Kitten mee op vakantie?
donderdag 13 oktober 2011 om 17:58
Ik zit met een dilemma.
Over twee weken ga ik op vakantie, de bestemming is ongeveer 3 uur reizen met de auto, ik blijf een week weg, in een huisje.
Nu heb ik sinds een maand een kat, ze is nog heel jong, nog geen drie maanden en ik vind het zo zielig als ze een week alleen thuis is als ik op vakantie ben.
Nu vraag ik me af of ik haar niet mee zou kunnen nemen?
Ze heeft vaker een lange rit gemaakt in de auto, dit zonder problemen. Verder is ze heel erg aan mij gehecht, waar ik ga loopt zij aan mijn voeten mee en als ik bv naar de badkamer ga staat ze te piepen in de gang.
Heeft iemand ervaring met een (jonge) kat meenemen op vakantie?
Of zal ze liever alleen in een vertrouwde omgeving zitten dan met mij op een onbekende plek?
Over twee weken ga ik op vakantie, de bestemming is ongeveer 3 uur reizen met de auto, ik blijf een week weg, in een huisje.
Nu heb ik sinds een maand een kat, ze is nog heel jong, nog geen drie maanden en ik vind het zo zielig als ze een week alleen thuis is als ik op vakantie ben.
Nu vraag ik me af of ik haar niet mee zou kunnen nemen?
Ze heeft vaker een lange rit gemaakt in de auto, dit zonder problemen. Verder is ze heel erg aan mij gehecht, waar ik ga loopt zij aan mijn voeten mee en als ik bv naar de badkamer ga staat ze te piepen in de gang.
Heeft iemand ervaring met een (jonge) kat meenemen op vakantie?
Of zal ze liever alleen in een vertrouwde omgeving zitten dan met mij op een onbekende plek?
donderdag 13 oktober 2011 om 18:04
Ik denk dat het best kan hoor. Is ze gewend aan een tuigje? Ik heb mijn kitten gevonden dat ze ongeveer 4 weekjes was, in de stromende regen. Ze had net de kattenniesziekte gehad en was veel te dun dus had het altijd koud. Meteen een tuigje gekocht en ze ging lekker mee overal naartoe in m'n vest. Lekker tussen de tieten, warm en je zag het bijna niet. Heb zelfs in een restaurant gegeten met haar zo. Dus als ze wat gewend is zou het best kunnen denk ik! Hoewel thuis laten ook niet slecht is voor een weekje hoor.
donderdag 13 oktober 2011 om 18:09
donderdag 13 oktober 2011 om 18:18
Fijn dat mensen hier ervaring mee hebben, het voelt een beetje raar, haar meenemen op vakantie. Het is geen hond of kind ofzo. Bij mijn vorige kat had ik het niet in overweging genomen maar die was een stuk ouder en zelfstandiger, kleine poes is nog zo'n minidiertje. En de vakantie bestemming is ook weer niet zo ver weg dat ze echt niet terug kan als ze het niet trekt...
donderdag 13 oktober 2011 om 18:44
Ik zou ook eerst even nakijken of je je kat wel mee mag nemen naar dat huisje. Huisdieren zijn namelijk niet altijd welkom en moet soms een aparte borg voor betaald worden.
Kun je haar anders niet een weekje naar vrienden/familie brengen? Vind het eigenlijk raar dat je dit niet eerder hebt bedacht bij de aanschaf van je kitten. Of was dit erg last minute gepland (de vakantie)?
Kun je haar anders niet een weekje naar vrienden/familie brengen? Vind het eigenlijk raar dat je dit niet eerder hebt bedacht bij de aanschaf van je kitten. Of was dit erg last minute gepland (de vakantie)?
donderdag 13 oktober 2011 om 19:13
Ze mag mee in het huisje voor 15 euro.
Ik ga met ouders mee op vakantie, zij hebben hem dus gepland. Ik hoef natuurlijk niet per see mee maar wil wel graag.
Ik heb gedacht aan de kat een weekje onderbrengen bij anderen maar dan is ze en in een onbekende omgeving en met onbekende mensen. Dat lijkt me juist minder prettig voor haar.
Ben nu aan het kijken of iemand in mijn huis wil komen logeren.
Ik ga met ouders mee op vakantie, zij hebben hem dus gepland. Ik hoef natuurlijk niet per see mee maar wil wel graag.
Ik heb gedacht aan de kat een weekje onderbrengen bij anderen maar dan is ze en in een onbekende omgeving en met onbekende mensen. Dat lijkt me juist minder prettig voor haar.
Ben nu aan het kijken of iemand in mijn huis wil komen logeren.
donderdag 13 oktober 2011 om 21:27
quote:tindin schreef op 13 oktober 2011 @ 19:13:
Ben nu aan het kijken of iemand in mijn huis wil komen logeren.Als ze al aan jou gehecht is zou ik haar meenemen, anders zou ik iemand in jouw huis zetten.
Ben nu aan het kijken of iemand in mijn huis wil komen logeren.Als ze al aan jou gehecht is zou ik haar meenemen, anders zou ik iemand in jouw huis zetten.