Kleurcombinatie woonkamer
dinsdag 17 december 2019 om 11:17
Ik lees al jaren mee en reageer soms en heb een enkel topic wel eens geopend. Maar nu wil ik toch graag jullie hulp inroepen.
Wij gaan verhuizen, de vloer voor de woonkamer is uitgezocht. Greenflor New Square GT603, (dit is een betonlook) maar ik heb geen idee wat we op de muren voor kleur moeten doen.
We willen een warme industriële look. De woonkamer heeft een lange wand van voor naar achter tot de open keuken.
En een iets kortere muur naar de gang waar een hoek in zit van de muur af loopt waar een open haard is geplaatst.
Ik kan geen plaatjes plakken helaas. Maar zou graag suggesties willen ontvangen. Momenteel neigen we naar de kleur spiced honey van flexa of tranquil down. (groen/grijzig).
Jullie nog leuke ideeën?
Bedankt!
Wij gaan verhuizen, de vloer voor de woonkamer is uitgezocht. Greenflor New Square GT603, (dit is een betonlook) maar ik heb geen idee wat we op de muren voor kleur moeten doen.
We willen een warme industriële look. De woonkamer heeft een lange wand van voor naar achter tot de open keuken.
En een iets kortere muur naar de gang waar een hoek in zit van de muur af loopt waar een open haard is geplaatst.
Ik kan geen plaatjes plakken helaas. Maar zou graag suggesties willen ontvangen. Momenteel neigen we naar de kleur spiced honey van flexa of tranquil down. (groen/grijzig).
Jullie nog leuke ideeën?
Bedankt!
dinsdag 17 december 2019 om 11:20
Heel moeilijk om anderen daar advies over te geven. Het is afhankelijk van de lichtinval (noord/oost/zuid/west) en vooral van je persoonlijke smaak. Hou je van vrolijk en licht of meer van warm en donker?
De kleuren die je noemt vind ik allebei mooi. Passen ze bij je meubels? Zoveel factoren om rekening mee te houden......
De kleuren die je noemt vind ik allebei mooi. Passen ze bij je meubels? Zoveel factoren om rekening mee te houden......
dinsdag 17 december 2019 om 11:26
dinsdag 17 december 2019 om 11:32
Je vloer is vrij kil, dus ik vind jouw gekozen kleur heel goed.
Google eens op warm retreat interieur daar krijg je een beetje warme suggesties. Warme kleuren, terra, grote vazen met van die rietpluimen, veel kussens.
Ik zou geen koele kleuren op je muur doen.
Wij hebben het juist andersom, een warme vloer en koele kleuren op de wand. De meubels zijn een mix van staal, hout en cognac bank.
Google eens op warm retreat interieur daar krijg je een beetje warme suggesties. Warme kleuren, terra, grote vazen met van die rietpluimen, veel kussens.
Ik zou geen koele kleuren op je muur doen.
Wij hebben het juist andersom, een warme vloer en koele kleuren op de wand. De meubels zijn een mix van staal, hout en cognac bank.
dinsdag 17 december 2019 om 11:42
Wat mij echt hielp is kleurtesters op de muur schilderen. Dan zie je pas goed hoe een kleur uitpakt in je woonkamer, bij je meubels en met de lichtinval en dergelijke.
Daardoor heb ik nu een heel andere kleur gekozen dan ik eigenlijk eerst in mijn hoofd had. Die was gewoon echt helemaal fout bij alles, terwijl hij zo mooi leek op plaatjes.
Daardoor heb ik nu een heel andere kleur gekozen dan ik eigenlijk eerst in mijn hoofd had. Die was gewoon echt helemaal fout bij alles, terwijl hij zo mooi leek op plaatjes.
dinsdag 17 december 2019 om 11:44
wij hebben een licht grijze gietvloer en deze kleur gekozen:
https://www.colora.be/nl/kleuren/bt-8-35-c-crazy-yellow
dinsdag 17 december 2019 om 11:44
dinsdag 17 december 2019 om 11:45
Die is leuk! Lekker vrolijkWollenbol schreef: ↑17-12-2019 11:44wij hebben een licht grijze gietvloer en deze kleur gekozen:
dinsdag 17 december 2019 om 11:48
we krijgen er erg wisselende reacties op, sommige mensen vinden het heel mooi, sommige mensen vinden het afgrijselijk of te overheersend. Moet wel zeggen dat we redelijk hoge muren hebben (plafond ligt op 2m75) en we alle muren in de woonkamer in deze kleur geschilderd hebben, muv het stuk boven de schouw, dat is donkergrijs met een bruintintje erin.
Mijn vriend houdt niet zo van half werk en al helemaal niet van wit, dus één of twee muren geel en de rest wit was geen optie
dinsdag 17 december 2019 om 11:51
Wollenbol dat is een hele gedurfde kleur. Gaaf maar denk dat het iets buiten mijn comfort zone ligt en die van mijn man. Mijn man vind spiced honey mooier en warmer dan de groenige tinten omdat dat te koel zou zijn maar volgens mij heeft te maken welke tint je uitzoekt.
Cateautje, dat vind ik ook een hele mooie kleur maar was bang dat dat weer net te saai zou worden. Maar neem hem zeker mee.
Simone, we gaan het zeker nog even testen want ik vind de kleuren op de stalen in de bouwmarkt ook al heel anders over komen dan als ze bij ons thuis liggen. (wel in het oude huis)
Because, ik ga zeker even googlen.
Madeliefjeees, smaken verschillen (gelukkig) maar dat groen/grijze vind ik ook mooi. Is het niet onrustig als je maar de helft of 3/4 van de muur doet?
Cateautje, dat vind ik ook een hele mooie kleur maar was bang dat dat weer net te saai zou worden. Maar neem hem zeker mee.
Simone, we gaan het zeker nog even testen want ik vind de kleuren op de stalen in de bouwmarkt ook al heel anders over komen dan als ze bij ons thuis liggen. (wel in het oude huis)
Because, ik ga zeker even googlen.
Madeliefjeees, smaken verschillen (gelukkig) maar dat groen/grijze vind ik ook mooi. Is het niet onrustig als je maar de helft of 3/4 van de muur doet?
dinsdag 17 december 2019 om 11:59
Finette72 schreef: ↑17-12-2019 11:44Lichtinval vanuit het zuiden. Meubels worden nog vernieuwd al hebben we wel ons ook laten vallen op een leren cognac kleurige bank. (Bij de Haco, model dakar leder)
De overige meubels zijn van eiken (beetje grijs bruin maar wel licht van kleur) Want eiken kan zoveel kleuren zijn zie ik nu.
Bij wat je beschrijft en je vloer lijken me de kleuren die je zelf hebt uitgekozen serieus allebei mooi. Dus net waar jullie eigen voorkeur naar uit gaat. Spiced Honey is niet mooi bij een houten vloer, maar wel bij jouw vloer denk ik. Kun je de kleuren niet gewoon allebei toepassen?
dinsdag 17 december 2019 om 12:00
Ik heb een aantal jaren zonsonderganggeel gehad in de woonkamer, alle muren, maar op een gegeven moment vroeg ik me af waar toch die zenuwtic vandaan kwam en dat bleek dat geel te zijn. Toen ik de muren crème had gesausd was de zenuwtic weg, dus hou er rekening mee dat je weer een keer aan de slag zult gaan.Wollenbol schreef: ↑17-12-2019 11:44wij hebben een licht grijze gietvloer en deze kleur gekozen:
dinsdag 17 december 2019 om 12:08
Cateautje een zenuwtic van de kleur?
Nitflex, we hebben veel licht in huis maar met koel op vloer en de muren is het moeilijk om met alleen meubels warmte te creeren.
Herfstappeltaart, vindt jij dat de kleuren te combineren zijn. Mij leken ze niet bij elkaar te passen.
Waarschijnlijk wordt 1 wand en het plafond een wit tint passend bij de andere muur.
Maar als ik jullie hoor, veel verschillende meningen.
Nitflex, we hebben veel licht in huis maar met koel op vloer en de muren is het moeilijk om met alleen meubels warmte te creeren.
Herfstappeltaart, vindt jij dat de kleuren te combineren zijn. Mij leken ze niet bij elkaar te passen.
Waarschijnlijk wordt 1 wand en het plafond een wit tint passend bij de andere muur.
dinsdag 17 december 2019 om 12:09
Spiced Honey is een beetje gedempte kleur. Ik denk dat die een beetje "vuilig" zou ogen met lichtinval vanuit het noorden of oosten.Met TO's lichtinval uit het zuiden denk ik dat het beter gaat.
Maar het is lastig.
dinsdag 17 december 2019 om 12:11
Grijsgroen en spiced Honey vind ik wel te combineren maar het is geen ton-sur-ton inderdaad. Ik zou het zelf niet doen maar zoveel mensen zoveel smaken.Finette72 schreef: ↑17-12-2019 12:08Cateautje een zenuwtic van de kleur?
dinsdag 17 december 2019 om 12:14
Ja, een zenuwtic door die kleur. Ik was niet de enige, want mijn zoon werd er op een gegeven moment ook heel onrustig van en bedankte me voor de nieuwe muren.Finette72 schreef: ↑17-12-2019 12:08Cateautje een zenuwtic van de kleur?
Je kan met die kleur wel voor groen kiezen, maar geen vergrijsde tint.
dinsdag 17 december 2019 om 12:14
Ik vind zelf die Spiced Honey ook echt een vieze kleur. Die gele kleur van Wollenbol vind ik wel mooi, maar in huis net té, dan zou ik eerder voor okergeel gaan.
Mijn dochter heeft nu een heel mooie donkergroene kleur op haar muur die ik in de woonkamer ook mooi zou vinden. Hij is van Farrow and Ball, maar ik weet de exacte naam niet meer.
Mijn dochter heeft nu een heel mooie donkergroene kleur op haar muur die ik in de woonkamer ook mooi zou vinden. Hij is van Farrow and Ball, maar ik weet de exacte naam niet meer.
dinsdag 17 december 2019 om 12:17
pamelacourson schreef: ↑17-12-2019 12:14Ik vind zelf die Spiced Honey ook echt een vieze kleur. Die gele kleur van Wollenbol vind ik wel mooi, maar in huis net té, dan zou ik eerder voor okergeel gaan.
Oker
dinsdag 17 december 2019 om 12:18
dinsdag 17 december 2019 om 12:21
TO: de tip die gegeven werd van het uitproberen lijkt me de beste. Koop een aantal vellen papier van ongeveer 2xA4 -formaat en verf ze in de kleuren van je keuze. Hang met een plakbandje op de muur waar je het wil hebben en dan kijk je op verschillende tijdstippen van de dag hoe het er uitziet. Ook bij lamplicht.
Succes!
Succes!
dinsdag 17 december 2019 om 12:25
Met jullie vloer kan je alle kanten op. Heb je al op pinterest gekeken en omaatjes verzameld die je aanspreken? De kleuren die je noemt kan je best combineren maar dan is de vraag of je een koele basis wilt met warme accenten of een warme basis met koele accenten.
Oud roze met tranquil down of juist de spiced honey gecombineerd met bordeaux rood
Donker blauw of donker groen combineert mooi met het grijs en een cognac kleurige bank
Oud roze met tranquil down of juist de spiced honey gecombineerd met bordeaux rood
Donker blauw of donker groen combineert mooi met het grijs en een cognac kleurige bank