Kattenmoeders tips graag...

16-12-2013 21:19 44 berichten
Onze poes, nu bijna 1 jaar oud, is echt hardleers.

Ze is aanhankelijk, lekkere knuffel, lief voor de kinderen maaar...ze poept en plast continu over de vuile schone was... En vreet van de aanrecht...hoef maar 1 sec iets te laten staan en ze heeft dr slag al geslagen. Als ik het zie geef ik er een tik, maar als ik te laat ben niet. Zelfde als poepen en plassen tussen de was. We hebben er een schot tussen gezet en nu springt ze daar dus schijnbaar overheen, want gisteren deed ik de was en ik kwam maar liefst 5 drollen tegen...om gek van te worden! Help lieve poezenmoeders, zijn er tips?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, heb nog nooit een kitten gebaard, dus kwalificeer niet als kattenmoeder. Kan je dan ook helaas niet helpen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als een kat niet op de bak poep en plast maar in plaats daarvan op zachte plekken is het bijna zeker dat ze een probleem heeft met de kattenbak.

Over het meppen zal ik maar niet beginnen.
Stop eerst eens met het geven van 'tikken' aan je kat. Dan zal ik eens bedenken of ik nog reageer met een eventuele oplossing.
Ze doet het ook op de kattenbak, ze doet het en en...
Gaan jullie aaien dan als ze aan je vers gebakken quiche heeft zitten knabbelen? Of even in gesprek?
Een kat snapt een tik niet. Maar als jij het beestje bang wil maken en er voor wilt zorgen dat ze je niet meer vertrouwt. Arm poezenbeestje.
Wat moet ik dan doen?
Kattenmoeders kunnen niet typen.
OMG, wie noemt zichzelf nou een kattenmoeder?
Oke, ten eerste: stop met de term 'kattenmoeders'. Ten tweede: het heeft geen zin een kat te slaan als het kwaad als is geschied, alsof dat beest dan nog weet waar je kwaad om bent. Haar van het aanrecht wegjagen op het moment dat ze aan je versgebakken quiche zit te knabbelen is wat anders. Maar wellicht kan je daar een plantenspuit voor gebruiken?

Verder, is het mogelijk de kat niet door het hele huis te laten lopen, deuren dichthouden? En dus niets meer op het aanrecht laten staan.
Hier een kat met een eetstoornis. Die eet alles wat ze te pakken kan krijgen. Enige oplossing, geen eten achterlaten. En ja dat is vreselijk vervelend maar eten jatten is zelfbeloning, ze heeft eten dus positief. Enige manier is zorgen dat ze niets te pakken krijgt.
Kattenbak te vies? Stress? Te druk in huis? Te weinig aandacht? Te lang alleen? Waar staat de bak? Etc Etc
Geef je je kinderen ook een tik? kattenmoeders doen zoiets niet.

Maar goed, niet tikken dus. Bij mij luisteren ze bij voedsel jatten naar kort e e roepen, of gewoon NEE in een bepaalde toon. aangeleerd, dat wel, door het heel vaak te herhalen en ze op de grond te zetten.

poepen en piesen op de was: Ik zou eens naar de kattenbak kijken, ander grit, vaker schoonmaken, andere plek, oid.
Mijn kat sproeit net tegen mijn kersverse minikerstboom aan. Zo ongeveer het enige waar het nog niet tegenaan had gezeken. Kutkat. Moedeloos word ik ervan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Castreren?
Is de kattenbak nieuw aangeschaft voor deze kat of al door een ander ooit gebruikt?
Ik word nooit kwaad als het leed al is geschied, dat schreef ik al. Helaas is alles open, alleen de woonkamer kan dicht en daar vind ik de kattenbak nou niet zo hygienisch. Vorige keer heeft ze op mijn matras geplast, die deur houd ik voortaan hysterisch dicht..maar met 2 kleine kinderen...die vergeten dat nog wel eens dus vorige week op mijn dekbed geplast...grrr
De kattenbak is nieuw voor haar aangeschaft en heb haar om deze reden pas laten stereliseren. De dierenarts dacht dat het hierdoor kon komen.
quote:Tickel schreef op 16 december 2013 @ 21:40:

Mijn kat sproeit net tegen mijn kersverse minikerstboom aan. Zo ongeveer het enige waar het nog niet tegenaan had gezeken. Kutkat. Moedeloos word ik ervan.Misschien eens verdiepen in wat er mis zou kunnen zijn?
quote:EvenWatAnders schreef op 16 december 2013 @ 21:41:

Castreren?Die van mij? Issie al, operatief en chemisch.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Staat de kattenbak naast het voedsel?
quote:pilatespas schreef op 16 december 2013 @ 21:44:

De kattenbak is nieuw voor haar aangeschaft en heb haar om deze reden pas laten stereliseren. De dierenarts dacht dat het hierdoor kon komen.Heeft ze genoeg plekjes waar ze zich terug kan trekken? Plukken de kinderen teveel aan haar? Welk grit ligt er in de bak?
quote:Tickel schreef op 16 december 2013 @ 21:45:

[...]

Die van mij? Issie al, operatief en chemisch.Ochjee.. extreem beestje dus.
Ze is weinig alleen, ben sinds kort werkloos..kids kunnen wel druk zijn, misschien daarom stress? Daarnaast wil ze eigenlijk zelden naar buiten het liefst naast me op de bank dus lijkt me dat ze zich wel cosi voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven