Kitten alleen laten

23-10-2016 11:19 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal , ik heb nu dus mijn kitten 11-12 weken is ze , ze doet het goed ,

Alleen durf ik haar niet een uur of langer alleen te laten ,

Mijn vraag is hoe jullie dit doen , ik laat haar max 15 min alleen , en vaak wisselen mijn partner en ik af ,ze zit grotendeels in de woonkamer met speelgoed en kleine krabpaal , woonkamer is 30 vierkante meter , konden jullie gewoon een paar uurtjes weg ..? Of ging de kitten in een andere kamer, is vanaf woensdag hier gekomen
Wees jezelf
Het is een kat, geen hond..

Tuurlijk kun je weg.

Zou niet meteen uren doen maar kom op je kunt toch gewoon even weg.

Toen wij een kitten kregen hadden we 2 weken vakantie dus veel thuis maar niet hele dagen en na die 2 weken gewoon weer aan het werk.
Je slaapt toch ook gewoon neem ik aan? Dan is ze veel langer dan een uur alleen.
Ze slaapt bij ons in de slaapkamer ,met eten ,en kattebak , de deur is dan dicht
Wees jezelf
Vanaf eergisteren bouw is het steeds met minuten op , eerst 5 dan 10 er gister 15 , maar dan wel in eigen huis
Wees jezelf
Je kunt je kitten prima alleen laten. Een kitten slaapt ongeveer 22 uur per dag. Tijdens het slapen maken ze een stofje aan waar ze van groeien. Grote kans dat je kitten nog ligt te slapen op hetzelfde plekje als toen je weg ging.
Kattenbak in de slaapkamer? Gatver. Kan je niet die bak ergens anders kwijt en dan deur op een kier? Ik heb een volwassen kat en die loopt zelf wel af en aan. Denk dat het wel losloopt met je kitten hoor. Zoals je nu doet lijkt mij persoonlijk een beetje overdreven.
Oke dan , ja als ze slaapt ga ik vaak eventjes wat doen, de errste dagen heeft ze weinig geslapen ik denk 12 uur perdag , nu stiefdochter weg is vanaf gisteren middag heeft ze vanaf 1 uur tot half 9 geslapen daar ben ik blij mee want kittens slapen toch wel 18-20 uur perdag maar de eerste dagen heeft ze die zeker niet gepakt , ze speelde meer dan dat ze sliep
Wees jezelf
quote:Bhm schreef op 23 oktober 2016 @ 11:40:

Je kunt je kitten prima alleen laten. Een kitten slaapt ongeveer 22 uur per dag. Tijdens het slapen maken ze een stofje aan waar ze van groeien. Grote kans dat je kitten nog ligt te slapen op hetzelfde plekje als toen je weg ging.Dan heb ik volwassen kittens denk ik alleen de eerste paar weken sliepen ze veel en ze zijn in week 7/8 bij mij gekomen. Ze zijn nu 16 weken en slapen alleen de periode dat ik ook slaap
Als ze zindelijk is gewoon weggaan. Altijd gedaan bij onze kittens, geen problemen mee gehad.
Ja we hebben 3 trappen in huis huis is best groot 130-140 vierkante meter , waarvan 1 open trap en andere trap loopt naar de meterkast, dus ik vind het nog een beetje eng , en ik denk ook als ik haar het hele huis geef dat ze s ochtends vroeg al van alle trappe rent op en af op en af ,
Wees jezelf
Zinderlijk is ze al vanaf dag 1 dus dat is helemaal super

Ze doet het al op de dichte bak met klep ,
Wees jezelf
quote:Poezenmens290 schreef op 23 oktober 2016 @ 11:53:

Zinderlijk is ze al vanaf dag 1 dus dat is helemaal super

Ze doet het al op de dichte bak met klep ,Gewoon weggaan dus. Leg wat speelgoed neer en maak een lekkere slaapplek.
Bij mij slaapt ze snacht s vanaf 12 uur tot half 9 , en nu slaapt ze weer , even anderhalfuur actief geweest
Wees jezelf
Hier in de woonkamer liggen allerlei speeltjes , een mandje , en een doos om mee te spelen,, kan je een kitten ook 6 uur alleen laten voor een keer? Ik heb over een week een verjaardag
Wees jezelf
Natuurlijk kun je die gewoon alleen laten. Bij nieuwe kittens zorgde ik dat ik ze op vrijdagavond of zaterdagmorgen haalde zodat ik het weekend thuis was en dan ging ik maandag gewoon weer werken. Ik geloof niet dat ze er ooit last van gehad hebben, het zijn allemaal leuke katten geworden. Het is geen pup die de boel bij elkaar gaat janken of alles afbreekt en nog niet zindelijk is. Ik liet ze in het begin meestal alleen op de benedenverdieping vooral omdat ik geen zin had me later rot te zoeken naar een kitten dat ergens in huis weggekropen is om te slapen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ja joh. Dat kleintje vermaakt zich wel. Of slaapt. Die luilakken slapen hier hele dagen.

Waarom zo overbezorgd?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Poezenmens290 schreef op 23 oktober 2016 @ 11:56:

Bij mij slaapt ze snacht s vanaf 12 uur tot half 9 , en nu slaapt ze weer , even anderhalfuur actief geweest

Je praat erover alsof het een baby is bij wie je het aantal slaapjes en eten in de gaten moet houden.

Zo'n kat regelt zichzelf, echt hoor.

Geen idee hoe lang mijn kitten sliep destijds!

En verder als tip: geen melk, geen zachtvoer. Alleen (goede kwaliteit) brokjes en water.

Wij hebben van begin af aan het bakje altijd gevuld met brokjes* en nooit 'mensen-eten' gegeven. Gevolg: geen bedelkat en ze is nog altijd mooi slank. En dat terwijl ze kan eten zoveel als ze wil...

* er zitten dus altijd brokjes in, niet alleen 's ochtends of 's avonds. Handig ook, want je hoeft niet op een bepaalde tijd thuis te zijn en ook voor onze oppassers is het heel makkelijk.
Als je bent werken is ze toch ook alleen neem ik aan ?
quote:Poezenmens290 schreef op 23 oktober 2016 @ 11:58:

Hier in de woonkamer liggen allerlei speeltjes , een mandje , en een doos om mee te spelen,, kan je een kitten ook 6 uur alleen laten voor een keer? Ik heb over een week een verjaardagJa dus. Je overdrijft echt een beetje met je bezorgdheid
quote:Courage-- schreef op 23 oktober 2016 @ 12:15:

[...]

Je praat erover alsof het een baby is bij wie je het aantal slaapjes en eten in de gaten moet houden.

Zo'n kat regelt zichzelf, echt hoor.

Geen idee hoe lang mijn kitten sliep destijds!

En verder als tip: geen melk, geen zachtvoer. Alleen (goede kwaliteit) brokjes en water.

Wij hebben van begin af aan het bakje altijd gevuld met brokjes* en nooit 'mensen-eten' gegeven. Gevolg: geen bedelkat en ze is nog altijd mooi slank. En dat terwijl ze kan eten zoveel als ze wil...

* er zitten dus altijd brokjes in, niet alleen 's ochtends of 's avonds. Handig ook, want je hoeft niet op een bepaalde tijd thuis te zijn en ook voor onze oppassers is het heel makkelijk.Hier hebbn ze ook altijd toegang tot eten. Hun bakje is altijd gevuld. Ik heb scharrel katjes al sinds ze kitten zijn. Ik vul het bakje en ze eten iedere paar uur een paar brokjes. Ook geef ik nooit op hetzelfde tijdstip. Dat leek me handig ivm wisselende diensten. En ik zou het sneu vinden als ze dan honger hebben. Daardoor zijn ze volgens mij gewend geraakt aan het scharrelen. Ze krijgen wel vlees, vind dat mauwen wel gezellig als ik roep dat de vlees krijgen. Ze zeuren er niet om en bedelen ook niet. Ik heb mooie slanke poezen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Oke fijn om te horen, ik ben gewoon bang dat ze iets kan doen dat ze zich bezeerd als ik weg ben ,

Ik werk niet , zelf de boodschappen doe ik nu niet meer , alleen mn vriend dus hahaha , maar ik ga voortaan gewoon mee boodschappen doen
Wees jezelf
quote:Bosbessen schreef op 23 oktober 2016 @ 11:43:

Kattenbak in de slaapkamer? Gatver. Kan je niet die bak ergens anders kwijt en dan deur op een kier? Ik heb een volwassen kat en die loopt zelf wel af en aan. Denk dat het wel losloopt met je kitten hoor. Zoals je nu doet lijkt mij persoonlijk een beetje overdreven.

Beter overdreven dan verwaarloosd.

Je doet het goed TO!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ze moet gewoon leren om ook alleen te kunnen zijn. Doe je dat niet, breekt ze straks als volwassen kat je huis af als ze een keer alleen is.
quote:Eindeloos schreef op 23 oktober 2016 @ 12:29:

[...]

Beter overdreven dan verwaarloosd.

Je doet het goed TO!Dat zeker!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven