Kleurideeën voor de hal?

20-08-2013 12:32 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is mijn hal; zoals je ziet is het nogal gedateerd. Ik wil er graag vinyl in leggen en vanwege de vreemde hoekjes en zijgangen (niet op de foto te zien) graag een effen kleur. De plastic lambrizering gaat er ook uit en de muren krijgen ook een fris kleurtje.

Nu is de vraag: welke kleur zouden jullie adviseren? Ik twijfel tussen bijv. donkergrijze vloer met lichte muren, of juist een bijzondere kleur zoals lichtblauw (met bijv. grijze muren).

In de woonkamer heb ik een bruine houten vloer met gele en oranje accenten in de meubels/ gordijnen. Maar twijfel of ik het daar ook op moet aanpassen en bijv. voor een terrakleurige vloer moet gaan.

Is iemand hier meer visueel ingesteld dan ik? )
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Enorm bedankt voor de adviezen

Ik heb vanmorgen donkergrijs vinyl gekozen; zonder al te duidelijk patroon. Vond het zo moeilijk, maar dit is gewoon neutraal en dat is toch wel makkelijk. Ik kreeg echt stress van alle keuzes, dus ik ben helemaal opgelucht, haha (al vindt mijn bankrekening dat niet.... :o)

De muren ga ik eerst in blauw/grijs-tinten verven, al vind ik dat vogeltjesbehang echt prachtig!

Aan de linkermuur op de foto ga ik een ophangrails maken en dan allerlei kleine schilderijtjes en foto's ophangen. Dus dan komt er ook wel kleur in!

De lambrizering gaat er sowieso uit, want dat is van dat jaren '90-plastic spul. Ideaal als je huisdieren of kleine kinderen hebt, maar anders toch een beetje lelijk... ;)

Als ik er aan denk post ik nog wel even een foto van het resultaat!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven