Kleur keuken

28-12-2025 09:37 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij gaan binnenkort keukenoffertes laten maken. Onze nieuwe keuken wordt groot (U-vorm, 4,5 x 2,5 m). We hebben drie firma’s op het oog, waarvan eentje vrij beperkt is in het aantal kleuren. Die met de meeste mogelijkheden qua kastjes, heeft een mooi front alleen in houtkleurig. Nu ben ik opgegroeid met het idee dat houtkleurig oubollig is en ik kom daar niet van af. Alle keukens die ik ooit zelf heb gekocht waren een groen- of blauwtint en we hebben al gezien dat dat tegenwoordig bij de meest verkochte kleuren zit. Ik neig dus nu naar heel donkerblauw of een paarstint (ook heel donker, niet knal), maar ik kan me nog niet goed voorstellen hoe dat staat op zo’n grote keuken.
Welke kleur heeft jullie keuken en zijn er ook mensen met een opvallende kleur in een heel grote keuken? Hoe oogt dat?
Appletje schreef:
28-12-2025 09:55
Denk je dat je donkerblauw of paars over 10 jaar nog steeds mooi vindt? Dat is altijd een risico met opvallende kleuren voor iets wat jaren mee gaat.

Ook tamme kleuren zijn modegevoelig. En al saai zodra de keuken geplaatst is.

Kies gewoon wat je het mooist vindt, wrappen kan altijd nog
Jubelien schreef:
28-12-2025 11:26
Hier een saliegroene keuken. Met zwarte- en houten details
Oeh dit klinkt mooi!!
Onze keukenkasten zelf zijn mat wit, het blad is zwart met witte en oranje nerven en de muur is een oranjetint met een hint roze. De gootsteen is in de kleur koper.
Echt een vrolijke tint die de keuken laat spreken, maar het is een harmonieus geheel.

We hebben niet voor hoogglans gekozen omdat je daar alles op ziet.

In jouw geval zou ik daar met een donkere keuken ook mee rekening houden. Als je geen hoogglans gitzwart kiest zal het mogelijk meevallen. En uiteindelijk moet jij er blij mee wezen!!

Je ziet veel mensen die vinden 'straks ben je op een bepaalde felle kleur uitgekeken', maar ikzelf ben al na 1 seconde op grijs en zwart uitgekeken, dus het is echt belangrijk iets te kiezen wat je zelf mooi vindt. Dus niet enerzijds alleen praktisch en anderzijds iets wat eigenlijk iets te apart is voor je smaak.

Wij (partner en ik) zijn ook nog niet uitgekeken op mediterraans blauw, een fel soort blauw op de muur in de huiskamer. Heb het nu tien jaar en dit is het derde huis met deze kleur op één van de muren (ik had in de eerste twee woningen deze kleur op de muur en nu bij het derde huis heeft partner deze kleur weer uitgezocht 😉).
Jubelien schreef:
28-12-2025 11:26
Hier een saliegroene keuken. Met zwarte- en houten details, wel witte tegeltjes erachter.

Met als accentkleur rood, in de accessoires.

Heel blij mee! Heb wel een aparte eetkeuken, los van de woonkamer dus.
Klinkt heel leuk!
Wij hebben een greeploze hoogglans witte keuken met en donker houten blad en achterwand. Ideaal, ik zie er niets op.
Voor dit soort vragen kijk ik eindeloos naar Pinterest. Je moet het toch allemaal zién vind ik.
Frizz schreef:
28-12-2025 13:54
Voor dit soort vragen kijk ik eindeloos naar Pinterest. Je moet het toch allemaal zién vind ik.
Vind ik ook!
Jullie zullen vast en zeker allemaal prachtige keukens hebben. Als ik ze zou zien. Als ik het zo lees vind ik het helemaal niet mooi klinken bij de meesten, haha!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven