Klapperend geluid doucheafvoer

11-07-2016 02:37 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word dus echt helemaal gek. Zodra het buiten waait klinkt er uit mijn doucheafvoer constant een heel hard klapperend geluid. Bloedirritant, het houdt ons wakker. Ik woon op de 3e en 4e verdieping in een maisonettewoning. Iemand enig idee wat dit kan zijn en vooral, hoe ik dit kan verhelpen? Ik wil zo graag slapen!
Weet je zeker dat het uit de doucheafvoer komt en niet uit de luchtafzuiging? Want die wil nog wel eens klapperen in harde wind als er klepjes zitten op de afvoer aan de buitenkant.

En je hoort het ook bij alleen wind, niet alleen bij regen? Bij regen zou verklaarbaar zijn doordat er een regenpijp uitkomt op het riool en je dat geluid door je douche hoort.

Maar als het dat niet is en het is echt bij wind en het komt echt uit je doucheputje.... dan heb ik geen flauw idee. Sorry, daar heb je niet veel aan ;) .
Is dat sinds kort? Of is het altijd al zo geweest?
Ja het geluid komt echt uit het doucheputje. Echt een soort knallen. En ja, ook bij alleen wind. Aangezien ik bij zee woon dus eigenlijk altijd. Ik ga je opties ff bekijken, baadt het niet dan schaadt het niet toch.
Een handdoek op het putje leggen en de deur dicht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou zelf iets creatiefs proberen, zoals een emmer met handdoeken, voor geluidsdemping, of schuim en die er omgekeerd op zetten. En zelf met oordopjes slapen. Misschien maakt een emmer juistst meer lawaai dan iets van een doos eropzetten of meerder zodat het geluid dempt. Even testen.

Huur je? Ik zou de verhuurder bellen, dan komt er een mannetje naar kijken.

En weet je zeker dat het putdeksel goed vast geschroefd zit? Anders kan hij misschien door de wind omhoog geblazen worden en dat maakt herrie.
Riolen staan toch niet in verbinding met de buitenlucht?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou het aan het bestuur van de vereniging v eigenaren melden.

Of als je huurt, aan de verhuurder.

Misschien dit: Bubbels en stank - Riool
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 11 juli 2016 @ 07:52:

Jawel hoor, anders zou het vacuüm trekken

Er loopt een beluchtingspijp helemaal naar boven tot boven het dak, als het goed is. Daar zou ik het probleem zoeken.
quote:retrostar schreef op 11 juli 2016 @ 07:52:

Wel degelijk.

Het riool heeft op het hoogste punt van het huis/gebouw een ontluchting naar buiten. Dit geeft uiteraard ook trek in het riool, net als in een schoorsteen.

Zou deze er niet zitten dan kan een riool vacuüm trekken om vervolgens bijzonder slecht door te lopen.

Overigens, hiermee kan ik nog niet verklaren waarom het doucheputje klappert.
Niet geschoten is altijd mis
Nou ik denk dat het wel klinkt als vacuüm trekken en weer los gaan. Die tip van het ontluchtingsding is wel een goede!
Als het geluid uit het putje komt, blijft er dan wel water in de sifon staan? Klepperend geluid bij wind lijkt me inderdaad de ontluchting.
Geen idee eigenlijk. Ik ga het eens in de gaten houden. Meestal prop ik er chagrijnig en boos een oude handdoek in en wil ik verder slapen hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven