Kattenpension?
dinsdag 17 mei 2011 om 08:07
In de zomer ga ik 3 weken op vakantie. Ik heb 2 katten en dit wordt de 1e x dat ik lang weg zal zijn, sinds ik m'n katten heb. Bij weekendjes weg kwam een vriendin uit de flat hier om ze eten en aandacht te geven. Dit was ook het plan voor de zomer, maar zij gaat nu verhuizen, dus nu moet ik een nieuwe oplossing zoeken..
Wat is jullie ervaring met katten naar een pension? En ervoor eerst een keer een weekend om te wennen, of gelijk die 3 weken? Of ben je ervoor een keer wezen kijken om te beoordelen of 't er goed uitzag?
Toen ze uit 't asiel kwamen, moesten ze echt een paar weken wennen, dus ben erg benieuwd hoe dit zal gaan..
Wat is jullie ervaring met katten naar een pension? En ervoor eerst een keer een weekend om te wennen, of gelijk die 3 weken? Of ben je ervoor een keer wezen kijken om te beoordelen of 't er goed uitzag?
Toen ze uit 't asiel kwamen, moesten ze echt een paar weken wennen, dus ben erg benieuwd hoe dit zal gaan..
dinsdag 17 mei 2011 om 08:48
dinsdag 17 mei 2011 om 09:02
Ik ben het ermee eens dat de meeste katten liever thuis, in hun eigen omgeving willen blijven. Maar er zijn ook zeker katten die zich ook in een andere omgeving goed thuisvoelen.
Als wij een weekje weggaan in Nederland, neem ik mijn katten altijd mee. En uk geloof niet dat ik de enige ben. Alswe naar het buitenland gaan, passen mijn moeder en buren op.
Je kan denk ik zelf het beste inschatten hoe je katten gaan reageren op een verblijf in een pension. En hoewel ik het zelf niet zo snel zou doen, denk ik dat een pension een goede oplossing is voor als je geen andere opvang hebt. En misschien kan je het inderdaad eerst een weekend proberen... En laaf ze er niet achter als je er geen goed gevoel over hebt.
Als wij een weekje weggaan in Nederland, neem ik mijn katten altijd mee. En uk geloof niet dat ik de enige ben. Alswe naar het buitenland gaan, passen mijn moeder en buren op.
Je kan denk ik zelf het beste inschatten hoe je katten gaan reageren op een verblijf in een pension. En hoewel ik het zelf niet zo snel zou doen, denk ik dat een pension een goede oplossing is voor als je geen andere opvang hebt. En misschien kan je het inderdaad eerst een weekend proberen... En laaf ze er niet achter als je er geen goed gevoel over hebt.
dinsdag 17 mei 2011 om 09:02
Wij vragen altijd een nichtje/neefje/buurmeisje/vriendin om tijdens onze vakantie op ons huis te passen. Vinden zij geweldig om te doen (want: even op zichzelf wonen) en poes hoeft zijn huisje niet uit. Daarnaast is ons huis dan gewoon bewoond en dat vind ik zelf een prettiger idee.
Met pension geen ervaring, vond ik zelf geen prettig idee.
Met pension geen ervaring, vond ik zelf geen prettig idee.
dinsdag 17 mei 2011 om 09:06
Elninjoo: een kat heeft dagelijks vers voer en water nodig, niet af en toe in drie weken . . . . . !!!!
Wij hadden een heel slechte ervaring en een hele goede.
Verhouding ook zo, slechte was goedkoop, goede was duur.
Als ik het weer zou moeten doen, zou het het dure pension worden. Brandschoon, kennen alle katten bij naam, mocht altijd bellen hoe het met kat ging.
Maar ik vrees dat je nu al te laat bent voor 2 katten, 3 weken in de zomer . . . . .
Succes!!!
Wij hadden een heel slechte ervaring en een hele goede.
Verhouding ook zo, slechte was goedkoop, goede was duur.
Als ik het weer zou moeten doen, zou het het dure pension worden. Brandschoon, kennen alle katten bij naam, mocht altijd bellen hoe het met kat ging.
Maar ik vrees dat je nu al te laat bent voor 2 katten, 3 weken in de zomer . . . . .
Succes!!!
dinsdag 17 mei 2011 om 09:10
quote:carenza schreef op 17 mei 2011 @ 09:06:
Elninjoo: een kat heeft dagelijks vers voer en water nodig, niet af en toe in drie weken . . . . . !!!!
...en vooral: aandacht!
Ik zou inderdaad proberen om iemand in huis te krijgen voor die 3 weken. Er zijn vast wel familieleden of tieners die het leuk vinden om 3 weken op zichzelf te wonen.
...en vooral: aandacht!
Ik zou inderdaad proberen om iemand in huis te krijgen voor die 3 weken. Er zijn vast wel familieleden of tieners die het leuk vinden om 3 weken op zichzelf te wonen.
dinsdag 17 mei 2011 om 09:54
http://www.diabeteskatten ... ?t=769&highlight=pensions
Over Catnapolsky bij Eindhoven zijn veel mensen erg tevreden.
Over Catnapolsky bij Eindhoven zijn veel mensen erg tevreden.
dinsdag 17 mei 2011 om 10:27
In Amsterdam weet ik een betrouwbare oppascentrale, die komen dagelijks langs en legen ook de brievenbus etc. Weet niet waar je woont?
Overigens hebben wij de laatste jaren ook het liefst mensen in ons huis te logeren. KRijgen de katten ook wat aandacht en dan is het huis bewoond. Als je op een plek woont waar mensen graag eens een paar weekjes vakantie gaan hebben is dat de slimste optie.
Overigens hebben wij de laatste jaren ook het liefst mensen in ons huis te logeren. KRijgen de katten ook wat aandacht en dan is het huis bewoond. Als je op een plek woont waar mensen graag eens een paar weekjes vakantie gaan hebben is dat de slimste optie.
dinsdag 17 mei 2011 om 11:28
Toen ik net 18 was ging een vriend van mijn vader 3 weken op vakantie... hij had 2 katten met gebruiksaanwijzing en hij woont in het centrum van een grote stad waar t dan kermis zou zijn. Of ik en mijn vriendje niet 3 weken samen wilde wonen... nou, heerlijk! Wij konden niet op vakantie maar hebben er echt een beetje vakantie van gemaakt
De jaren er na ook 2 á 3x per jaar... bevalt zeer goed van beide kanten! Vriend en ik wonen ondertussen samen maar hebben hem gevraagd of hij tijdens de kermis dit jaar niet weer op vakantie moet ofzo ... en het maakte hem niet uit wanneer hij weg ging dus gaat ie tijdens de kermis
Heb je niet een leuke puber in je omgeving die je vertrouwd to?
De jaren er na ook 2 á 3x per jaar... bevalt zeer goed van beide kanten! Vriend en ik wonen ondertussen samen maar hebben hem gevraagd of hij tijdens de kermis dit jaar niet weer op vakantie moet ofzo ... en het maakte hem niet uit wanneer hij weg ging dus gaat ie tijdens de kermis
Heb je niet een leuke puber in je omgeving die je vertrouwd to?
dinsdag 17 mei 2011 om 15:35
Thnx voor het meedenken.
Denk dat het vrij lastig wordt om iemand te vinden die hier 3 weken wil wonen.. Woon namelijk in 'n best wel klein appartementje. Misschien is iemand die iedere dag langskomt toch wel beter, al vind ik dat ook wel zielig, want is wel heel eenzaam en saai dan.. (Maar ach, nu vervelen ze zich ook, dus opzich..
Staat er nu eentje heel hard te mauwen om aandacht, haha!)
& pension reserveren, daar had ik nog niet aan gedacht dat dat snel moet. Weet nu namelijk ook nog niet precies wanneer ik ga, dus dat is wel lastig.
Denk dat het vrij lastig wordt om iemand te vinden die hier 3 weken wil wonen.. Woon namelijk in 'n best wel klein appartementje. Misschien is iemand die iedere dag langskomt toch wel beter, al vind ik dat ook wel zielig, want is wel heel eenzaam en saai dan.. (Maar ach, nu vervelen ze zich ook, dus opzich..
& pension reserveren, daar had ik nog niet aan gedacht dat dat snel moet. Weet nu namelijk ook nog niet precies wanneer ik ga, dus dat is wel lastig.