Keuze uit 2 kamers.

04-04-2013 23:18 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Hmm ik zou denk ik kamer 2 nemen omdat ik een eigen douche zooo belangrijk vind. Heerlijk, hoef je niet te sjouwen met je kleren en handdoek, heel handig, moet je niet delen, je kan douchen wanneer je uitkomt, het is van jezelf, schoon, enz enz. Jammer dat er geen eigen toilet is, anders was er voor mij geen twijfel mogelijk (maar ik heb de kamers niet gezien, dus weet natuurlijk niet). Maar voor kleine boodschap in geval van nood of 's nachts kan je altijd de douche gebruiken, doen veel mensen, erna gewoon goed schoonmaken.

Wel goed dat jullie in NL blijkbaar een eigen keuken hebben op de studentenkamer? In België is er bijna altijd een gemeenschappelijke keuken in studentenhuizen. Nooit op kamers gezeten, maar weet het wel van anderen en op bezoek geweest natuurlijk. Ranzige keukens heb ik gezien zeg, bah.
Ach, je laatste jaar op kamers dus, doe kamer 1 dan, daar ben je verliefd op echt middenin het centrum woon je in je volwassen leven niet vaak meer. Leuk om dat ook gedaa te hebben!
quote:elninjoo schreef op 04 april 2013 @ 23:33:

Betalen je ouders niet mee?Huh? Is dat normaal ofzo? Je betaalt toch zeker je eigen woning?
Kamer 1. Locatie, handige L-vorm, geen trappen, weinig mensen met wie je iets hoeft te delen.
quote:lilyofthevalley schreef op 05 april 2013 @ 08:54:

[...]

Huh? Is dat normaal ofzo? Je betaalt toch zeker je eigen woning?Als je nog studeert vind ik het niet meer dan normaal dat de ouders bijdragen. Vind 't echt belachelijk dat ouders hun kinderen zich in de schulden laten steken voor studie en studentenwoning. Okee, als ze wat afstand betreft net zo goed thuis kunnen blijven wonen en ze dus meer kosten maken dan eigenlijk nodig, vind ik dat de ouders niet aan de kamer hoeven bijdragen.
Mijn ouders betaalden "gewoon" een x-bedrag ongeacht de hoogte van mijn kamerhuur. Dus een hogere huur betekende voor mij meer financiele lasten, logisch eigenlijk.

Ik vind juist niet dat ouders niks hoeven te betalen wanneer kind ook thuis kan wonen, op kamers wonen is een waardevolle ervaring, die moet niet afhankelijk zijn van de woonplak van de ouders..
Kamer 1, omdat jouw voorkeur er ook naar uitgaat en omdat je dan niet naar een andere verdieping hoeft om naar het toilet te gaan.
Cum non tum age
quote:elninjoo schreef op 05 april 2013 @ 08:58:

[...]

Als je nog studeert vind ik het niet meer dan normaal dat de ouders bijdragen. Vind 't echt belachelijk dat ouders hun kinderen zich in de schulden laten steken voor studie en studentenwoning. Okee, als ze wat afstand betreft net zo goed thuis kunnen blijven wonen en ze dus meer kosten maken dan eigenlijk nodig, vind ik dat de ouders niet aan de kamer hoeven bijdragen.

O. Nouja dat ligt dan net aan je opvoeding denk ik. Ik woonde op kamers en werkte erbij. Kreeg geen bijdrage van ouders en heb me ook niet in de schulden gestoken (behalve laatste jaar toen studie uitliep). Het kan dus wel, ook voor studenten die geen ouders met een volle portemonnee hebben.

Maar goed, da's offtopic.

TO, waarom zou je aan kamer 1 een jaar vastzitten? Wettelijk gezien kan je er altijd van af toch?
Als je al zo'n 7 jaar bezig bent met via de gemeente een woning te regelen zou ik 1 niet doen, dan is de kans idd. groot dat het niet lang gaat duren.

Als je daar pas een paar jaar mee bezig bent zou ik lekker je gevoel volgen en voor 1 gaan...
Ik zou kamer 1 doen
quote:LolitaLempicka schreef op 05 april 2013 @ 03:24:

Hmm ik zou denk ik kamer 2 nemen omdat ik een eigen douche zooo belangrijk vind. Heerlijk, hoef je niet te sjouwen met je kleren en handdoek, heel handig, moet je niet delen, je kan douchen wanneer je uitkomt, het is van jezelf, schoon, enz enz. Jammer dat er geen eigen toilet is, anders was er voor mij geen twijfel mogelijk (maar ik heb de kamers niet gezien, dus weet natuurlijk niet). Maar voor kleine boodschap in geval van nood of 's nachts kan je altijd de douche gebruiken, doen veel mensen, erna gewoon goed schoonmaken.

Wel goed dat jullie in NL blijkbaar een eigen keuken hebben op de studentenkamer? In België is er bijna altijd een gemeenschappelijke keuken in studentenhuizen. Nooit op kamers gezeten, maar weet het wel van anderen en op bezoek geweest natuurlijk. Ranzige keukens heb ik gezien zeg, bah.Neehoor dat is helemaal niet standaard in NL. De meeste studentenhuizen hebben gewoon gedeeld toilet, badkamer en keuken. De een ranzig, de ander niet.
quote:zanglijster schreef op 05 april 2013 @ 11:29:

Ik zou kamer 1 doen Ik ook.
Een douche op je kamer, en dan gaat het doucheputje stinken, kan je het douchevocht niet afvoeren en gaan je gordijnen rotten...

Kortom, dat vind ik niet zo'n enorme plus.

Als je bij die andere kamer je toilet en douche tegenover je deur hebt en deelt met één ander, is het prima te overzien qua schoonhouden. Met drie anderen vind ik dat een ander verhaal.

Mijn gevoel zegt: 1.
Ik zou gaan voor de eigen douche. Als je 's nachts moet plassen hoef je dan eigenlijk ook niet in je pyjamaatje door het huis heen
Ik zou gaan voor kamer 1.

Minder rotzooi van anderen want maar 1 huisgenoot, de wc en douche tegenover je kamer i.p.v. een verdieping lager...

Tenzij je al 1ste op de lijst staat bij de woningbouw. En dan nog kan het best een tijd duren voor je een huis hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven