vierkant (neem ik aan) uitzagen in een nieuw stuk hout. Dan erin verlijmen. Maar als je het dan goed wilt doen zal je je deur geheel moeten schuren, plamuren (vooral bij het nieuw stuk hout) en verven.
*even geschreven in een makkelijk verkorte versie*
*even geschreven in een makkelijk verkorte versie*
donderdag 12 mei 2011 om 10:04
Het kan wel maar het wordt er niet mooier op. Heb je het stuk hout nog wat er uit is gezaagd? Misschien is dat nog terug te plaatsen. Beetje houtlijm er op en weer terug duwen nadat je het luikje verwijderd hebt.
Maar ik vrees van niet. Nieuwe deur is een (dure) optie. Of een plank er voor timmeren.
Maar ik vrees van niet. Nieuwe deur is een (dure) optie. Of een plank er voor timmeren.
donderdag 12 mei 2011 om 10:09
donderdag 12 mei 2011 om 10:10
dat het niet mooier wordt is niet zo'n drama.
het is boven op zolder ('studio' heet dat in deze huizen...)
ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het geen vierkant,
zonder hoeken zeg maar.
ik d8 al dat het wel zou kunnen. ik denk er aan om het luikje weg te halen omdat ik in een rijtjeshuis woon. achter de huizen zit nog een ruimte. sommigen hebben een balkon, niet allemaal.
de katten kunnen over het balkon springen en naar de andere ruimtes zeg maar. vandaar dat ik het luikje nooit open zet als er andere deuren open staan. de laatste tijd doe ik het alleen snachts af en toe open (dan heeft niemand er verder last van)
maar goed ivm de andere huizen lijkt het me toch praktischer als er helemaal geen luikje meer zit. dan kunnen ze enkel eruit als ik erbij ben.
het is boven op zolder ('studio' heet dat in deze huizen...)
ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het geen vierkant,
zonder hoeken zeg maar.
ik d8 al dat het wel zou kunnen. ik denk er aan om het luikje weg te halen omdat ik in een rijtjeshuis woon. achter de huizen zit nog een ruimte. sommigen hebben een balkon, niet allemaal.
de katten kunnen over het balkon springen en naar de andere ruimtes zeg maar. vandaar dat ik het luikje nooit open zet als er andere deuren open staan. de laatste tijd doe ik het alleen snachts af en toe open (dan heeft niemand er verder last van)
maar goed ivm de andere huizen lijkt het me toch praktischer als er helemaal geen luikje meer zit. dan kunnen ze enkel eruit als ik erbij ben.
donderdag 12 mei 2011 om 11:34
ooww wat een goed idee dejavu! zeker in de zomer is het boven
erg benauwd. zo'n roostertje is dus wel een idee.
domme vraag: kan je dat kant en klaar kopen, en waar?? bij de bekende bouwmarkten?
het stuk hout heb ik helaas niet meer.
het is een glazen deur met aan de onderkant ongeveer 50cm van hout
domme vraag: kan je dat kant en klaar kopen, en waar?? bij de bekende bouwmarkten?
donderdag 12 mei 2011 om 12:50
quote:Missphoebe schreef op 12 mei 2011 @ 11:34:
Bij de bouwmarkt, wel even goede maat opnemen.
Je kunt aan de buitenkant een "gewoon" rooster plaatsen, en aan de binnenkant eentje met een schuifje. Die kan je dicht doen als het koud wordt.
Bij de bouwmarkt, wel even goede maat opnemen.
Je kunt aan de buitenkant een "gewoon" rooster plaatsen, en aan de binnenkant eentje met een schuifje. Die kan je dicht doen als het koud wordt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 13 mei 2011 om 17:01
het is al gebeurd! net even met vriendlief (die vandaag vrij is) naar Bouwmarkt gescheurd.
we hebben idd. 2 van die witte roostertjes van het plaatje erop gezet. ze kunnen allebei open en dicht erg handig is, want op zolder is het snel benauwd.
met die dingen open scheelt dat heel erg!
het was binnen 10 minuten gebeurt, en ik ben er erg blij mee!
vooral omdat ik niet meer hoef te stressen over mijn katjes op andermans balkon e.d.
Vind het alleen wel een beetje zielig voor de poesjes want ik denk niet dat ze het snappen, maar dat zal wel wennen.
thanks voor de tips!
we hebben idd. 2 van die witte roostertjes van het plaatje erop gezet. ze kunnen allebei open en dicht erg handig is, want op zolder is het snel benauwd.
met die dingen open scheelt dat heel erg!
het was binnen 10 minuten gebeurt, en ik ben er erg blij mee!
vooral omdat ik niet meer hoef te stressen over mijn katjes op andermans balkon e.d.
Vind het alleen wel een beetje zielig voor de poesjes want ik denk niet dat ze het snappen, maar dat zal wel wennen.
thanks voor de tips!
woensdag 3 september 2014 om 09:27
ik zat met hetzelfde probleem. mijn vriend en ik hebben ons rot gezocht naar een goede oplossing om het in de achterdeur dicht te maken. De klusjesman vroeg er een recordbedrag voor! We hebben uiteindelijk dit gevonden.
Mijn vriend heeft dat paneel er op gezet en geschilderd en nu ziet de deur er weer netjes uit .
Ik hoop dat iemand anders er iets aan heeft:).
Mijn vriend heeft dat paneel er op gezet en geschilderd en nu ziet de deur er weer netjes uit .
Ik hoop dat iemand anders er iets aan heeft:).