Kattenvragen en weetjes

30-08-2011 14:08 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel hier je vragen over je poes/kater en misschien kunnen we elkaar helpen en leuke weetjes uitwisselen.

Ik zal alvast aftrappen,

- waarom wilt mijn poes niet meer in haar mooie rotan "holletjesmand" terwijl ze dit eerst heerlijk vond?

- Waarom is mijn poes meteen in de badkamer te vinden zodra de douche aangaat? Ze gaat dan lekker onhandig voor de deur liggen spinnen en gaat geen cm opzij als ik erlangs moet.
Ik heb hier 'n kat met 'n plasticfetish. Maakt niet uit wat voor plastic, als 't maar kraakt als ze er zachtjes aan knaagt, bovenop gaat liggen of kopjes tegen geeft. Plastic tasjes, fruitzakjes, plasticjes om de rietjes aan van die pakjes sap: ze knaagt er zachtjes aan, kroelt er mee en gaat er het liefst met een gelukzalige, haast orgastische grijns boven op liggen...

De andere kat denkt dat hij nog 'n klein kitten is qua formaat: propt zich het liefst in een zo klein mogelijk hoekje of mandje. Met als gevolg dat aan alle kanten ledematen en staart uitsteken. En z'n kop over de rand naar beneden hangt.
Mijn kat ligt in haar kattenbak

Gewoon als ligplekje
quote:Vleermuis33 schreef op 30 augustus 2011 @ 17:58:

Mijn kat ligt in haar kattenbak

Gewoon als ligplekjeMisschien vind ze dit ook wel wat:

quote:iris1969 schreef op 30 augustus 2011 @ 18:05:

[...]

Misschien vind ze dit ook wel wat:

[afbeelding]

Ziet er leuk uit.

Ze heeft ook een reismandje, waarvan het deurtje openstaat

maar daar ligt ze nooit in.
Waar is die hierboven te koop? Wil ik ook!
quote:chocolover schreef op 30 augustus 2011 @ 18:29:

Waar is die hierboven te koop? Wil ik ook! Scheetje hè, hij is van Whiskas.
*zoekt zich suf op whiskas punt nl*
Waarom staat mijn kat in recordtempo naast me als ik de kaas uit de koelkast pak en doet ze dat niet als ik dat met de komkommer (of whatever) doe?
Deze is ook leuk

Is niet meer te koop Behalve op MP en die wil minimaal ¤55 hebben

Ik ga straks de laptop erbij pakken voor een oproepje
Geniaal topic trouwens
Haha Captain, heb jij nog mazzel mee! Die hier liggen standaard voor de deur en gaan braaf zitten als ik eraan kom
quote:chocolover schreef op 30 augustus 2011 @ 18:43:

Haha Captain, heb jij nog mazzel mee! Die hier liggen standaard voor de deur en gaan braaf zitten als ik eraan kom

Ze doen het hier ook bij mozzarella. Mauwen, mauwen, mauwen. Geef ik ze een stukje, lusten ze het niet.

Ik heb trouwens een kat die de (inbouw!)koelkast kan openmaken. Zucht. Altijd goed in de gaten houden dat we 'm niet in de keuken hebben...
Hahaha dat ken ik ja!

Oei dat is wel vervelend..
quote:chocolover schreef op 30 augustus 2011 @ 18:50:

Oei dat is wel vervelend..Je leert er wel om lachen als de kaas weer eens uit de koelkast gesleurd is en er tandafdrukken van de kat inzitten
@iris Weet jij waarom ze in de kattenbak gaat liggen, als ligplekje?

Is het raar?

Deze heeft ook wel wat
Wat een leuk topic :Imao: hier twee katten met elk hun eigen lieve en ook heel vreemde trekjes.

Dr. Love lust absoluut niets anders dan zijn brokken. Als ik een kuipje vlees opentrek voor z'n grote broer Kip bedelt en jammert hij net zo hard mee. Inclusief het op zijn achterpoten staan, tegen m'n benen aanwrijven en meer van dat.

Zet ik t voor ze neer dan snuffelt hij eraan, trekt zijn neus op en loopt weg... Zo raar Kip eet t wel helemaal op.
En dat tafereel herhaald zich elke keer weer. Iemand een verklaring voor dit opvallende gedrag?
Captain Geweldig!

HB zo 1 heb ik er ook. Zijn gewoon diva's

De mijne eet geen vis. Totaal niet. Had ik nog nooit gezien
Oh, wat een heerlijke kattenpraat en rituelen!

Sommigen zijn herkenbaar.

Onze poes gaat netjes zitten als ze een snoepje o.i.d. krijgt en wacht rustig af.

Miauwen kan ze niet, ze probeert het wel waardoor je soms de raarste geluiden hoort.

Ze gaat ook midden in de nacht boven op mijn hoofd liggen en gaat slapen.

Ze houdt ervan om over het toetsenbord te lopen zodat ik met allemaal tabbladen ziet die ik met moeite weer weg moet doen.

Haar favoriete speelgoed is een papieren zak. Die vliegt hier geregeld door de kamer.
Hier ook twee rode broers, de één is he-le-maal weg van melk, het liefst yoghurt. Als ik m'n schaaltje leeg'schraap' wordt ie helemaal gek en hengelt ie naar m'n lepel zodat ie een likje kan krijgen. Dus gaat ie nu onder dwang naar de gang en mag ie daarna een heel klein beetje yoghurt. Niet te houden die kat. De andere wil er niks van weten, maar vindt het weer heeeel intrigerend om met een walnoot door de kamer te scheuren en in alle tassen, dozen en manden te gaan zitten. Ookal zitten alle boodschappen er nog in
Oh en dr. Love heeft zijn naam niet voor niets: hij kan uren achter je aan lopen om je kopjes te geven, non-stop. Als ik slaap, thuiskom, tv kijk, opruim, kook of wat dan ook. Hij loopt me achterna en als ik dan stop gaat ie op z'n achtrpoten staan om me royaal kopjes te geven. Zo lief. Maar ik heb t idee dat ie me vooral weer van zijn geur wil voorzien.

Kip doet dit overdag bijna niet. Als wij slapen moet hij de schade kennelijk inhalen en doet wat dr. Love overdag doet... Hij is ook royaal in t geven van kopjes, maar is helaas nogal ruw en heeft grote uitstekende tanden, met als gevolg dat we vaak wakker zijn
Onze poes geeft een pootje in de lucht als ze iets lekkers wil. Mega schattig!
Leuk, al die herkenbare verhalen. Ik heb ook twee exemplaren in huis. Een Brit, die zich ook echt als een raskat wenst te gedragen. En een hkt-kat die echt helemaal wild word van nootmuskaat!

Verder hebben ze allebei echt nog nooit uit hun waterbak gedronken, die staat hier echt voor de sier. Ze drinken alleen maar uit de vissenkom. En ja, al mijn vissen leven nog :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven