Kattenpis verwijderen

24-04-2020 23:38 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen eindelijk nieuwe tuinkussens gekocht, haal ik ze vanavond binnen.. Heeft er een vieze kater tegenaan staan zeiken :-[

Ze kunnen niet in de wasmachine, wat is handig om te doen? Ik lees zoveel tegenovergestelde berichten op Google.
Het is inmiddels al opgedroogd, maar het stinkt natuurlijk vreselijk. Volgens mij zijn de kussens van polyester.

Wie heeft hier een ouderwetse andijvie-tip voor me?
biotex sopje, deppen en laten intrekken.
WA verzekering van de eigenaar van de kat inschakelen en nieuwe kopen.
Je hebt speciaal spul hiertegen, zoals https://hg.eu/nl/producten/hg-alle-nare-geurtjes-weg. Zitten enzymen in, dus zelfde werking als Biotex Groen. Als de geur er nog niet te lang en te diep inzit werkt het best goed.
Als je de eigenaar van de kat weet zou ik daar ook even aanbellen
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2020 11:37
Reden: Ongepast
96.72% gewijzigd
[...]
Wij hebben hier in de buurt ook zo eentje rondlopen. Zeiken tegen het wasgoed, fietstassen, struikjes waar je naast zit.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2020 11:38
Reden: Ongepast
18.79% gewijzigd
Hobbelster schreef:
24-04-2020 23:39
WA verzekering van de eigenaar van de kat inschakelen en nieuwe kopen.
Dit.
Chocolade, altijd goed!
Als het echt katerzeik is wordt het echt lastig.
Heb zelf een oude kat gehad die het opeens allemaal niet meer wist (waar de kattenbak was) en een hoekje gebruikte.... half hoog vloerbedekking. Heb het zelf behandeld door eerst een sopje, laten weken in de azijn en daarna pure alcohol erop te spuiten. En de alcohol blijven herhalen ( te koop in een flesje bij oa de Kruidvat en zelf in een klein spuitflesje van een reissetje gedaan) Ook gelukt op een beklede traptrede ...

Gelukkig is het een los kussen! Misschien anders naar de stomerij brengen?
Ben ik echt de enige die dit niet eens zou proberen om schoon te maken.
Elke keer dat ik dan op dat kussen zou gaan zitten zou ik in mijn gedachten in de kattenzeik zitten. Dus sorry aan mij heb je niets, ik gooi ze weg.
truusperenat schreef:
25-04-2020 07:35
Ben ik echt de enige die dit niet eens zou proberen om schoon te maken.
Elke keer dat ik dan op dat kussen zou gaan zitten zou ik in mijn gedachten in de kattenzeik zitten. Dus sorry aan mij heb je niets, ik gooi ze weg.
Weg gooien was ook mijn eerste gedachte.
Zo vies, die katerzeik.
En let maar op, waar een kater 1x gepist heeft, komt hij het graag nog een paar keer dunnetjes overdoen.
Ik heb het in mijn tuin en fietsenschuurtje ook gehad. Wat een lucht!
Ik was er vanaf toen ik honden kreeg. Ik had voor die tijd wel kattenschrik spray en citronella spray.. dat zou dan iets moeten schelen en opnieuw pissen voorkomen, maar ik merkte het niet echt.
Ik heb 3 poezen en het enige dat echt werkt naar mijn ervaring is UF2000.
Milnisk schreef:
25-04-2020 09:25
Dit!
Milnisk schreef:
Dit wilde ik ook zeggen.
every journey starts with a single step
Ecodor UF2000
Milnisk schreef:
Hebben wij ook in huis, werkt ook perfect voor mensenurine trouwens. Het is bij iets als een stoelkussen wel lastig, omdat de kattenpis daar ook binnenin zit natuurlijk. Wij hebben een stoffen stoel weg moeten doen, omdat de geur er niet meer uit ging, ondanks vaak schoonmaken. Maar het is wel de moeite van het proberen.
Bedankt voor de tips, ik ga zo even aan de slag met Biotex en mocht dat niet helpen even een ritje naar de supermarkt voor wat sterker spul. Klinkt wel als iets wat ik sowieso in huis zou moeten hebben.

WA-verzekering heeft verder niet zoveel zin, moet een zwerfkater geweest zijn. Hier op het platteland zal het ipv gebakken spons wel een jager worden.

En weggooien kan altijd nog, ik gooi niet iets weg wat nog geen dag in gebruik is geweest natuurlijk..
[...]

Kom mensen als jou altijd graag tegen.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2020 11:40
Reden: Quote verwijderd
61.57% gewijzigd
[...]

Nee, natuurlijk niet. Wat een nare opmerking.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2020 11:40
Reden: Quote verwijderd
58.51% gewijzigd
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Als ik kussens buiten laat zit er vogelpoep op, of kattenharen of gewoon ranzige stofdeeltjes, laat hadden we een grote brand en alles ( stoelen en tafel en auto ect zat onder roet/asdeeltjes.
Of de kussen worden vochtig en gaan uiteindelijk schimmelen.

Ik zou ook proberen met zo'n antikattenurinemiddel en daarna biotex/ sodasopje.
En ze daarna sowieso nooit meer buiten laten liggen.
jeskanana schreef:
25-04-2020 10:51

En weggooien kan altijd nog, ik gooi niet iets weg wat nog geen dag in gebruik is geweest natuurlijk..
Normaal gesproken zou ik dan ook niet doen maar als ergens een kat overheen gepist heb gaat het echt weg, al is het een uur oud
Wasbenzine en een lucifer.
Nieuwe kopen en nooit buiten laten Liggrn. Of van de katten van anderen in je tuin afkomen.
Hè? Hoe doen jullie dat dan, bij elk bakkie koffie slepen jullie de kussens heen en weer?

Ik leg ze normaal gesproken bij het buiten ontbijten neer en doe ze 's avonds na de koffie weer binnen. Anders sleep ik het spul 5-6x heen en weer, dan krijg ik liever een houten kont :$

En deze piskater is langs 5 honden gekomen, was wel een dare-devil.
(.)
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 25-04-2020 22:02
98.86% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven