Kennis pist in mijn bed

07-11-2010 21:04 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik weet niet zeker of dit topic onder het goede kopje staat. Maar het probleem is als volgt. Een tijdje terug bleef een dronken kennis bij mij crashen. Zij heeft helaas in mijn bed geplast. Ik heb het geprobeerd schoon te maken maar het blijft echt enorm stinken. Dus mijn vraag: kan een matras gestoomd worden? Of zal ik een nieuwe moeten kopen? Ik heb hier echt helemaal geen ervaring mee.

Groetjes Deurbel
Een matras stomen kan niet. Als iemand erop geplast heeft kun je hem wel weggooien dus. Los van het feit of ze wel of niet verzekerd is, is ze gewoon aansprakelijk dus kun je de schade op haar verhalen. Zij kan het dan evt. Op haar avp verz. melden. Houd er rekening mee dat deze wel op basis van dagwaarde betaald. Als je zelf een all risk dekking hebt op je inboedelpolis kun je het daar ook aanmelden.
Idd een nieuw matras eisen en je bepiste matras op marktplaats zetten. Er loopt vast wel iemand rond met een plasmatrasfetish
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 07 november 2010 @ 22:01:

Een matras stomen kan niet. Als iemand erop geplast heeft kun je hem wel weggooien dus. Los van het feit of ze wel of niet verzekerd is, is ze gewoon aansprakelijk dus kun je de schade op haar verhalen. Zij kan het dan evt. Op haar avp verz. melden. Houd er rekening mee dat deze wel op basis van dagwaarde betaald. Als je zelf een all risk dekking hebt op je inboedelpolis kun je het daar ook aanmelden.

Kennis moet gewoon schade vergoeden, en de schade die TO heeft is dat ze een nieuw matras moet kopen.

Wat haar verzekeraar vergoed zal TO toch worst wezen?
Heeft de kennis in kwestie zelf nog iets gemeld over dit voorval? Het lijkt mij op zijn minst fatsoenlijk om aan te bieden iets van de schade te vergoeden, en als zij dit niet heeft gedaan zou ik dubbel zo pissig zijn.