Kittens??

06-04-2011 07:49 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik ben zo een twee weken op zoek naar een kitten.

Niet een speciaal ras, gewoon de europese korthaar.

Nu is het zo, dat ik heel marktplaats heb afkeken.

Maar of; het is te ver weg, ze vragen 200,- (?), ze zijn al gereserveerd, ze mogen pas over een paar weken weg.

Ik ben ongeduldig en het zat in de planning om vandaag de kitten te halen.

Er is al ruim 2 weken een krabpaal plus toebehoren in huis.. Maar nog geen katje :(

Iemand een tip?
Saphira, mijn ervaring met kittenopvang ( ben zelf gastgezin geweest) is dat ze dan meestal 9 tot 12 weken in het gastgezin blijven. Hangt van de situatie af. Kittens komen vaak zonder moederpoes en dan kunnen ze evt wat eerder naar nieuwe baasjes. Natuurlijk alleen als ze daar aandacht en zorg krijgen en ik plaatste alleen kittens bij mensen die al katten hadden of twee kittens namen. Nooit alleen.
quote:Djuuls04 schreef op 08 april 2011 @ 13:21:

Saphira, mijn ervaring met kittenopvang ( ben zelf gastgezin geweest) is dat ze dan meestal 9 tot 12 weken in het gastgezin blijven. Hangt van de situatie af. Kittens komen vaak zonder moederpoes en dan kunnen ze evt wat eerder naar nieuwe baasjes. Natuurlijk alleen als ze daar aandacht en zorg krijgen en ik plaatste alleen kittens bij mensen die al katten hadden of twee kittens namen. Nooit alleen.

Bedankt voor de info, mocht ik dit volgend jaar gaan doen, dan wil ik heel goed weten waar ik aan begin. En ik ken mijzelf goed genoeg om te weten, dat als ik écht het gevoel heb dat een kitten nog niet klaar is om geplaatst te worden en dat dan toch moet gebeuren, ik daar geen fijn gevoel aan over ga houden.

Jij hebt zelf 4 katten toch? Had je die ook toen je nog pleeggezin was, en hoe ging dat?
Toen ik pleeggezin werd had ik 1 kat en nu 4.... er zijn er dus een paar blijven hangen haha.

De poes die ik toen had kon niet goed met andere katten overweg en was daarom in het asiel beland ( waar ik haar uit gehaald heb). Het was dus een test toen ik met kittens begon. Maar het is goed gegaan. Ze tolereerde ze als ze maar niet voor haar voeten liepen. En natuurlijk moet je dat wel goed begeleiden. Je kunt niet zomaar een paar kittens in je huis zetten en dan het verder laten uitzoeken. Ik heb een aparte kamer waar de kittens eerst opgevangen werden en dan gaandeweg laat je ze in het huis komen. Daar heb ik wel tips voor tzt. Ik deed het voor een stichting waar ik zelf de plaatsing deed vanuit mijn huis en zelf besliste waar de kittens heen gingen.Als je het voor een asiel doet dan moeten ze vaak terug naar het asiel en van daaruit geplaatst worden, dat moet je dus weten van tevoren. Dat zou voor mij niet werken. Ik wilde het zelf in de hand hebben. Ik vang nu geen kittens meer op omdat ik veel tijd besteed aan vrijwilligerswerk in een dierenopvang. Bovendien merkte ik na een aantal keren opgevangen te hebben dat ik het moeilijker begon te vinden om de kittens los te laten en aan mijn taks zat.
Mijn kat van bijna een jaar en ik denk zo'n 4 kg (raskat, niet dik, wel best groot) denkt nog steeds dat hij via mijn broekspijp omhoog kan klimmen. Net zo leuk, iets pijnlijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven