Keuken - kan ik hier over klagen?

08-07-2010 23:44 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september is er in ons nieuwe huis een keuken geplaatst. Er zijn al wat akkefietjes geweest met de apparaten maar die zijn snel gerepareerd. Nu gebeurde er net weer wat. Hier zitten de vaatwasser en de oven naast elkaar. Ik had ovenhapjes gemaakt en de ovendeur helemaal opengezet daarna om ze eruit te halen. Daarna wilde ik de tang in de vaatwasser leggen dus ik trek de deur ervan ook open. Aan de zijkant schraapten de 2 deuren langs elkaar heen en nu zit er een lelijke streep langs de zijkant van de vaatwasserdeur.die is van donker hout en de streep is licht alsof de lak gesmolten is. Onze zithoek en eettafel staan in het verlengde vd keuken dus we kijken nu tegen die lelijke beschadiging aanbtenzuj de deur van de vaatwasser heiemaal dicht zit (meestal staat die op een kiertje) het probleem is dus datvdue deurtjes (metaal en hout) langs elkaar schraapten en ik denk dat het een montagefout is. Wat denken jullie: heeft het zin om te klagen bij de keukenboer hierover of is dit normaal?
Sorry voor de typefouten op de iPhone zie ik niet de hele posting. We kijken dus tegen de beschadiging aan tenzij de deur helemaal dicht is en de deurtjes schraapten langs elkaar.
ik heb een lade-kast naast mijn oven en ook die schaven licht langs elkaar als beiden open staan.

Heb geen fikse beschadiging, maar let er vanaf nu altijd op.
Het lijkt me niet dat je hierover kunt klagen. Het is zonder schade gemonteerd. Jij hebt zelf de deur van de oven laten open staan. De beschadiging is niet veroorzaakt door de montage of plaatsing.
Je hebt dit zelf veroorzaakt. Lijkt me niet dat het door de montage komt. Je kunt de deur toch ook gewoon dicht doen zodat je die beschadiging niet ziet? Het is nou eenmaal zo dat als apparaten gebruikt worden dat er schade kan ontstaan.
Nou ja, het hoort natuurlijk niet dat de deurtjes langs elkaar schrapen. Heeft de keukenboer je daar niet voor gewaarschuwd? En dan nog hoor. Mijn vaatwasser zit naast een deurtje en een stel laden, en de vaatwasserdeur raakt die deuren ook niet, zou ook heel erg not amused zijn als dat wel zo was.

Ik denk dat het wel zin heeft om te klagen eerlijk gezegd. Ligt er wel een beetje aan welke keukenboer het is natuurlijk. Ik denk dat een discounter niet zo veel zou doen, maar als het bijvoorbeeld Siematic is (dat hebben wij, ervaring dus) dan komt er iemand.

Moet zeggen dat dat ook de reden is dat we weer voor Siematic hebben gekozen, de vorige keuken was de laagste klasse Siematic en zat er 11 jaar in (ik hou van koken dus goed gebruikt) en was nog echt als nieuw toen we het huis verkochten. Geen enkel opstaand hoekje of minder glijdend laatje. Heb al heel vaak gezien goedkoop = duurkoop (maar dat geldt eigenlijk vooral voor degene die koken echt leuk vindt denk ik).
Leuke avatar trouwens. Ik heb een keer in Chengdu een jong pandabeertje op mijn schoot gehad, 5 minuten. Heb nog dagen een big smile gehad. Het kostte zo'n ¤100,- om het te mogen doen. Geen geld toch? Dachten mijn reisgenoten heel anders over, maar zij wisten niet dat ik het voor ¤500 ook had gedaan
Hmm lastig. Onze nieuwe keuken word maandag bezorgd maar wij mochten zulke apperaten niet naast elkaar zetten vanwege dit soort dingen. Daar hadden ze dus wel op kunnen letten bij de verkoop.

Maar ik zou hier niet over klagen want je kan het natuurlijk zelf ook bedenken.

Wel enorm zonde van je nieuwe keuken.

@vlinder,

vind het ook een hoop geld maar soms geef je dat ook uit om uit eten te gaan en daar praat je jaren later ook niet zo enthousiast over dus lijkt me dit een betere investering.
of het nu wel of niet je eigen schuld was maakt denk ik niet eens uit. Garantie is garantie.

Ik heb hier ook 5 jaar garantie op de keuken als er iets beschadigd dan wordt het gewoon vervangen.

Wat me er trouwens aan herinnert dat ik nog moet bellen omdat de folie van mijn vaatwasmachine bovenop begint uit te zetten ( na 3 jaar al) Was overigens ook gekocht bij goede keukenzaak. GEen discounter
Die apparaten horen helemaal niet naast elkaar dus dat is al niet handig.

Het lijkt me wel dat je kunt 'klagen' want deurtjes en kastje horen elkaar niet te raken.
By the way, je moet nooit de vaatwasserdeur op een kiertje laten staan. Veel mensen doen dat, echter stoom en hout gaan niet goed samen. Op de lange termijn krijg je schade aan je keuken.

(pas ook op met koffie-apparaten en waterkokers onder wandkasten, trek deze dus ff naar voren als je ermee werkt zodat de stoom niet onder de wandkasten blijft hangen).

Normaliter mogen een vaatwasserfront en een ovendeur elkaar niet raken, mits de keuken recht gemonteerd is. Ik ga er gemakshalve van uit dat de muur recht is....

Leg het probleem uit aan de verkoper en wacht af wat de reaktie is.
Jullie vrouwen generaliseren allemaal zo....
ja dat weet ik Burns maar ik moet hem wel tussendoor uitzetten en ik vrees dat het daardoor komt. Als hij net klaar is is de hitte natuurlijk het ergste. Maar ja om de 10 seconden gaat dat ding dan enorm piepen en dat houd ook niet op ( heb het getest duur meer dan een uur ) Werd er gek van dus dat was ook geen optie.

Overigens is het bij mij niet het blad wat uitzet waar de hitte tegenaankomt maar de bovenkant van het vaatwasserdeurtje zelf.
Dat komt dan toch door de stoom.

Ik zou eerst de vaatwasser laten afkoelen voordat je de deur open maakt, gepiep of niet.
Dat is de reden waarom ik geen foliedeuren adviseer voor een keuken. Op den duur krijg je er problemen mee. Natuurlijk zijn ze goedkoper, maar heel vaak is goedkoop.....

Spaar dan liever nog even door en koop een lakkeuken!
Bij het bestellen van onze keuken hield de adviseur er rekening mee dat deuren elkaar nergens mochten raken op de manier die jij beschrijft.

Het lijkt me dus een ontwerpfout.

Er had tussen de oven en de vaatwasser een beetje ruimte moeten zitten.

Maar dat wordt nu achteraf wel lastig op te lossen, vrees ik. Je kunt moeilijk je hele keuken een beetje uitrekken.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Als de keuken goed gemonteerd is, heb je nergens problemen mee. Een kastje van bv. 60 cm. breed, heeft een keukenfront wat 59,6 cm. breed is. Je hebt dus altijd een paar mm. speling.

Ik kan dus niet zonder meer zeggen dat dit een ontwerpfout is, eerder een montagefout.

Als de situatie (muur) echter niet recht is, dan kunnen er problemen ontstaan. Dit is niet altijd verwijtbaar naar een monteur toe.

Maar ik ken de situatie / ontwerp niet.....
@Burns klopt ik heb een foliekeuken. Hiervoor hadden wij wel een lakkeuken en precies hetzelfde probleem. Daar sprong gewoon de lak af vandaar nu gekozen voor folie. Was toch echt geen goedkope keuken maar goed eerst maar weer eens contact opnemen met hen.
Viel me meteen op, dat die 2 apparaten naast elkaar zijn geplaatst! Maar je kunt het altijd proberen, denk ik dan.

En eens met een reactie, niet continu de vaatwasser open laten staan.
Waarom niet gewoon de keukenzaak opbellen en het probleem voorleggen?

Mochten hun het jouw schuld vinden, misschien kunnen ze dan uit coulance (schrijf je dat zo?) een nieuw deurtje voor je bestellen tegen inkoopprijs?

Proberen kan altijd. Gewoon doen hoor. Of even langsgaan, soms werkt dat beter dan bellen.
--------------------------------------------------------------------------------

@Burns klopt ik heb een foliekeuken. Hiervoor hadden wij wel een lakkeuken en precies hetzelfde probleem. Daar sprong gewoon de lak af vandaar nu gekozen voor folie. Was toch echt geen goedkope keuken maar goed eerst maar weer eens contact opnemen met hen.

Normaliter mag / kan er geen lak van een front afspringen. Tenzij je er tegenaan stoot natuurlijk. Een voordeel van een (hoogglans-) lakkeuken is, dat je vaak met een autocleaner de beschadiging mooi kunt bijwerken. Heb je een kras in de folie is het einde verhaal of vervangen.
Ik zou er zeker over bellen.

Heb nog nooit gehoord of gezien datr deurtjes of lades tegen elkaar aankomen, dat hoort gewoon niet

Oja, heb trouwens mijn vaatwasser nooit openstaan. Zou niet weten waarom.

Stinkt nooit.
Update: keukenzaak gebeld, de medewerkers hebben even overlegd en zonder verder oponthoud een nieuw deurtje besteld voor ons. Het was best een dure keuken en gezien de eerdere akkefietjes (ovendeur ontploft, oventhermostaat niet goed, deurtjes niet goed gemonteerd, gaskraan verkeerd om aangesloten) ben ik wel blij dat dit zo soepel wordt opgelost.
Toppie schorpioentje! Zo zie je maar, een telefoontje is soms al genoeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven