Kerstverlichting op batterijen.

03-12-2023 23:24 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag wat kerstverlichting gekocht en opgehangen en het valt mij op dat veel kerstverlichting op batterijen werkt tenzij je zo'n grote snoer voor in de boom of buiten koopt. Ik heb nu iets voor het raam hangen wat op batterijen werkt en een kleine lichtsnoer over de boekenplank. En ik heb ook weer wat huisjes neergezet met ledlampje erin. De boom zelf komt na Sinterklaas.

Maar ik vraag me wel af hoe lang zoiets mee gaat voordat je de batterijen moet vervangen.
Iemand hier ervaring mee? Het is allemaal led verlichting.
Alle reacties Link kopieren Quote
‘2x de helft’, zou mijn vader zeggen.

Hoe moeten wij nou weten hoe lang je batterijen mee gaan? Dat is volledig afhankelijk van de (kwaliteit) van de batterij, het aantal lichtjes en hoe lang je ze aan hebt.

Vast tot na kerst en dan volgend jaar ook nog als je geluk hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het 10x niks alles op batterijen qua lampjes en kaarsen. Na 3 dagen oid intensief aan, moet je ze soms al vervangen. Hier dus alleen maar snoeren op stroom.
Ik heb bijv van die leuke kersthuisjes waar kaarsen in kunnen. Echte kaarsen kan niet wegens onveiligheid en astma. En die kaarsen op batterijen gaan na een paar dagen al leeg. Dus nu een ouderwets snoer met stekker erin gehangen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Dikke tip: Herlaadbare batterijen. Anders zwem je straks in de lege batterijen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
03-12-2023 23:57
Dikke tip: Herlaadbare batterijen. Anders zwem je straks in de lege batterijen.
Deze zijn vaak dikker dan gewone batterijen :( passen bijv niet in led-kaarsen
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
03-12-2023 23:33
‘2x de helft’, zou mijn vader zeggen.

Hoe moeten wij nou weten hoe lang je batterijen mee gaan? Dat is volledig afhankelijk van de (kwaliteit) van de batterij, het aantal lichtjes en hoe lang je ze aan hebt.

Vast tot na kerst en dan volgend jaar ook nog als je geluk hebt.
De simpele fairy achtige lichtjes houden het een winter vol maar worden wel minder fel. Maar de kaarsjes die hun plastic vlammetje wiebelen doen hoogstens een week of 3 met hun batterijen. Ik heb ook een glitter klokje met licht en dwarrelende glitters (net een sneeuwbol), die kapt er ook snel mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb weinig stopcontacten dus ik moet wel met batterijen werken. Ik heb oplaadbare batterijen en na 2 avonden branden, is het nog maar een zeer flauw licht dus moet ik weer herladen. Niet fijn maar ik heb geen keuze.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren Quote
Makkelijk maar snel leeg .wil er nu ook niet meer bij hebben .moet dan weer de lege batterijen mee naar zo.n bak nemen .vind het ook erg vervuilend .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
https://kerstxl.nl/faq/hoe-lang-brand-k ... atterijen/

Ongeveer 30 dagen

Enne.. haal de batterijen eruit voor je de verlichting opbergt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt aan de constructie. Sommige batterijlichtjes branden de eerste dag heel fel om na al drie dagen veel minder licht te geven, maar andere hebben een weerstandje tegen het grote stroomgebruik en blijven lange tijd gelijkmatig presteren. Die laatste doen behoorlijk lang met een setje van drie AA.

Er bestaan batterijvervangers met een stekker die je het veelvuldig wisselen van batterijen besparen en die een mooi gelijkmatige lichtopbrengst geven. Veel handiger zou het zijn als de producent een simpele USB-aansluiting in het lichtslingertje zou bouwen. Dat wordt veel te weinig gedaan. Je kan dan kiezen tussen batterijen en stekker.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 04-12-2023 06:47
17.29% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
03-12-2023 23:58
Deze zijn vaak dikker dan gewone batterijen :( passen bijv niet in led-kaarsen
Onzin. Herlaadbare AA en AAA zijn natuurlijk van hetzelfde formaat als de niet herlaadbare. Het formaat is namelijk standaard. Een herlaadbare AA past inderdaad niet in een systeem dat voor AAA bedoeld is, maar dat is niet vanwege het herlaadbaar zijn, dan heb je gewoon de verkeerde maat te pakken.
Hier een mengeling van batterij en stopcontact. Die laatste zijn prettiger en praktischer. Die batterijen gaan voor mijn gevoel te snel leeg, dat kost een berg en is erg vervuilend. Voelt niet goed, dus gebruiken we minimaal. Betekend dat ik die lampjes vaker niet dan wel aan heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
aikidoka schreef:
04-12-2023 06:44
Onzin. Herlaadbare AA en AAA zijn natuurlijk van hetzelfde formaat als de niet herlaadbare. Het formaat is namelijk standaard. Een herlaadbare AA past inderdaad niet in een systeem dat voor AAA bedoeld is, maar dat is niet vanwege het herlaadbaar zijn, dan heb je gewoon de verkeerde maat te pakken.
Dat is dus geen onzin :nut: :sarcastic: probeer maar eens oplaadbare batterijen in deze kaarsen te stoppen Afbeelding
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Oplaadbare batterijen hebben een mindere lichtopbrengst dan gewone batterijen, helaas. Daarom geven ze minder licht. En ze hebben nog meer nadelen waardoor je ze vaak moet opladen.

Soms is dat zwakkere licht juist wat je wil.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
04-12-2023 06:59
Dat is dus geen onzin :nut: :sarcastic: probeer maar eens oplaadbare batterijen in deze kaarsen te stoppen Afbeelding
Inderdaad zijn sommige batterijcompartimentjes te nauw en te kort waardoor ze er telkens uitspringen of totaal niet passen. De modernere compartimentjes zijn vaak wat ruimer gebouwd. Dus iedereen heeft een beetje gelijk. :proud:
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
04-12-2023 06:59
Dat is dus geen onzin :nut: :sarcastic: probeer maar eens oplaadbare batterijen in deze kaarsen te stoppen Afbeelding
Die hebben mijn ouders en daar zitten gewoon oplaadbare batterijen in bij hen. Past prima.

Ik heb weinig extra lichtjes naast de kerstboom. Doe overal kaarsjes in eigenlijk. Heb alleen rondom een dienblad met kaarsen, sneeuw en andere kerstige dingen een snoer met kerstmanlichtjes en daar zitten batterijen in. Maar die halen het prima tot de kerst. Daarna komen er andere lampjes omheen en wissel ik de batterijen naar dat snoer. Gaat echt heel lang mee hier thuis. Kan me niet herinneren wanneer ik die batterijen voor het laatst heb vervangen eigenlijk. Zijn wel oplaadbare ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
04-12-2023 07:06
Inderdaad zijn sommige batterijcompartimentjes te nauw en te kort waardoor ze er telkens uitspringen of totaal niet passen. De modernere compartimentjes zijn vaak wat ruimer gebouwd. Dus iedereen heeft een beetje gelijk. :proud:
Dan zou een niet oplaadbare batterij toch ook niet passen? Oplaadbare batterijen hebben geen ander formaat dan niet oplaadbare. Ik heb nog nooit ergens gehad dat een oplaadbare batterij ergens niet in past.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat heb je ook met batterijvervangers (adapters). Die werken met dummies die soms maar nauwelijks passen. Met een elastiekje erom moet je ze dan vastzetten. Je hebt ook batterijvervangers met dummies die beter passen. De prijs zegt dan niet veel.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
04-12-2023 07:15
Dan zou een niet oplaadbare batterij toch ook niet passen? Oplaadbare batterijen hebben geen ander formaat dan niet oplaadbare. Ik heb nog nooit ergens gehad dat een oplaadbare batterij ergens niet in past.
Gaat om een paar millimeter.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook de oplaadbare AAA-batterij is soms ietsjepietsje groter dan de "gewone" AAA-batterij. Waardoor hij telkens onder druk wordt gezet om uit het compartimentje te springen. Ik gebruikte ze in mijn computermuis maar ben ermee gestopt.
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
04-12-2023 07:16
Gaat om een paar millimeter.

Dat lijkt me best veel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
04-12-2023 07:11
Die hebben mijn ouders en daar zitten gewoon oplaadbare batterijen in bij hen. Past prima.

Ik heb weinig extra lichtjes naast de kerstboom. Doe overal kaarsjes in eigenlijk. Heb alleen rondom een dienblad met kaarsen, sneeuw en andere kerstige dingen een snoer met kerstmanlichtjes en daar zitten batterijen in. Maar die halen het prima tot de kerst. Daarna komen er andere lampjes omheen en wissel ik de batterijen naar dat snoer. Gaat echt heel lang mee hier thuis. Kan me niet herinneren wanneer ik die batterijen voor het laatst heb vervangen eigenlijk. Zijn wel oplaadbare ook trouwens.
Welke oplaadbare zijn dit dan? Ik heb ze van de Lidl/ Aldi geloof ik, maar die passen er dus echt niet in.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Haal er een lineaal bij zou ik zeggen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
04-12-2023 07:28
Welke oplaadbare zijn dit dan? Ik heb ze van de Lidl/ Aldi geloof ik, maar die passen er dus echt niet in.
Dat weet ik zo niet. Maar de kaarsen hebben ze gekocht in Duitsland, misschien dat dat nog scheelt. Ik heb zelf altijd de witte oplaadbare van Fujitsu en Duracell industrial en nooit problemen dat ze niet passen.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2172712
Dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven