Keuken met RVS

22-07-2010 19:58 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij hebben gisteren een offerte op laten maken voor onze keuken.

Maar nu ben ik nog aan het twijfelen.

We hebben gekozen voor een RVS schouwkap en een RVS rugwand.

Deze rugwand wordt dan boven de gaskookplaat bevestigd.

Nu staat dit natuurlijk allemaal erg mooi en strak, maar we kunnen i.p.v. de RVS rugwand ook gewoon tegeltjes plaatsen. Of helemaal kiezen voor iets anders.

Nu is mijn vraag wat een van jullie aanraden, gaan voor de RVS rugwand, tegeltjes of toch iets anders. Ook omdat RVS moeilijk is schoon te krijgen en bij krasjes krijg je het nooit meer zo mooi. En dan is het jammer om daar tegen aan te kijken.

Alle tips zijn welkom.
Wij hadden ooit het plan om een RVS achterwand te nemen, maar de verkoper raadde het af. Hij zei toch regelmatig klachten te krijgen over kleine deukjes in de achterwand, bv omdat je er per ongeluk een keer met een pan tegenaan stoot.

Klonk aannemelijk dat dat ons ook zou kunnen gebeuren, dus wij hebben uiteindelijk voor strakke tegels gekozen.
Wij hebben een rvs achterwand en ben er nog steeds erg blij mee. Het is lekker glad, dus als je het schoonmaakt erg makkelijk. Bij tegeltjes heb je toch weer veel voegen waar het vuil in gaat zitten.

Deukjes in m'n achterwand heb ik geen last van en ik heb hem al 5 jaar.
tis geen antwoord op je vraag, maar vraag ook eens een offerte aan bij beuk horeca in utrecht. Prodessioneel spul en niet duur.
Hier heb ik in het vorige huis geen prblemen mee gehad tv's wand beviel goed gewoon schoonmaken met sop en daarna met hg rvs behandelen. Geen krassen in 7 jaar tijd. Daarvoor hadden we tegels en ik vond toen de voegen erg vies worden. Nu hebben we laminaat achterwand in rvs look. Bevalt prima maar iets moielijker zchoonmken door smal stukje glas wat geplaatst is vanwege de warmte.
Sorry voor taalfouten. Zit op i-phone
Hier jarenlang een RVS schouw en achterwand gehad. Ik vond het schoonhouden erg veel werk. Van even vlot iets wegvegen was geen sprake omdat er dan strepen achterbleven waardoor je verplicht de hele achterwand af moest nemen.

Bij mijn nieuwe keuken gekozen voor een tadelakt achterwand. Supermakkelijk in gebruik en zo schoon. Grote voordeel hiervan vind ik dat je geen voegen hebt.
Wij hebben een aanrechtblad dat ook tegen de muren aanzit. Het loopt door, zeg maar. Dus nergens tegels (behalve op de vloer dan). Alles is één geheel en mooi glad dus makkelijk schoon te houden en geen voegen die vies worden.

We hebben ook nog een deel van de keuken een spiegel aan de achterkant tegen de wand en dat doen we dus nooit meer. Ik kan er wel met een fles Glassex en een rol keukenrolpapier bij blijven staan...
Jarenlang RVS achterwand gehad, maar geen problemen mee. Is heel mooi gebleven, jarenlang. Schoon te houden met Dasty van de Wibra
...
Wij hebben een rvs schouw maar een achterwand van het zelfde materiaal als de kastjes (houtkleurig) Makkelijk schoon te houden en niet kras / deuk gevoelig
Bij mijn ouders thuis popte (=zeer harde klap!) dat ding tijdens het koken. Elke keer weer had ik een hart verzakking.

Ik vond het lastig schoonmaken ook, zag er nooit echt schoon uit (vegen van je doekje die je niet weggeboend kreeg, omdat je weer nieuwe vegen maakte) deuken zitten er ook genoeg in.

Die keuken is wel redelijk oud, kan natuurlijk zijn dat die achter platen van beter kwaliteit geworden zijn, ik zou er nooit voor kiezen in ieder geval.
het is prima schoon te maken met babyolie
Wij hebben het ook. Opzich wel makkelijk schoon te maken alleen er blijven wel snel streen achter.

Ik neem hem af met Muscel keukenspray en dan droogwrijven met een theedoek oid
Ik heb gekozen voor een achterwand van gehard glas.Ziet er strak uit en is makkelijk schoon te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven