Kleur muur

12-08-2013 13:55 13 berichten
Ik wil een muur in de woonkamer graag een kleur geven, maar ik kom er echt niet uit welke.

Ik heb een donkere vloer, bruine bank, beige vloerkleed en verder is het huis heel licht en alle muren wit.

Ik zat zelf te denken aan een groentint. Maar ik wil geen lime, maar ook zeker niet te donker i.v.m. de vloer.

Overige accessoires en dingen aan de muur zijn allemaal neutraal / bruin.

Jullie nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Geel?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een groentint kan ook olijf zijn, dan houd je het een beetje in de natuurtinten. Of ga voor iets wilders, zoals rood, oranje, geel (oker).
Energizing Ireland of Balanced Finland ? Als je een beetje in de groen met bruin blijft hangen?

Edit : oh, de linken doen het niet, maar ga naar de couleur locale pagina van flexa en je vindt de combinaties daar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij hebben ook mosgroen gedaan, de kleur heet volgens mij "natuur". Het is een hele frisse groen die prima staat bij donkerbruine meubels. Je zou ook een beetje petrol achtige kleur kunnen doen (niet te donker).

Het hangt gewoon ook al van hoe de ruimte er uit ziet, of er veel lichtinval is en hoe donker je meubels echt zijn. Haal anders een wat staaltjes bij de bouwmarkt
Wij zijn net verhuisd en hebben een muur zeegroen gemaakt, is echt heel mooi geworden. Vooral in combinatie met cremewitte gordijnen. Lijkt hier het meeste op: Www.dozenmaken.nl/catalogus/zeegroen-linnen/
lavendel
Ik zou voor een warme kleur gaan zoals vanille-geel.
Er kan van alles bij, maar net wat jij mooi vindt. Ik vind zelf knalgroen heel mooi, maar daar moet je maar net van houden. Vanillekleur vind ik dan juist weer heel lelijk.
Lentegroen, is een hele zachte mooie tint
Bedankt voor het meedenken, ik ga zo de bouwmarkt maar eens opzoeken!
Neem bij de bouwmarkt eens verschillende kleurenstrips mee en houdt die een beetje bij de muur en meubels! Een mooie lichte paars kan ook erg mooi zijn. Rood breekt ook goed maar kan al snel fel worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven