Kattenpis verwijderen
vrijdag 24 april 2020 om 23:38
Vanmorgen eindelijk nieuwe tuinkussens gekocht, haal ik ze vanavond binnen.. Heeft er een vieze kater tegenaan staan zeiken
Ze kunnen niet in de wasmachine, wat is handig om te doen? Ik lees zoveel tegenovergestelde berichten op Google.
Het is inmiddels al opgedroogd, maar het stinkt natuurlijk vreselijk. Volgens mij zijn de kussens van polyester.
Wie heeft hier een ouderwetse andijvie-tip voor me?
Ze kunnen niet in de wasmachine, wat is handig om te doen? Ik lees zoveel tegenovergestelde berichten op Google.
Het is inmiddels al opgedroogd, maar het stinkt natuurlijk vreselijk. Volgens mij zijn de kussens van polyester.
Wie heeft hier een ouderwetse andijvie-tip voor me?
zaterdag 25 april 2020 om 13:41
Pindakaasjes schreef: ↑25-04-2020 13:03Wat een nare dingen las ik hier?? Jeetje,, kom ik aanzetten met mijn dure citronella en kattenschrik spray.. blablablabla..
Ja ga het nog een keer herhalen.. waarom denk je dat het gewist is?
zaterdag 25 april 2020 om 16:15
Kussens liggen op het aanrecht in de bijkeuken. Deur open drinken neerzetten boek neerleggen. Kussen halen en gaan zitten, niet andersom. Opstaan voor meer drinken.. in je eentje in de tuin? kussen meenemen naar binnen.jeskanana schreef: ↑25-04-2020 12:40Hè? Hoe doen jullie dat dan, bij elk bakkie koffie slepen jullie de kussens heen en weer?
Ik leg ze normaal gesproken bij het buiten ontbijten neer en doe ze 's avonds na de koffie weer binnen. Anders sleep ik het spul 5-6x heen en weer, dan krijg ik liever een houten kont![]()
En deze piskater is langs 5 honden gekomen, was wel een dare-devil.
Ik overweeg een vangkooi van de dierenbescherming aan te vragen. Iemand hier in de buurt heeft een kat die eens per dag brokjes krijgt in een bakje in de tuin,meer doen ze er niet aan. (Kattenbak, bandje, ontvlooien, ontwormen, antiteek, dierenarts, castreren) dat heet bij ons een zwerfkat met eetafspraak. Beest is door de voordeur naar binnen gegaan heeft 6 weken in de schuur gezeten en daarna naar buiten.
En maar schijten en zeiken in andermans tuin..
zaterdag 25 april 2020 om 16:19
Jij bent ook wel wat aan het zeiken maar die vangkooi krijg je niet.petra123456 schreef: ↑25-04-2020 16:15Kussens liggen op het aanrecht in de bijkeuken. Deur open drinken neerzetten boek neerleggen. Kussen halen en gaan zitten, niet andersom. Opstaan voor meer drinken.. in je eentje in de tuin? kussen meenemen naar binnen.
Ik overweeg een vangkooi van de dierenbescherming aan te vragen. Iemand hier in de buurt heeft een kat die eens per dag brokjes krijgt in een bakje in de tuin,meer doen ze er niet aan. (Kattenbak, bandje, ontvlooien, ontwormen, antiteek, dierenarts, castreren) dat heet bij ons een zwerfkat met eetafspraak. Beest is door de voordeur naar binnen gegaan heeft 6 weken in de schuur gezeten en daarna naar buiten.
En maar schijten en zeiken in andermans tuin..
zaterdag 25 april 2020 om 18:04
zaterdag 25 april 2020 om 18:19
iones schreef: ↑25-04-2020 18:04Vind je dat werkelijk Mieke? Dat iemand zeikt wanneer ze klaagt dat haar tuinkussens ondergezeken worden door een kat?
Moet dan alles maar heilig worden verklaart wat katten doen?
Ik woon in een plattelandsgemeente. Hier kun je altijd wel van iemand een vangkooi lenen. Of een buks....
Als mijn kat doodgeschoten wordt en iemand heeft een buks en die staat er zo in, dan is er een probleem. Al kotst de rest van het dorp me compleet uit.
Over het vergoeden van schade valt te praten. Als je mijn kat vermoordt zijn we uitgepraat en kom je me tegen.
anoniem_396344 wijzigde dit bericht op 25-04-2020 18:39
0.08% gewijzigd
zaterdag 25 april 2020 om 18:28
Dat je een bijtende hond neerschiet snap ik dan weer wel.RocketScienceFiction schreef: ↑25-04-2020 18:19Als mijn kat doodgeschoten wordt en iemand heeft een buks en die staat er zo in, dan is er een probleem. Al kotst de rest van het dorp me compleet uit.
Over het vergoeden van schade valt te praten. Als je mijn kat vermoord zijn we uitgepraat en kom je me tegen.
zaterdag 25 april 2020 om 18:32
Een kat die bij jou de boel vernielt, en de eigenaar die niet thuis geeft. Want er hangt geen kaartje aan he. Als je zo'n dier om zeep helpt, dan komt er geen hond ooit achter.
Niet dat ik dat zou doen. Maar ik zou de kat wel vangen en op laten halen door de dierenambulance.
Niet dat ik dat zou doen. Maar ik zou de kat wel vangen en op laten halen door de dierenambulance.
Tsja, en een agressieve kat ook natuurlijk.
zaterdag 25 april 2020 om 20:11
Goh Petra123456 dat vind ik echt van de zotte hoor, dat je je kussens zo beschermen moet vanwege andermans katten. Ben blij dat het hier niet zo ernstig is.
Hier worden jaarlijks veel zwerfkatten afgeschoten trouwens, dat mogen jagers ook gewoon legaal doen. Officieel alleen zwerfkatten, maar er zal vast eens een huiskat tussen zitten. Risico van je kat buiten laten rondlopen..
Hier worden jaarlijks veel zwerfkatten afgeschoten trouwens, dat mogen jagers ook gewoon legaal doen. Officieel alleen zwerfkatten, maar er zal vast eens een huiskat tussen zitten. Risico van je kat buiten laten rondlopen..
zaterdag 25 april 2020 om 20:58
Die vangkooi krijg ik wel, ik heb al een paar keer zo'n kat af laten voeren. De later genoemde buks is er al. Mijn man schiet als hobby in een schietbaan op schijven en op kleiduiven. Reken maar dat een kat zou lukken, maar dat doen we niet. Het beest kan er niks aan doen dat de baas een aso is.
Als ik een konijn neem schijt ie in mijn tuin. Als ik een hond neem ruim ik de stront op. Als ik een kat neem komt er een kattenkooi in mijn tuin. Als je een beest neemt is het jouw beest en heeft ie niets te zoeken in andermans tuin.
Stel dat ik jouw kat zou schieten dan zou je er echt niet achter komen. Dat beest verdwijnt van de aardbodem. Beter gezegd anderhalve meter diep onder de conifeer.
zaterdag 25 april 2020 om 21:08
Sommige mensen hebben aan vermoedens wie de dader is genoeg. Een kat is nooit zomaar weg, blijft ook niet weg. Wordt ie doodgereden wordt hij meestal gevonden.petra123456 schreef: ↑25-04-2020 20:58Die vangkooi krijg ik wel, ik heb al een paar keer zo'n kat af laten voeren. De later genoemde buks is er al. Mijn man schiet als hobby in een schietbaan op schijven en op kleiduiven. Reken maar dat een kat zou lukken, maar dat doen we niet. Het beest kan er niks aan doen dat de baas een aso is.
Als ik een konijn neem schijt ie in mijn tuin. Als ik een hond neem ruim ik de stront op. Als ik een kat neem komt er een kattenkooi in mijn tuin. Als je een beest neemt is het jouw beest en heeft ie niets te zoeken in andermans tuin.
Stel dat ik jouw kat zou schieten dan zou je er echt niet achter komen. Dat beest verdwijnt van de aardbodem. Beter gezegd anderhalve meter diep onder de conifeer.
Natuurlijk moet schade vergoed worden, maar ik zou niemand aanraden voor eigen rechter te spelen. Dan zijn tuinkussens niet je eerste zorg.
Ik denk ook dat ik mensen die zo denken snel genoeg herken in mijn buurt.
zaterdag 25 april 2020 om 21:55
Goed schoonspuiten met de tuinslang en dan azijn er op. In azijn zit iets wat de enzymen van kattenpis wat stinkt oplost. Heb zo mijn net nieuwe bank gered.
Over katten Grrrrr. Hele tuin afgeschermd zodat mijn katten dit soort dingen niet flikken bij een ander zijn spullen.. zit er dus een vreemde poes in de tuin. Die heeft blijkbaar een van mijn katten aangevallen die naar binnen kwam sjeezen om de hond te halen, die vervolgens zeer vals reageerde op de kat.
Laat Je Kat Binnen!!!! iig op eigen terrein. Echt, zo'n hekel aan. Door dat kolere beest mijn wisteria naar de knoppen.
Over katten Grrrrr. Hele tuin afgeschermd zodat mijn katten dit soort dingen niet flikken bij een ander zijn spullen.. zit er dus een vreemde poes in de tuin. Die heeft blijkbaar een van mijn katten aangevallen die naar binnen kwam sjeezen om de hond te halen, die vervolgens zeer vals reageerde op de kat.
Laat Je Kat Binnen!!!! iig op eigen terrein. Echt, zo'n hekel aan. Door dat kolere beest mijn wisteria naar de knoppen.
zaterdag 25 april 2020 om 22:59
Welnee en verder ben je ook niet interessant.petra123456 schreef: ↑25-04-2020 20:58Die vangkooi krijg ik wel, ik heb al een paar keer zo'n kat af laten voeren. De later genoemde buks is er al. Mijn man schiet als hobby in een schietbaan op schijven en op kleiduiven. Reken maar dat een kat zou lukken, maar dat doen we niet. Het beest kan er niks aan doen dat de baas een aso is.
dinsdag 28 april 2020 om 16:55
Gelukkig maar. Maar weet je van wie die kat is die bij jou pist? Want je weet niet of hij nog een keer terug komt en als die een pisplekje hebben ontdekt, dan geven ze dat zomaar niet op.