Kleur van accessoires in de tuin

22-05-2010 17:00 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door de aankoop van een stacaravan kan ik nu voor het eerst van mijn leven een tuintje gaan inrichten. Omdat ik thuis op het balkon alles al blauw heb, wilde ik een andere kleur en heb gekozen voor grijs/antraciet met rood. De tuinset is antraciet en de stoelkussens zijn rood. En nu twijfel ik over het tafelkleed.

Kies ik voor rood met grijze accessoires of voor grijs met rode accessoires. Een grijs tafelkleed wordt misschien te donker, maar in combinatie met de rode stoelkussens wordt rood misschien weer te druk. Of zal ik iets met tafellopers doen? Ik heb echt geen flauw idee, ben echt een nitwit daarin. Wie helpt mij?
Nou ik had net een bruin accessoire op mijn balkon rennen in de vorm van een muis.

Moest het even kwijt.

Ik zou beide tafelkleden nemen, dan kun je afwisselen.
Cum non tum age
Een bruin muisje? Vast een veldmuisje, die zijn zo leuk. Liever die dan van die dikke zwarte spinnen.

Ja allebei is leuk om af te wisselen, maar ja...dan zal ik ook de plantjespotjes, glazen, kaarsen enz in beide kleuren moeten doen. Vind ik niet erg natuurlijk, weet alleen niet of mijn vriend daar zo blij mee is. Die vindt het kiezen van kleuren toch maar nutteloos.
Hé, weer een stacaravantopic! Ik geloof dat jullie stacaravan wel de best doordachte aankleding mogelijk krijgt. Maar goed De keus is dus rood of grijs tafelkleed. Stem ik voor gezellig rood/wit geblokt.
Joh, je hoeft er geen toonkamer van te maken, neem een roodgrijs geblokt kleed, En al die accesoires die je er op zet staan er toch maar 2 dagen, want dan heb je geen zin meer om ze iedere keer weer op te moeten ruimen, of ze staan gewoon in de weg
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:borderwalk schreef op 22 mei 2010 @ 17:11:

Hé, weer een stacaravantopic! Ik geloof dat jullie stacaravan wel de best doordachte aankleding mogelijk krijgt. Maar goed De keus is dus rood of grijs tafelkleed. Stem ik voor gezellig rood/wit geblokt.

Ik woon al jaren in een klein 2 kamer appartement met een piepklein balkonnetje. Ik kan me eindelijk nu eens uitleven. Oke...ik sla misschien wat door, maar ik vind het zo leuk.

quote:nlies schreef op 22 mei 2010 @ 17:14:

Joh, je hoeft er geen toonkamer van te maken, neem een roodgrijs geblokt kleed, En al die accesoires die je er op zet staan er toch maar 2 dagen, want dan heb je geen zin meer om ze iedere keer weer op te moeten ruimen, of ze staan gewoon in de weg

Een toonkamer niet, maar ik vind het leuk om het naar me zin te maken. En er komen geen 100 dingen te staan, dus die paar dingetjes ga ik echt wel iedere keer wegzetten en weer terugzetten.

Maar roodgrijs geblokt is ook nog een goed idee. Daar ga ik eens op zoeken. Dank je wel!
Grijs is niet zo zomers he.

Als het maar tegen morsen, zonlicht, vogelpoep en regen kan, dan maakt het toch niet uit wat er op de tafel ligt. Is de tafel niet mooi genoeg om gewoon zonder tafelkleed te doen.
Voor mij maakt het wel uit. Ik kan me eindelijk eens een beetje uitleven in een tuintje. Het is niet zo groot, maar ik wil er wel wat leuks van maken, geen soepzooitje.

De tafel is wel mooi, anders had ik hem niet gekocht. Maar het is glas en ik ben bang dat ik dan heel de dag bezig ben met schoonmaken, mezelf een klein beetje kennende. Daarom zat ik ook nog aan een tafelloper te denken. Dan zie je de tafel nog wel, maar is de boel toch nog een beetje bedekt.
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
ik zou het combineren met gezellig geel

Dat is een frisse kleur, kleurt prachtig bij grijs en rood en het wordt er allemaal heel warm en gezellig van.
quote:musicath schreef op 22 mei 2010 @ 17:29:

Ik zou investeren in goede spullen: goed servies, pannen, tv-tje, radio, dat soort dingen.

Aan wat voor soort accessoires denk je aan in de tuin/op de tafel?

Servies en bestek wordt waarschijnlijk gewoon rustig wit. Tv-tje en zo zijn al gekocht.

Gewoon wat plantenbakjes, kaarsen/windlichten, schaaltjes, wat kleine prulletjes. Dat vind ik het in rood eigenlijk wel het leukst, dus dan zou grijs weer het mooist zijn, want daar komen de rode spulletjes weer het mooiste op uit. Ik weet het, het is een onzinnig dilemma en er zijn moeilijker dingen in het leven, maar ik wil dit helemaal naar me zin maken.

quote:Cateautje schreef op 22 mei 2010 @ 17:45:

ik zou het combineren met gezellig geel

Dat is een frisse kleur, kleurt prachtig bij grijs en rood en het wordt er allemaal heel warm en gezellig van.Geel is sowieso al niet mijn kleur, maar ik wil het graag bij 2 kleuren houden. Dat is voor mij persoonlijk genoeg.
Daantje wat ontzettend leuk, heerlijk dat je je lekker buiten kan uitleven.

Erg leuk dat grijs en rood ik weet niet hoe de rest er uitziet maar is het niet leuk om er gewoon een heel bont geheel van te maken met allerlei verschillende kleurtjes?

Gezellige gekleurde kaarsjes, mooie plastic bakjes/bekers met vrolijke kleuren. (pas geleden had je goedkoop gekleurd "servies" bij de Dirk) een leuk gebloemd kleed op tafel is ook leuk. Wel handig om dan de rest heel rustig te houden anders wordt het zo'n kermis.
ow ik zie dat je het servies en bestek juist rustig wilt houden...
Voor een sta caravan zou ik grijs met lila en roze combineren, heerlijk kitsch
Wat mij leuk lijkt als ik een tuintje zou krijgen is een kleine moestuin van 1 bij 1. Ik weet niet of je een beetje groene vingers hebt?
Ik zou voor een rode tafelloper gaan. Zonde als je die mooie tafel niet meer ziet.

Bij de Hema hebben ze servies Premier, dat is wit met een rode of grijze rand. Misschien leuk te combineren?

http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/tafelen ... rvies.aspx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven