kitten..
donderdag 21 april 2011 om 11:29
Goedemorgen,
Ik heb sinds 2weken een kater kitten. Hij is vandaag precies 8weken.
Toen we hem gingen halen werd ons verteld dat hij al 9weken was, maar zo klein (500gram).
Dus wij hebben er alsnog voor gekozen hem mee te nemen, omdat hij liever bij ons kan zijn als bij dat gekke mens.
Verder is die helemaal gezond en ontzettend lief.
Hij knuffelt graag enzo, en hij is nooit langer als 2uurtjes alleen geweest.
We proberen heb alles te geven wat ie nodig heeft.
Nu is het zo dat hij afentoe tijdens het spelen zijn staart naar beneden en zijwaarts lopen.
Springen is het meer.. Eerst dacht ik dat 't niet echt uitmaakte maar hij miauwd er bij en als t kan valt die je hand aan.
Is er iets mis met hem of doen we iets verkeerd?
Wij proberen elke dag 1 tot 2uur met hem te spelen en rennen (moe maken).
Is dat genoeg of moet het meer?
Ik snap soms helemaal niks van hem, en vindt het zo erg.
Alvast bedankt voor tip e.d.
Ik heb sinds 2weken een kater kitten. Hij is vandaag precies 8weken.
Toen we hem gingen halen werd ons verteld dat hij al 9weken was, maar zo klein (500gram).
Dus wij hebben er alsnog voor gekozen hem mee te nemen, omdat hij liever bij ons kan zijn als bij dat gekke mens.
Verder is die helemaal gezond en ontzettend lief.
Hij knuffelt graag enzo, en hij is nooit langer als 2uurtjes alleen geweest.
We proberen heb alles te geven wat ie nodig heeft.
Nu is het zo dat hij afentoe tijdens het spelen zijn staart naar beneden en zijwaarts lopen.
Springen is het meer.. Eerst dacht ik dat 't niet echt uitmaakte maar hij miauwd er bij en als t kan valt die je hand aan.
Is er iets mis met hem of doen we iets verkeerd?
Wij proberen elke dag 1 tot 2uur met hem te spelen en rennen (moe maken).
Is dat genoeg of moet het meer?
Ik snap soms helemaal niks van hem, en vindt het zo erg.
Alvast bedankt voor tip e.d.
vrijdag 22 april 2011 om 23:10
Nee zeggen, kitten wegzetten en hem negeren (even niet naar hem kijken). Dat steeds consequent hetzelfde doen bij alles wat niet mag. Dit zal hij vrij snel oppikken. Soms moet je het wel 3 keer doen, maar het dringt echt wel door.
Mijn kitten was ook aangeleerd om met handen en voeten te spelen (12 weken oud toen hij bij ons kwam) en dat heb ik op die manier vrij snel af kunnen leren.
Voor de rest ben ik het met de anderen eens. Waarom neem je niet een kitten erbij? Bij voorkeur een iets oudere dan kan je te jonge kitten daar nog van leren.
Mijn eerste 2 katten heb ik helaas ook met 6-7 weken al meegenomen, door mijn eigen onervarenheid. Heb nu dus heel bewust gekozen voor een kitten die langer mocht blijven.
Het komt heus wel goed met je kitten, en je veranderd er niks meer aan maar denk alsjeblieft over een tweede.
Mijn kitten was ook aangeleerd om met handen en voeten te spelen (12 weken oud toen hij bij ons kwam) en dat heb ik op die manier vrij snel af kunnen leren.
Voor de rest ben ik het met de anderen eens. Waarom neem je niet een kitten erbij? Bij voorkeur een iets oudere dan kan je te jonge kitten daar nog van leren.
Mijn eerste 2 katten heb ik helaas ook met 6-7 weken al meegenomen, door mijn eigen onervarenheid. Heb nu dus heel bewust gekozen voor een kitten die langer mocht blijven.
Het komt heus wel goed met je kitten, en je veranderd er niks meer aan maar denk alsjeblieft over een tweede.
maandag 25 april 2011 om 18:53
quote:ovchipkaart schreef op 21 april 2011 @ 12:24:
Nee, samengevat:
Ik was op zoek naar een kitten, had er veel over gelezen op internet.
Toen ik en mijn vriend er 1 hadden gevonden die 9 weken oud zou moeten zijn hebben wij hem gehaald.
De omgeving waar ons kitten leefde was alles behalve goed. Dus namen wij hem mee om hem een beter leven te geven.
We vonden hem erg klein voor 9 weken maar oke, t zou kunnen?
We zijn de dag erna gelijk naar de dierenarts gegaan en die vertelde dat hij 6 weken was.
Dus niet om het 1 of ander, ik gun mijn kat het allerbeste.
Ik lees dingen op internet maar dat is nu net het probleem.
Ik kan het gedrag van mijn kat niet geheel terug vinden.
Het enige wat ik vraag is advies of mensen hetzelfde hebben meegemaakt oid. katten zijn net als mensen, allemaal verschillend, dus ook het gedrag is verschillend en kun je niet alles uit een lijstje halen
Nee, samengevat:
Ik was op zoek naar een kitten, had er veel over gelezen op internet.
Toen ik en mijn vriend er 1 hadden gevonden die 9 weken oud zou moeten zijn hebben wij hem gehaald.
De omgeving waar ons kitten leefde was alles behalve goed. Dus namen wij hem mee om hem een beter leven te geven.
We vonden hem erg klein voor 9 weken maar oke, t zou kunnen?
We zijn de dag erna gelijk naar de dierenarts gegaan en die vertelde dat hij 6 weken was.
Dus niet om het 1 of ander, ik gun mijn kat het allerbeste.
Ik lees dingen op internet maar dat is nu net het probleem.
Ik kan het gedrag van mijn kat niet geheel terug vinden.
Het enige wat ik vraag is advies of mensen hetzelfde hebben meegemaakt oid. katten zijn net als mensen, allemaal verschillend, dus ook het gedrag is verschillend en kun je niet alles uit een lijstje halen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 25 april 2011 om 19:01
maandag 25 april 2011 om 19:03
Lekker dan, alweer een kitten te vroeg uit het nest gehaald. Hoe maf een eigenaar ook kan zijn, het gaat erom dat het beestje zo lang mogelijk bij de moeder blijft. Maar dat advies heb je dus al gekregen? Lees je dan maar goed in wat dat allemaal voor gevolgen kan hebben en neem je verantwoordelijkheid als het zover is.
Pak een kat trouwens nooit bij zijn nekvel, dat is zinloos en daarmee doe je het dier alleen maar pijn. Ik snap niet dat mensen zoiets aanraden. Likken die mensen de anusjes van kittens soms ook schoon, omdat moederpoes dat doet? Kanonnen...
Pak een kat trouwens nooit bij zijn nekvel, dat is zinloos en daarmee doe je het dier alleen maar pijn. Ik snap niet dat mensen zoiets aanraden. Likken die mensen de anusjes van kittens soms ook schoon, omdat moederpoes dat doet? Kanonnen...