Kattenvraagje II

29-12-2010 21:36 28 berichten
Na het overlijden van mn moeder hebben wij haar kat in huis genomen. Kater van ongeveer 10 jaar oud (Spaanse vader en moeder maar ik geloof niet dat dat interessant is voor mijn vraag)

Wij hebben zelf al een poes en een kater, van beiden 6 jaar oud.

Onderling gaat het heel goed, ze liggen bij elkaar en zijn echt lief voor elkaar.

Maar Mams-kat miauwt!! En vooral s nachts! Hij kan naar buiten wanneer hij wil (dat was hij ook gewend) maar loopt soms gewoon naar boven terwijl wij in de woonkamer zitten en gaat daar heel hard lopen miauwen. Heel doelloos want er staan altijd brokken en water en hij kan naar buiten.

Iemand enig idee wat het kan zijn en vooral... wat we er aan kunnen doen??
Truste
Alle reacties Link kopieren
Ik wou ook al over doofheid beginnen, maar dat is het dus niet.

Heb een dove kat gehad dus "I feel your pain"

Tja, hele goede vraag, benieuwd of iemand nog een idee heeft. Ik vergeleek het zelf altijd met een huilende hond/wolf
Alle reacties Link kopieren
Wel in het Engels:

Aging cats. Cats, just like people, can suffer from a form of mental confusion, or cognitive dysfunction, as they age. They become disoriented and often cry plaintively for no apparent reason, especially at night. A nightlight sometimes can help if your cat becomes disoriented at night, and veterinarians often can prescribe medications that help these symptoms.

Ook een herkenbaar verhaal:

http://www.ibabuzz.com/ga ... r-cats-yowl-cry-at-night/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven