keuken huur huis
zaterdag 26 januari 2013 om 17:40
zaterdag 26 januari 2013 om 17:51
quote:Ivetje schreef op zaterdag 26 januari 2013 17:42 Sla de huurovereenkomst er even op na. Hier mocht je namelijk veranderingen die een verbetering waren laten zitten. Zo had ik dus een mooi keukenblad en fatsoenlijke deurtjes. Maar goed, dat is alleen rendabel als je er ook een tijdje blijft wonenga ik zsm doen!
zaterdag 26 januari 2013 om 17:52
quote:gonien schreef op zaterdag 26 januari 2013 17:44 Of misschien heb je wel recht op een nieuwe keuken? Bleek bij ons het geval.
Mochten we zelf een blad en grepen uitzoeken.
We hebben ook het blad laten doorlopen en een aansluiting voor vaatwasser laten aanleggen. Wat een geluk! Dat zou wel erg super zijn....
Mochten we zelf een blad en grepen uitzoeken.
We hebben ook het blad laten doorlopen en een aansluiting voor vaatwasser laten aanleggen. Wat een geluk! Dat zou wel erg super zijn....
zaterdag 26 januari 2013 om 18:19
Tegenwoordig kan er steeds meer. Bel de wbv of je keuken al is afgeschreven en of je evt tegen huurverhoging een nieuwe kunt krijgen.
Zo nee, kijk welke fabrikant het is en vraag waar ze dat verkopen. Veelgebruikt is Bribus bv, kun je ook bij bepaalde bouwmarkten vinden, en kun je daar frontjes kopen. Ikea kan misschien ook, even goed opmeten.
Blad kun je vervangen maar dat is niet goedkoop en lastig met uitsparingen maken.
Tegels...tja. Kun je er geen mdf plaat tegenaan zetten die je verft?
Zo nee, kijk welke fabrikant het is en vraag waar ze dat verkopen. Veelgebruikt is Bribus bv, kun je ook bij bepaalde bouwmarkten vinden, en kun je daar frontjes kopen. Ikea kan misschien ook, even goed opmeten.
Blad kun je vervangen maar dat is niet goedkoop en lastig met uitsparingen maken.
Tegels...tja. Kun je er geen mdf plaat tegenaan zetten die je verft?
zaterdag 26 januari 2013 om 18:44
Als het nou inderdaad zo is dat je zelf veranderingen mag aanbrengen, ga dan eens lekker een paar weken op marktplaats speuren. Jaren geleden hebben vriend en ik op die manier 3 prachtige natuurstenen werkbladen voor 200 euro gekocht. Aangezien jij de 'standaard keuken' hebt (nee, die zit echt niet in alle huurhuizen, maar wél in veel huurhuizen die in de jaren 70 of 80 gebouwd zijn en waarin de keuken nooit vervangen is), heb je geen gigantisch werkblad nodig, dus met een beetje geluk kan je voor onder de 100 euro al iets echt moois vinden.
zaterdag 26 januari 2013 om 18:44
quote:Lilja schreef op 26 januari 2013 @ 18:24:
Fay, dat rvs wafelblad is vrij standaard, inclusief het witte keukenblok met drie onderkastjes en twee of drie bovenkastjes. Hier zie je gelukkig steeds meer mogelijkheden, zij het tegen huurverhoging.Oh, ok. Ik heb veel huurhuizen gezien, van mezelf en van vrienden, maar vind de keukens juist erg verschillend en origineel (variërend van driedelig tot kookeiland en van metaal tot kunststof en nog veel meer). Dat wat Saphira zegt zal idd wel kloppen. Die huizen die ik gezien heb zijn denk ik ouder, jaren '60, met inmiddels nieuwe keukens.
Fay, dat rvs wafelblad is vrij standaard, inclusief het witte keukenblok met drie onderkastjes en twee of drie bovenkastjes. Hier zie je gelukkig steeds meer mogelijkheden, zij het tegen huurverhoging.Oh, ok. Ik heb veel huurhuizen gezien, van mezelf en van vrienden, maar vind de keukens juist erg verschillend en origineel (variërend van driedelig tot kookeiland en van metaal tot kunststof en nog veel meer). Dat wat Saphira zegt zal idd wel kloppen. Die huizen die ik gezien heb zijn denk ik ouder, jaren '60, met inmiddels nieuwe keukens.
zaterdag 26 januari 2013 om 18:54
Ik heb ook die standaard keuken. Ik heb de kastjes geverfd en andere greepjes er op gezet, dat scheelde al een heleboel. Als ik hier weer weg verhuis zie ik wel weer verder. Dan moet ik het misschien weer wit schilderen, of wie weet is de keuken dan wel zo oud dat ie afgeschreven is. Ik ben van plan hier een aantal jaren te wonen, dus dat is het me wel waard, dat ik dan niet de hele tijd tegen die lelijke keuken aan hoef te kijken.
Zeg maar Spijker.
zaterdag 26 januari 2013 om 18:58
quote:redband schreef op zaterdag 26 januari 2013 17:44 Vraag naar de leeftijd van die keuken bij de woningbouw, wie weet mag je nieuwe uitzoeken. Voorheen kreeg je al nieuwe als de keukenla stuk was. ( Don't try this at home)in mijn huidige huurhuis (zelfde woningbouw vereniging) is mijn keuken la 1 keer kapot geweest en 1 keer een kastje, maar geen nieuwe hoor.. haha
zaterdag 26 januari 2013 om 19:44
Hier net de spuuglelijke keuken opgeknapt, low budget.
Nieuw aanrechtblad erop gezet, ik vond dat traanplaat viezig en lelijk. Gelukkig deed mijn vriendin net haar (3jaar oude) blad weg, dus daar ben ik gratis aan gekomen.
Kastjes heb ik beplakt met plakfolie en nieuwe greepjes er op gezet.
Tegels kun je verven, of tegelstickers gebruiken.
Vooral het plakfolie is erg leuk, goedkoop, snel en groots effect. Succes!
Nieuw aanrechtblad erop gezet, ik vond dat traanplaat viezig en lelijk. Gelukkig deed mijn vriendin net haar (3jaar oude) blad weg, dus daar ben ik gratis aan gekomen.
Kastjes heb ik beplakt met plakfolie en nieuwe greepjes er op gezet.
Tegels kun je verven, of tegelstickers gebruiken.
Vooral het plakfolie is erg leuk, goedkoop, snel en groots effect. Succes!
zondag 27 januari 2013 om 23:47
Zo'n blad had ik ook op mijn keuken. Ik heb het zelf vervangen door een nieuw blad, meteen een verlengd blad gedaan zodat de spoelbak en het gasfornuis erin verwerkt zit. Zo'n blad kost bij de bouwmarkt rond de 60 euro en ziet er bij mij na 2 jaar nog als nieuw uit! De tegels heb ik een stickertje op gedaan van Xenos. De kastjes zijn bij mij prima, gewoon wit dus niks aan gedaan. Over 5 jaar mag ik van de woningbouw een keuken uitzoeken, jippie haha!