Kerstboom opruim topic

07-01-2019 16:41 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat tegen de kerst jaarlijks een blij en enthousiast topic is over wie zijn kerstboom al gezet heeft en wanneer hij gezet gaat worden, en ik er ook altijd heel enthousiast in mee doe, vraag ik me nu af of iemand zijn kerstboom nog heeft staan.

Want de kerst is helaas voorbij. Ik laat mijn boom altijd staan tot 6 januari met driekoningen. Maar niemand is eigenlijk bezig met driekoningen. Ik heb hem vandaag dus opgeruimd, samen met alle andere kerstspullen, op de verlichte guirlande op de schouw na. Die komt nog wel. Beetje geleidelijk afbouwen he.

En ik vraag me af wat ik nu moet, want het is nu zo saai zonder al dat kerst in huis.....
Meteen 2 januari weggedaan. Heerlijk, wat een ruimte weer. Alle kerstzooi weer in de garage.
Hier heb ik 3 januari de boom op straat gezet.
Nu wat extra kaarsen die branden in de avond.
Alle reacties Link kopieren
Gek inderdaad. Hij staat bij ons maar een week of 3 maar toch is het een 'gat' op de plek waar hij stond. Wel bijna anderhalf uur bezig geweest gisteren met vnl. opzuigen van de naalden ;-D.

Ik vind de sfeer en geur van een boom erg gezellig, net als de overige versiersels. Maar vind het ook weer goed zo, vandaag weer begonnen met werken dus gisteren was prima om de boel op te ruimen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-01-2019 16:52
Eigenlijk belachelijk hoe het Christelijk juk nog op de kerstdecoraties rust met dat 3 koningen als opruimeikpunt. Groene bomen en lichtjes waren bedoeld om de donkerste tijd van het jaar te overbruggen. Zou dus prima de volledige januarimaand nog kunnen.
Volgens de katholieke kerk eindigt de kersttijd pas op 2 februari. Dus ik zeg: laten staan die boom.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
briannaf wijzigde dit bericht op 07-01-2019 18:57
Reden: dubbel
97.73% gewijzigd
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen weggehaald
Kale plek is wennen

Mijn kinderen en vriend vonden mij "the Grinch" want ik haalde kerst weg 🙄
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een vorm van zinloos geweld, de kerstboom aftuigen. Maar ja, getrouwd met de antikerst heeft hij 'm nog lang getolereerd.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Die van ons is al weg vanaf 3 januari. Meteen alle decoratie opnieuw een plekje gegeven, hoop weggegooid of de kasten in gezet. Vond het fijn om de boom te hebben staan, maar nu het weg is voelt het ook lekker opgeruimd!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-01-2019 16:52
Eigenlijk belachelijk hoe het Christelijk juk nog op de kerstdecoraties rust met dat 3 koningen als opruimeikpunt. Groene bomen en lichtjes waren bedoeld om de donkerste tijd van het jaar te overbruggen. Zou dus prima de volledige januarimaand nog kunnen.
Helemaal mee eens die van mij staat ook nog misschien volgend weekend maar ik wil die lichtjes nog even niet missen en om nu allemaal potten en vazen met lampjes te vullen zie ik ook niet zitten.
Haalde eerst de boom ook rond de 6e weg maar ik heb er gewoon geen zin in ben de enige in de straat en het maakt me geen bal uit.
Ik word zo naar van die donkere maanden.
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
07-01-2019 18:59
Ik vind het een vorm van zinloos geweld, de kerstboom aftuigen. Maar ja, getrouwd met de antikerst heeft hij 'm nog lang getolereerd.
Dan ben jij vast ook zo iemand die een Ikea kast in elkaar timmert! Wat een geweld :-[
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Die van mij heeft 't nieuwe jaar hier eens gehaald maar is 4e kerstdag al naar buiten gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij staat nog. Ik wilde hem dit weekend opruimen en toen ik geen zin had zou ik hem vandaag gaan opruimen, maar ik had wederom geen zin. :proud: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Zaterdagochtend wordt hier het vuil opgehaald, ik heb vrijdag dus de (echte) boom afgetuigd en aan de straat gelegd. Er staat nu nog 1 miniboompje, die ga ik morgenavond weghalen.

Het is wel kaal zo, ik overweeg om mezelf een mooie lamp cadeau te doen om zo het gat op te vullen.
Ik heb voor het eerst sinds jaren geen kerstboom gezet, zelfs mijn kerstbellen zijn in de opbergbox gebleven. Eigenlijk beviel dat best wel goed! Scheelt veel qua opruimen enzo. Liet de boom altijd staan tot Driekoningen. Wil volgend jaar op zich wel weer dennen-guirlandes met lichtjes erin gewikkeld op de vensterbanken, dat vind ik wel heel leuk.

Waxinelichten en kaarsen altijd in de herfst en winter :)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-01-2019 16:52
Eigenlijk belachelijk hoe het Christelijk juk nog op de kerstdecoraties rust met dat 3 koningen als opruimeikpunt. Groene bomen en lichtjes waren bedoeld om de donkerste tijd van het jaar te overbruggen. Zou dus prima de volledige januarimaand nog kunnen.
Ja maar de jeu is er dan wel af. Het zou echter mooi zijn als ze bij de winkels de lichtjes nog op straat lieten. Maar dat doen ze niet. Nu is alles weer grauw en grijs en het huidige weersbeeld maakt het er niet beter op.
"lengende dagen".... dikke doei!

Met dit weer is het hartstikke vroeg donker.
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
07-01-2019 17:18
Nieuwjaarsdag gaat ie bij ons altijd weg. In november kijk ik er reikhalzend naar uit om ‘m op te kunnen zetten na sinterklaas, maar rond oud en nieuw krijg ik dan weer de opruim-kriebels en gaat ie de saaie nieuwjaarsdag, waarop we nooit iets nuttigs doen, weer weg. En dan sta ik nog bijna een week lang geregeld vol voldoening naar de opgeruimde hoek te kijken!
Goh, dat is mij nou volkomen vreemd! Uitkijken naar een lege hoek. En opruimkriebels heb ik nagenoeg nooit.
En voldoening dat de boom weg is helemaal niet. Ik heb er geen gevoel bij. Behalve dan dat ik het een beetje saai vind.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
07-01-2019 19:55
Die van mij staat nog. Ik wilde hem dit weekend opruimen en toen ik geen zin had zou ik hem vandaag gaan opruimen, maar ik had wederom geen zin. :proud: :facepalm:

Mijn idee was om de boom afgelopen vrijdag naar buiten te werken én weg te brengen naar de Avri. Niet gedaan, ook afgelopen zaterdag niet met als gevolg dat 'ie nu buiten bij de voordeur ligt, ondertussen omgewaaid vanwege het weer. Komende zaterdag dan maar, dan zijn de naalden hopelijk eraf gewaaid en heb ik de troep niet ook nog eens in mijn auto :facepalm: :yes: ;-D
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik even blij dat ik nooit een kerstboom heb! Al dat gedoe, sudah, lamaar. Hier hangt wel het hele jaar een kluit kerstboomlichtjes aan een kleine geluidsbox. Staat ook leuk. En als het in juli of een andere incourante maand eens hinderlijk donker is, steek ik ook die stekker in het stopcontact. Win-win!
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Sri-is-back-now schreef:
08-01-2019 01:28
Ben ik even blij dat ik nooit een kerstboom heb! Al dat gedoe, sudah, lamaar. Hier hangt wel het hele jaar een kluit kerstboomlichtjes aan een kleine geluidsbox. Staat ook leuk. En als het in juli of een andere incourante maand eens hinderlijk donker is, steek ik ook die stekker in het stopcontact. Win-win!
:heart: :D
Alle reacties Link kopieren
Sri-is-back-now schreef:
08-01-2019 01:28
Ben ik even blij dat ik nooit een kerstboom heb! Al dat gedoe, sudah, lamaar. Hier hangt wel het hele jaar een kluit kerstboomlichtjes aan een kleine geluidsbox. Staat ook leuk. En als het in juli of een andere incourante maand eens hinderlijk donker is, steek ik ook die stekker in het stopcontact. Win-win!
:proud:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
07-01-2019 22:15
Goh, dat is mij nou volkomen vreemd! Uitkijken naar een lege hoek. En opruimkriebels heb ik nagenoeg nooit.
En voldoening dat de boom weg is helemaal niet. Ik heb er geen gevoel bij. Behalve dan dat ik het een beetje saai vind.
De hoek is gelukkig niet leeg, maar er komt dan weer een fauteuil, die bij het bankstel past, te staan.
Maar ik vind dat zo lekker opgeruimd lijken.
Het is mij op den duur bijna een doorn in het oog. Waarom weet ik niet. Alles wordt irritant aan de boom. De lichtjes, de ballen... Ik ben soms gewoon een beetje vreemd denk ik :biggrin:
En dan jeuken mijn handen echt om ‘m weg te halen. Dan weet ik mijn drang nog een weekje te onderdrukken, maar op nieuwjaarsdag gaat hij echt foetsie.
De kerstversiering doe ik vaak tussen kerst en oud en nieuw al weg.
Onze buurvrouw laat de boom tot halverwege februari staan. Zo gezellig vindt ze het o_o
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Sue-Heck schreef:
08-01-2019 11:42

Het is mij op den duur bijna een doorn in het oog. Waarom weet ik niet. Alles wordt irritant aan de boom. De lichtjes, de ballen... Ik ben soms gewoon een beetje vreemd denk ik :biggrin:
En dan jeuken mijn handen echt om ‘m weg te halen. Dan weet ik mijn drang nog een weekje te onderdrukken, maar op nieuwjaarsdag gaat hij echt foetsie.
Heb ik ook hoor, de dagen na Sinterklaas verandert mijn huis in een soort totale Kerst-grot... heb ik ook plezier in. Maar ik weet ook dan al, dat ik er na de kerst helemaal klaar mee zal zijn. Opruimen is net zo lekker, als aankleden.

Kaarsen hebben we het hele jaar door, ook op donkere zomernachten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag bij de kringloop hele mooie waxineglaasjes gekocht, die je op kandelaars kunt zetten. Ik koop wat schelpenzand en die doe ik erin, en daarop een windlichtje. Want kaarsen gaan uiteindelijk druipen en maken alles zo smerig.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
08-01-2019 01:19
Mijn idee was om de boom afgelopen vrijdag naar buiten te werken én weg te brengen naar de Avri. Niet gedaan, ook afgelopen zaterdag niet met als gevolg dat 'ie nu buiten bij de voordeur ligt, ondertussen omgewaaid vanwege het weer. Komende zaterdag dan maar, dan zijn de naalden hopelijk eraf gewaaid en heb ik de troep niet ook nog eens in mijn auto :facepalm: :yes: ;-D
Goede tactiek. :proud: De boom staat overigens nog steeds (wel een neppe hoor). Maar ach, ik heb hem ook wel eens tot half februari laten staan. Toen móest ‘ie wel weg, want ik ging verhuizen. :rofl:
De boom staat hier nog tot het weekend, zondag ga ik 'm aftuigen en dan komt er een grote pot met een grote sanseveria te staan.
Hoe burgerlijk! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven