Kerstverlichting op batterijen.

03-12-2023 23:24 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag wat kerstverlichting gekocht en opgehangen en het valt mij op dat veel kerstverlichting op batterijen werkt tenzij je zo'n grote snoer voor in de boom of buiten koopt. Ik heb nu iets voor het raam hangen wat op batterijen werkt en een kleine lichtsnoer over de boekenplank. En ik heb ook weer wat huisjes neergezet met ledlampje erin. De boom zelf komt na Sinterklaas.

Maar ik vraag me wel af hoe lang zoiets mee gaat voordat je de batterijen moet vervangen.
Iemand hier ervaring mee? Het is allemaal led verlichting.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
04-12-2023 07:36
Dat weet ik zo niet. Maar de kaarsen hebben ze gekocht in Duitsland, misschien dat dat nog scheelt. Ik heb zelf altijd de witte oplaadbare van Fujitsu en Duracell industrial en nooit problemen dat ze niet passen.
Ik heb ze gekocht bij intratuin, die kaarsen. Ze zijn overigens ook heel gammel, zijn er al een paar kapot (schroefdraad gaat snel stuk)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
04-12-2023 07:38
Ik heb ze gekocht bij intratuin, die kaarsen. Ze zijn overigens ook heel gammel, zijn er al een paar kapot (schroefdraad gaat snel stuk)
Die van mijn ouders hebben ze al een aantal jaren. Ik vind ze irritant, want je hoort dat vlammetje bewegen. Telkens een soort getik ofzo :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar dat gaat niet om een paar mm verschil. Dat zou echt heel veel zijn namelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik echt ongeveer uitsluitend oplaadbare batterijen in zaken die batterijen nodig hebben en die passen altijd. Het is een standaardmaat, er is geen enkele reden waarom oplaadbare batterijen groter zouden zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
04-12-2023 06:43
Er bestaan batterijvervangers met een stekker die je het veelvuldig wisselen van batterijen besparen en die een mooi gelijkmatige lichtopbrengst geven.
Superbedankt voor deze tip :yes:

Ondanks veel bezoekjes aan kerstshow heb ik dit nog niet eerder ontdekt, gelijk besteld.
Zwijgen is geen zwakte maar een sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
aikidoka schreef:
04-12-2023 07:55
Ik gebruik echt ongeveer uitsluitend oplaadbare batterijen in zaken die batterijen nodig hebben en die passen altijd. Het is een standaardmaat, er is geen enkele reden waarom oplaadbare batterijen groter zouden zijn.
Grote kans dat de markt inmiddels bewust is van het feit dat sommige klanten oplaadbare batterijen willen gebruiken. De containers kleinere compartimentjes zijn op dus nu beginnen ze met nieuwe grotere. :proud:

Geen klant die in de winkel eerst zijn oplaadbare batterijen gaat passen dus ze hebben geen haast.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt tv-icoon voor de batterij vervanger tip. Ik had er ook nog nooit van gehoord.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
MrsNiceGuy schreef:
04-12-2023 00:00
Ik heb weinig stopcontacten dus ik moet wel met batterijen werken. Ik heb oplaadbare batterijen en na 2 avonden branden, is het nog maar een zeer flauw licht dus moet ik weer herladen. Niet fijn maar ik heb geen keuze.

Stekkerblok?
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
04-12-2023 07:42
Die van mijn ouders hebben ze al een aantal jaren. Ik vind ze irritant, want je hoort dat vlammetje bewegen. Telkens een soort getik ofzo :mrgreen:
Ja ze brommen ook :P maar ik kan helaas geen echte kaarsen aansteken (astma en drukke kinderen en huisdier)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
aikidoka schreef:
04-12-2023 07:55
Ik gebruik echt ongeveer uitsluitend oplaadbare batterijen in zaken die batterijen nodig hebben en die passen altijd. Het is een standaardmaat, er is geen enkele reden waarom oplaadbare batterijen groter zouden zijn.
Wel die van Lidl/ Aldi :P die zijn echt millimeters groter…
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
04-12-2023 10:07
Wel die van Lidl/ Aldi :P die zijn echt millimeters groter…

Ik wou zeggen, dat zijn echt goedkope batterijen dan.

Oplaadbare batterijen horen echt niet dikker te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had het ook liever gewoon op stroom gehad maar geen van die snoeren die ik leuk vind had dat helaas. En in de huisjes, van o.a. de postcode loterij zitten knoopcellen. Die doen het best lang want ik heb ze vorig jaar ook regelmatig aangezet en ze zijn nog niet leeg.
Er zit nu Duracell in en ik heb een pakje Panasonic. Als die op zijn dan is het wel genoeg geweest. Heb nog wel ergens oplaadbare maar die gaven bij een snoer veel minder licht.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
04-12-2023 10:07
Wel die van Lidl/ Aldi :P die zijn echt millimeters groter…
Dan is de quality control van die leverancier extreem slecht. Ik zou dan ook weinig vertrouwen hebben in de overige kwaliteit en veiligheid van die batterijen. Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om met zoiets terug naar de winkel te gaan, maar daar heb je mbt kwaliteit echt alle reden toe.
En zoals gezegd, dat heeft echt niets te maken met herlaadbaar, dat kan ook gebeuren bij een niet herlaadbare batterij. Dat ligt aan de fabrikant die z’n zaken niet op orde heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
04-12-2023 08:08
Grote kans dat de markt inmiddels bewust is van het feit dat sommige klanten oplaadbare batterijen willen gebruiken. De containers kleinere compartimentjes zijn op dus nu beginnen ze met nieuwe grotere. :proud:

Geen klant die in de winkel eerst zijn oplaadbare batterijen gaat passen dus ze hebben geen haast.
Ik bewonder je vermogen om onzin te verzinnen en op te schrijven.

Batterijen hebben maten waaraan ze moeten voldoen. Zowel batterijenleveranciers als fabrikanten van gebruiksgoederen op batterijen kunnen hierin fouten maken en te klein of the groot produceren. Het is geen complot waarin oplaadbare batterijen altijd net wat te groot zijn.
GroenTuintje schreef:
03-12-2023 23:34
Ik vind het 10x niks alles op batterijen qua lampjes en kaarsen. Na 3 dagen oid intensief aan, moet je ze soms al vervangen. Hier dus alleen maar snoeren op stroom.
Ik heb bijv van die leuke kersthuisjes waar kaarsen in kunnen. Echte kaarsen kan niet wegens onveiligheid en astma. En die kaarsen op batterijen gaan na een paar dagen al leeg. Dus nu een ouderwets snoer met stekker erin gehangen.
Grondig mee eens!
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
04-12-2023 10:14
Ik wou zeggen, dat zijn echt goedkope batterijen dan.

Oplaadbare batterijen horen echt niet dikker te zijn.
Die van Ikea willen ook niet in alles passen. Je krijgt ze in zo'n langwerpige kaars als je veel kracht zet maar je krijgt ze er néver nooit meer uit want ze zitten dan sjokkie klem.
Ik heb meerdere platte batterijhouders en oplaadbare batterijen die net niet met elkaar matchen. De batterijen springen er dan uit en/of de klepjes gaan dan niet goed meer dicht.

Ik heb dit ook met sommige batterijvervangers-met-snoer-voor-netvoeding; die overigens wel heel handig zijn als ik langdurig, steady en vaak licht wil van lampjes die alleen met batterijhouders verkrijgbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
04-12-2023 10:07
Wel die van Lidl/ Aldi :P die zijn echt millimeters groter…
Ik neem aan dat je tienden van millimeters bedoeld. Als ze echt millimeters verschillen, zit je zo op het formaat van aaa batterijen namelijk. Die schelen inderdaad 5 mm met de aa. Maar een oplaadbare batterij is echt geen meerdere millimeters dikker hoor. Ik lees op internet over 0,7mm verschil. Dus iets meer dan een halve millimeter.
Ik heb nu ook van die oplaadbare schemerlampjes. Leuk voor een plek waar geen stopcontact in de buurt is.
Ze vallen me echter erg tegen!
4 a 5 uur opladen voor een paar uur fel blauwig licht, wat daarna heel snel afzwakt. Niet mooi, niet sfeervol.
In de omschrijving stond dat de lampjes wel tot 16 uur konden branden. Maar compleet opgeladen, zie je ze na 4 uur al als een nachtkaars doven.
Ze waren niet goedkoop, en ik denk dat het op baterijen makkelijker was geweest i.p.v ze steeds aan die u.s.b kabel te moeten leggen. Ik vergeet het ook vaak.. dus heb dan alsnog niks.
Ik heb ook kaarsen op baterijen. Niet die van 10 jaar geleden of van de action. Daar ben ik wel tevreden mee. Ze gaan lang mee en branden (nep) mooi.
Eigenlijk wel een slechte zaak, dat al die dingen ineens op batterijen gaan. Alsof de afvalberg nog niet groot genoeg is.

Wat is er mis met een stekker? Dan gaat het spul 15 jaar mee.
RikM schreef:
04-12-2023 15:20
Eigenlijk wel een slechte zaak, dat al die dingen ineens op batterijen gaan. Alsof de afvalberg nog niet groot genoeg is.

Wat is er mis met een stekker? Dan gaat het spul 15 jaar mee.

Dat ook hoor.. je blijft echt aan de gang met nieuwe batterijen kopen, en oude weggooien. Idd heel milieubelastend.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
04-12-2023 15:20
Eigenlijk wel een slechte zaak, dat al die dingen ineens op batterijen gaan. Alsof de afvalberg nog niet groot genoeg is.

Wat is er mis met een stekker? Dan gaat het spul 15 jaar mee.
Ja ik vind het ook stom maar het zal wel goedkoper te produceren zijn ofzo. Eerst dacht ik nog misschien moet ik ergens anders kijken dan de Action maar ook bij de duurdere winkels was veel op batterijen en niet meer met een stekker.
Ik heb led waxinelichtjes, led dinerkaarsen en led stompkaarsen van Jysk die heeeel lang mee gaan op 1 vulling batterijen. De dinerkaarsen en stompkaarsen kunnen ook op timerstand gezet worden. (X uren aan, y uren uit.)
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
04-12-2023 15:20
Eigenlijk wel een slechte zaak, dat al die dingen ineens op batterijen gaan. Alsof de afvalberg nog niet groot genoeg is.

Wat is er mis met een stekker? Dan gaat het spul 15 jaar mee.
Helemaal eens
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
04-12-2023 11:57
Die van Ikea willen ook niet in alles passen. Je krijgt ze in zo'n langwerpige kaars als je veel kracht zet maar je krijgt ze er néver nooit meer uit want ze zitten dan sjokkie klem.
Ja dat dus. En dan kun je ze weggooien :(
Voor iedereen een groene tuin

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven