Kitten mee op vakantie?

13-10-2011 17:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma.

Over twee weken ga ik op vakantie, de bestemming is ongeveer 3 uur reizen met de auto, ik blijf een week weg, in een huisje.

Nu heb ik sinds een maand een kat, ze is nog heel jong, nog geen drie maanden en ik vind het zo zielig als ze een week alleen thuis is als ik op vakantie ben.

Nu vraag ik me af of ik haar niet mee zou kunnen nemen?

Ze heeft vaker een lange rit gemaakt in de auto, dit zonder problemen. Verder is ze heel erg aan mij gehecht, waar ik ga loopt zij aan mijn voeten mee en als ik bv naar de badkamer ga staat ze te piepen in de gang.

Heeft iemand ervaring met een (jonge) kat meenemen op vakantie?

Of zal ze liever alleen in een vertrouwde omgeving zitten dan met mij op een onbekende plek?
Ik vind dat je twee katten zou moeten hebben. Dan hebben ze elkaar ipv alleen jou. En ja, je kat kan gewoon mee op vakantie. Wij nemen onze katten wel altijd mee.
Bazinga!
Ik denk dat het best kan hoor. Is ze gewend aan een tuigje? Ik heb mijn kitten gevonden dat ze ongeveer 4 weekjes was, in de stromende regen. Ze had net de kattenniesziekte gehad en was veel te dun dus had het altijd koud. Meteen een tuigje gekocht en ze ging lekker mee overal naartoe in m'n vest. Lekker tussen de tieten, warm en je zag het bijna niet. Heb zelfs in een restaurant gegeten met haar zo. Dus als ze wat gewend is zou het best kunnen denk ik! Hoewel thuis laten ook niet slecht is voor een weekje hoor.
Ik heb ook wel eens een kat meegenomen op vakantie. Ging prima. Wel opletten dat er geen ramen en deuren openstaan.
Wat lief koetie. Hoe oud is je kat nu?

Inderdaad opletten dat er geen ramen en deuren open staan.

Katten hechten zich wel erg aan een huis. Ik zou het zelf niet doen. Maar ook geen week weg met zon jonge kat.
Ze is nu 3,5 maand ongeveer en helemaal opgeknapt :D Goed gewicht, speelt veel, lekker ondeugend en als ze moe is lekker tegen je aan kruipen.

Wel grappig, Puck (zo heet ze) heeft heel veel meegemaakt voor een kat.. Auto's, trein, tram, metro, kantoor, ze is zelfs meegeweest naar het UWV.
Ik zou haar meenemen, gezellig voor de kat, èn voor jou!

Wel een tuigje om.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Fijn dat mensen hier ervaring mee hebben, het voelt een beetje raar, haar meenemen op vakantie. Het is geen hond of kind ofzo. Bij mijn vorige kat had ik het niet in overweging genomen maar die was een stuk ouder en zelfstandiger, kleine poes is nog zo'n minidiertje. En de vakantie bestemming is ook weer niet zo ver weg dat ze echt niet terug kan als ze het niet trekt...
Wel even vragen of het mag in dat huisje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het ligt er maar net aan wat ze gewend zijn he. Mijn kat kan meelopen aan een tuigje precies zoals een hond.

Behalve dat ze meteen de boom in vliegt als er een vogel in zit
Onze kat ging ook altijd mee op vakantie (in Nederland)

Ging altijd goed. Hij vond het zelfs zo leuk, dat als hij thuis tuigje zag liggen hij zo in zijn reisbak ging liggen
Zo'n kleintje kun je beter niet een hele week alleen thuis laten, dat is veel te eenzaam voor haar, dus neem haar lekker mee, want ze is nog niet aan jullie huis gehecht geraakt zoals veel volwassen katten.
Ik zou ook eerst even nakijken of je je kat wel mee mag nemen naar dat huisje. Huisdieren zijn namelijk niet altijd welkom en moet soms een aparte borg voor betaald worden.

Kun je haar anders niet een weekje naar vrienden/familie brengen? Vind het eigenlijk raar dat je dit niet eerder hebt bedacht bij de aanschaf van je kitten. Of was dit erg last minute gepland (de vakantie)?
Ze mag mee in het huisje voor 15 euro.

Ik ga met ouders mee op vakantie, zij hebben hem dus gepland. Ik hoef natuurlijk niet per see mee maar wil wel graag.

Ik heb gedacht aan de kat een weekje onderbrengen bij anderen maar dan is ze en in een onbekende omgeving en met onbekende mensen. Dat lijkt me juist minder prettig voor haar.

Ben nu aan het kijken of iemand in mijn huis wil komen logeren.
Ik zou zelf het laatste doen. Iemand in je huis laten logeren als je weg bent. Dat geeft het minste gedoe voor jezelf en voor je katje.

Als het een kattenliefhebber is komt het vast helemaal goed.
quote:tindin schreef op 13 oktober 2011 @ 19:13:

Ze mag mee in het huisje voor 15 euro.

Ik ga met ouders mee op vakantie, zij hebben hem dus gepland. Ik hoef natuurlijk niet per see mee maar wil wel graag.

Ik heb gedacht aan de kat een weekje onderbrengen bij anderen maar dan is ze en in een onbekende omgeving en met onbekende mensen. Dat lijkt me juist minder prettig voor haar.

Ben nu aan het kijken of iemand in mijn huis wil komen logeren.Als ze al aan jou gehecht is zou ik haar meenemen, anders zou ik iemand in jouw huis zetten.
Pension geen optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven