Kleine donkere badkamer, ideeën?
donderdag 19 augustus 2010 om 22:14
Ik ga ein-de-lijk verhuizen. Nu heeft mijn nieuwe huis een kleine badkamer (ongeveer 4 à 5 m2), met ligbad, zonder raam. De wasmachine en de droger zullen daar ook geplaatst worden. De tegels zijn donkerblauw. Het geheel maakt een kleine, donkere indruk.
Hebben jullie tips hoe ik er zonder veel geld en zonder al te veel moeite er nog iets van kan maken? Ik ben zelf totaal niet handig, en mijn hulptroepen gaan verder al zoveel doen in huis, dat ik ze eigenlijk liever niet ook nog hier mee wil belasten.
Hebben jullie tips hoe ik er zonder veel geld en zonder al te veel moeite er nog iets van kan maken? Ik ben zelf totaal niet handig, en mijn hulptroepen gaan verder al zoveel doen in huis, dat ik ze eigenlijk liever niet ook nog hier mee wil belasten.

donderdag 19 augustus 2010 om 22:27

donderdag 19 augustus 2010 om 22:28
Fris witte accesoires (douchegordijn, wasmanden, badmat bv.). Een plank aan de muur met opgerolde lichtgekleurde handdoeken. Een goed felle lamp aan het plafond of bijvoorbeeld een lamp met 3 spotjes zodat je ze allemaal een andere kant op kan richten. Dan is de hele badkamer goed verlicht en dat oogt ook ietsje groter. Een forse spiegel ook maar er hangt vast al een spiegel.

donderdag 19 augustus 2010 om 22:30
Tegelen is volgens mij niet heel makkelijk. Vooral omdat alle leidingen al in je badkamer zitten en je dat natuurlijk weer netjes wilt afwerken. Dan moet je de kranen er af halen en eventueel een aan de muur bevestigd badkamermeubel etc. Mijn man heeft zelf het toilet beneden betegeld Het ziet er supermooi uit maar hij heeft gezworen het nooit meer te doen, hij vond het echt een rotklus.
Van de tegelverf hoor ik wel eens dat het gaat bladderen op plekken waar het veel nat wordt of waar veel vocht blijft zitten maar ik heb er zelf geen ervaring mee. We hebben wel onze keukentegeltjes geschilderd. Eerst een speciale primer er op en toen gewoon hoogglans verf. Het is heel mooi geworden en blijft ook best netjes hoewel veelvuldig hard boenen met een schuursponsje volgens mij niet zo'n goed idee is.
Van de tegelverf hoor ik wel eens dat het gaat bladderen op plekken waar het veel nat wordt of waar veel vocht blijft zitten maar ik heb er zelf geen ervaring mee. We hebben wel onze keukentegeltjes geschilderd. Eerst een speciale primer er op en toen gewoon hoogglans verf. Het is heel mooi geworden en blijft ook best netjes hoewel veelvuldig hard boenen met een schuursponsje volgens mij niet zo'n goed idee is.

donderdag 19 augustus 2010 om 22:34
Nee, tegels verfen mag niet van de woningbouw. Als jij er uit gaat en de nieuwe huurder niet akkoord gaat met de aangebrachte veranderingen zal je moeten zorgen dat het weer in de oude staat terug wordt gebracht.
Wat je wel kan doen is de woningbouw vragen wanneer ze de badkamers gaan renoveren en of het ook mogelijk is om dat eerder te laten doen. Een vriendin van mij heeft dat laten doen. Haar huur ging toen wel iets omhoog maar ze mocht wel zelf kiezen uit een aantal kleuren tegels voor muur en vloer en kiezen of ze een randje wilde op de muur of niet. De huurverhoging was geloof ik zo'n 10 euro per maand. De verhoging was afhankelijk van hoe lang ze anders had moeten wachten op de renovatie.
Wat je wel kan doen is de woningbouw vragen wanneer ze de badkamers gaan renoveren en of het ook mogelijk is om dat eerder te laten doen. Een vriendin van mij heeft dat laten doen. Haar huur ging toen wel iets omhoog maar ze mocht wel zelf kiezen uit een aantal kleuren tegels voor muur en vloer en kiezen of ze een randje wilde op de muur of niet. De huurverhoging was geloof ik zo'n 10 euro per maand. De verhoging was afhankelijk van hoe lang ze anders had moeten wachten op de renovatie.
donderdag 19 augustus 2010 om 22:37

donderdag 19 augustus 2010 om 22:38
bij verhuizingen kun je soms ook aanpassingen via de woningbouw regelen. Als zij de badkamer over 5 jaar zouden vernieuwen en jij vraagt dat nu, dan willen ze je soms, evt tegen een iets hogere huurprijs, tegemoet komen. Ze hebben veel klusbedrijven in dienst.
Zelf een woningbouwbadkamer gaan tegelen of met tegelverf beschilderen, zonder overleg, moet je ECHT NIET DOEN!
Zelf een woningbouwbadkamer gaan tegelen of met tegelverf beschilderen, zonder overleg, moet je ECHT NIET DOEN!
donderdag 19 augustus 2010 om 22:39
quote:kaetje schreef op 19 augustus 2010 @ 22:34:
Nee, tegels verfen mag niet van de woningbouw. Als jij er uit gaat en de nieuwe huurder niet akkoord gaat met de aangebrachte veranderingen zal je moeten zorgen dat het weer in de oude staat terug wordt gebracht. dat soort regels kan per WBV verschillen.
Nee, tegels verfen mag niet van de woningbouw. Als jij er uit gaat en de nieuwe huurder niet akkoord gaat met de aangebrachte veranderingen zal je moeten zorgen dat het weer in de oude staat terug wordt gebracht. dat soort regels kan per WBV verschillen.

donderdag 19 augustus 2010 om 22:41
quote:Snormel schreef op 19 augustus 2010 @ 22:39:
[...]
dat soort regels kan per WBV verschillen.
Maar als je er na 4 jaar uit gaat en de tegelverf is op bepaalde plekken afgebladderd of er is schimmel ingekomen dan gaat toch geen woningbouwvereniging daarmee akkoord? Ik als nieuwe huurder zou er in elk geval niet mee akkoord gaan. En de kans dat de tegelverf na een jaar of 4 lelijk wordt is best wel groot in een badkamer.
En wat als de volgende huurder wit maar saai vindt en leuke Spaanse tegeltjes over de al 2 lagen tegels heen plakt? Ik kan me niet voorstellen dat dat allemaal zomaar mag.
[...]
dat soort regels kan per WBV verschillen.
Maar als je er na 4 jaar uit gaat en de tegelverf is op bepaalde plekken afgebladderd of er is schimmel ingekomen dan gaat toch geen woningbouwvereniging daarmee akkoord? Ik als nieuwe huurder zou er in elk geval niet mee akkoord gaan. En de kans dat de tegelverf na een jaar of 4 lelijk wordt is best wel groot in een badkamer.
En wat als de volgende huurder wit maar saai vindt en leuke Spaanse tegeltjes over de al 2 lagen tegels heen plakt? Ik kan me niet voorstellen dat dat allemaal zomaar mag.

donderdag 19 augustus 2010 om 22:42
tegels verven is een oplossing die niet duurzaam is, na een paar jaar is het niet mooi meer en je krijgt het er dan nauwelijks af. Prima dus als je in je koophuis een paar jaar geen geld/tijd hebt om de badkamer aan te gaan pakken, niet prima als het een woning is die je weer in goede staat op moet leveren. Niet bij elke woningbouw hoef je alles in aangetriffen staat weer achter te laten, maar tegelverf is volgens een wbv denk ik nooit een positieve verandering.

donderdag 19 augustus 2010 om 22:44
Meestal mag je wel aanpassingen in een huurwoning doen, bv nieuwe tegels in de keuken oid, maar de woningbouw moet het wel goedkeuren van te voren of achteraf. Ze hebben in ieder geval altijd het recht om veranderingen die niet in overleg zijn gegaan af te keurene n dan moet je het weer in staat van oplevering terugbrengen.....
donderdag 19 augustus 2010 om 23:27
donderdag 19 augustus 2010 om 23:31