Kleine moestuin

dinsdag 9 februari 2010 om 20:53
Ik ben de hele winter al enthousiast boeken aan het lezen over de kleine moestuin. Zijn er hier mensen die ook een kleine tuin hebben, en hier allerlei creatieve oplossingen voor hebben?
Zo vraag ik me af of het handig is om in een hoekje toch een regenton te plaatsen?
Kortom, ik hoop hier ervaringen te wisselen...
Zo vraag ik me af of het handig is om in een hoekje toch een regenton te plaatsen?
Kortom, ik hoop hier ervaringen te wisselen...

woensdag 10 maart 2010 om 12:35
quote:_lotte85_ schreef op 10 maart 2010 @ 12:33:
och wat zijn we weer melig vandaag!!!! Ligt aan het weer denk ik...
Nou ik ga maar weer verder met hard werken! Maar eerst even naar boven rennen om mijn tomaatjes liefdevol toe te spreken!
groetjes
Wie is er nou melig dan
Tomaatjes liefdevol toespreken...
och wat zijn we weer melig vandaag!!!! Ligt aan het weer denk ik...
Nou ik ga maar weer verder met hard werken! Maar eerst even naar boven rennen om mijn tomaatjes liefdevol toe te spreken!
groetjes
Wie is er nou melig dan
Tomaatjes liefdevol toespreken...

woensdag 10 maart 2010 om 13:20
Laat maar, heb het al
http://www.moniss.nl/gripzakken-gripzak-c-14_15.html
(wel heel goedkoop geloof ik!)
http://www.moniss.nl/gripzakken-gripzak-c-14_15.html
(wel heel goedkoop geloof ik!)
woensdag 10 maart 2010 om 13:20
Die aardbij
Wat een boel nieuwe mensen ineens, gezellig!
@ Lotte, doe je tomaten de groeten
@ Nazife, als ik kruiden in de vensterbank zet gaan ze ook heel snel hangen, die hebben dus heel vaak water nodig. Bij mij werkt ongeveer iedere dag water geven het beste, dus misschien kun jij dan je basilicum ook wel in leven houden.
Er zijn ook bakken met kruiden speciaal voor in de vensterbank te koop. Die kun je ook gebruiken bij het koken.
En verder werkt het zaaien van kruiden ongeveer hetzelfde als groentes volgens mij (alleen doe je wat meer zaadjes in een bakje).
Wat een boel nieuwe mensen ineens, gezellig!
@ Lotte, doe je tomaten de groeten
@ Nazife, als ik kruiden in de vensterbank zet gaan ze ook heel snel hangen, die hebben dus heel vaak water nodig. Bij mij werkt ongeveer iedere dag water geven het beste, dus misschien kun jij dan je basilicum ook wel in leven houden.
Er zijn ook bakken met kruiden speciaal voor in de vensterbank te koop. Die kun je ook gebruiken bij het koken.
En verder werkt het zaaien van kruiden ongeveer hetzelfde als groentes volgens mij (alleen doe je wat meer zaadjes in een bakje).

woensdag 10 maart 2010 om 18:16
quote:Sarah Scott schreef op 10 maart 2010 @ 17:38:
Heli, heb jij ze echt verdeeld? Hoeveel vakken?Ik heb 5 vakken van 1,4x0,6. 1 vak gebruik ik voor de aardbeien en de rabarber. De andere vier draaien mee in mijn teeltschema. Ik heb de bakken niet nog eens verdeeld in een aantal vakken. Ik heb dus een heel vak vol wortels, ui, lente-ui en prei. Weer een ander vak heeft alleen de vruchtgroentes, enz. Als je 4 (of meer) bakken hebt kun je dat dus doen. Hoeveel m2-bakken ga je neerzetten?
Heli, heb jij ze echt verdeeld? Hoeveel vakken?Ik heb 5 vakken van 1,4x0,6. 1 vak gebruik ik voor de aardbeien en de rabarber. De andere vier draaien mee in mijn teeltschema. Ik heb de bakken niet nog eens verdeeld in een aantal vakken. Ik heb dus een heel vak vol wortels, ui, lente-ui en prei. Weer een ander vak heeft alleen de vruchtgroentes, enz. Als je 4 (of meer) bakken hebt kun je dat dus doen. Hoeveel m2-bakken ga je neerzetten?

woensdag 10 maart 2010 om 18:47
woensdag 10 maart 2010 om 19:41
@sarahscott, ik kom van een van de balkan landen en ik weet eigenlijk ook wel dat het aardbeien zijn ipv. aardbijen, maar in mijn enthousiasme let ik wel eens niet goed op spelling en grammatica(net als dat ik soms "de meisje" zeg, terwijl ik eigenlijk wel weet dat het "het meisje" is ) ik voelde me overigens niet beledigd, vond die plaatjes wel comisch eigenlijk