Kerstlampjesdrama!

11-12-2013 19:49 37 berichten
Vandaag met de kerstboom bezig geweest, maar wat een drama weer met die lampjes! De lampjes van vorig jaar waren stuk dus nieuwe gekocht, bij de betreffende winkel waren alleen LED lampjes, maar er stond warm wit op, dus vooruit. Eenmaal thuis direct ingeplugd, maar vond de kleur verschrikkelijk! Lijkt erg wit bij mijn andere lampen in huis. Dus terug en normale lampjes bij een andere winkel gekocht. Eenmaal thuis weer proberen, vond deze lampjes maar weinig licht geven, maar wel gewoon geel licht en ik had royaal, dus aan de slag. Alle lampjes in de boom, dus stekker erin, doet de helft het niet! Het zijn gewoon lampjes uit een bouwmarkt, dus niet extreem goedkoop ofzo. Waar zijn de gewone felle ´twinkel´ lampjes gebleven?! Waar hebben jullie je lampjes gekocht? En hoe bevallen deze? Nu staat hier dus nog steeds een kale boom, terwijl de kinderen zo'n zin hadden om 'm op te tuigen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 360 lampjes rijstverlichting in de kleur warm/wit van de Intratuin.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Wat bedoel je met twinkel? Dat ze aan en uitgaan?

De gewone-gewone kerstlampjes heb ik gewoon bij Hema gekocht, en V&D had ze ook.
Zeg maar Spijker.
Ik heb de best budget lampjes van de blokker. 3,75 voor 100 lampjes en mooi gelig licht. Zeer tevreden over!
Bij mijn kunstkerstboom zitten standaard lampjes. Boom uit de doos, stekker er in en klaar! Nog wat ballen erbij en helemaal goed.
Ook LED dus begrijp ik? En dat steekt niet af bij de rest van de verlichting in huis?
Wij hebben ze vorig jaar in januari bij de hema gekocht. Ik ben het absoluut met je eens hoor.. in de winkel lijk je nu alleen nog maar te kunnen kiezen tussen ongezellig, hip-trendy wit licht, of een snoer lampjes in alle kleuren van de regenboog die knipperen en top 40 hits afspeelt.

Misschien hebben ze ze bij de hema nog?
quote:maaike_92 schreef op 11 december 2013 @ 19:55:

Ik heb de best budget lampjes van de blokker. 3,75 voor 100 lampjes en mooi gelig licht. Zeer tevreden over!Kijk, dat klinkt goed!
Wij wilden ook LED, maar vonden het ook te wit en de lampjes en snoer te dik.

Rijstverlichting is heel klein en de snoer is nu dun.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
23 jaar geleden kocht ik deze week mijn eerste kertsverlichting. Minilampjes waren toen net in, duur en goed. Omdat er geen reservelampjes meer te koop waren na acht jaar afscheid van genomen. Na jaren getob met goedkope en dure minilampjes, heb ik sinds vijf jaar weer witte grote kaarslampjes. Wat een genot, het grootste geeft licht, gaat nooit stuk op kerstavond, raakt niet oneindig in de knoop. Hier nooit meer iets anders!
quote:Spijk-er schreef op 11 december 2013 @ 19:54:

Wat bedoel je met twinkel? Dat ze aan en uitgaan?

De gewone-gewone kerstlampjes heb ik gewoon bij Hema gekocht, en V&D had ze ook.Oef nee, alsjeblieft zeg! Ik bedoel dat ze lekker fel schijnen, dat als je je ogen een beetje toeknijpt ze als sterretjes lijken te twinkelen zeg maar. Deed ik als kind altijd!
quote:sandt schreef op 11 december 2013 @ 19:58:

23 jaar geleden kocht ik deze week mijn eerste kertsverlichting. Minilampjes waren toen net in, duur en goed. Omdat er geen reservelampjes meer te koop waren na acht jaar afscheid van genomen. Na jaren getob met goedkope minilampjes, heb ik sinds vijf jaar weer wiite grote kaarslampjes. Wat een genot, het grootste geeft licht, gaat nooit stuk op kerstavond, raakt niet oneindig in de knoop. Hier nooit meer iets anders!Had ik vorig jaar ook want toen zat ik met hetzelfde, alleen brandden deze toen erg snel door en dan gingen dus weer alle lampjes uit en kon je op zoek naar die ene met het 'donkerste' (aangebrande) topje, vond ik ook geen succes. Heb nu trouwens ook niet een hele grote boom en dan zijn ze wel erg grof.
Ik heb de allergoedkoopste van de Action. Perfect. Geen flets wit licht.
Bij de blokker hele wand met allerlei soorten, ook de ouderwetse goedkope lampjes.
quote:newimprovedkitty schreef op 11 december 2013 @ 19:55:

ijn mijn kunstkerstboom zitten standaard lampjes. Boom uit de doos, stekker er in en klaar! Nog wat ballen erbij en helemaal goed.Ik zit ook er ook al sterk aan te denken deze straks in de uitverkoop na kerst te kopen, lijkt me ideaal! Al vind ik een echte boom toch net dat beetje extra (geur?) geven. Wat kost zoiets ongeveer?
Okee, morgen dus maar even bij de Blokker en Action kijken.
..
quote:newimprovedkitty schreef op 11 december 2013 @ 19:55:

Bij mijn kunstkerstboom zitten standaard lampjes. Boom uit de doos, stekker er in en klaar! Nog wat ballen erbij en helemaal goed.Totdat de lampjes stukgaan.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Nou ja, dan heb je er in ieder geval 5 jaar plezier van. Nu moet ik elk jaar een boom en nieuwe lampjes kopen.
Ik heb de onze gisteren bij big bazaar gehaald. 5 euro voor 100 lampjes. Ik zie er genoeg twinkel in en ze zijn ook niet zo wit als een stel Hollywood-tanden. In onze boom (zeker 2.20m hoog) gingen met gemak 3 strengen. Maar goed, ik ben niet heel kritisch: als ze heel en niet al te duur zijn vind ik het al goed.
Mijn man test altijd voordat de lampjes in de boom gaan of ze het nog doen. Ik zou ze er eerst inhangen en dan erachter komen dat ze het niet doen

Verder vind ik het enge dingen en ik laat ze ook nooit branden (veel te bang voor brand).

Bij de Action hebben ze volgens mij mooie gelige lampjes.
Gewoon de hema joh: http://www.hema.nl/winkel ... 00-lampjes-%2825502373%29

(Action had bij mij alleen knipper- en led-verlichting, maar dat zou per winkel kunnen verschillen?)
Zeg maar Spijker.
Blokker LED-verlichting is prima. Ik heb de 80 en de 50 lamps-snoeren. De 80-lamps hebben een grotere afstand van elkaar dus ik zou die nemen. Ook de Kruidvat 80 lampjessnoeren zijn mooi en dan ben je voor 6 euro klaar.

In de boom vind ik LED mooier dan gloeilampjes en ze zijn ook veel veiliger en zuiniger. In een van mijn bomen heb ik zowel LED als gloeilampjes. De gloeilampjes zijn ietsje oranjeachtiger dan de LED-lampjes.
Ik wil graag LED clusterverlichting. Heel veel microlichtjes (432 lichtjes) op één snoer. Morgen geeft Gamma 50% korting op alle kerstartikelen... tenminste, op één kerstartikel maar je mag van dat ene wel zoveel nemen als je wilt. In deze clusterverlichting zitten ook verschillende programma's dus ze kunnen ook fonkelen.
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Wij hebben LED clusterverlichting in 2 van onze bomen. De rest van onze bomen hebben gewone LED verlichting.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven