Klimatras
maandag 23 januari 2012 om 23:04
Al een tijdje ben ik naar een nieuw matras aan het kijken, maar vind het erg lastig om een keuze te maken. Nu kreeg ik van een vriendin een mailtje over de klimatras en dit ziet er op de website goed uit. Nu ben ik erg benieuwd of hier mensen zijn die ervaring hebben met de klimatras. Ik ga namelijk toch twijfelen als ik de reacties op hun website lees, deze zijn allemaal zo positief. Dan gaan er bij mij toch alarmbellen af..
Ik hoop dat iemand hier meer over kan vertellen, bedankt alvast!
Ik hoop dat iemand hier meer over kan vertellen, bedankt alvast!
maandag 23 januari 2012 om 23:54
Ik ben toevallig net zelf een hele tijd op matrassenzoektocht geweest.
Dat Klimatras ben ik niet tegengekomen, wel allerlei andere net zo vage matrasbedrijfjes zoals energieplus en medicomfort en joost mag weten wat. Lijken allemaal precies op elkaar en allemaal oplichterij, ga maar eens zoeken op Radar en andere consumentenfora.
Toen ik ook nog ontdekte dat de Keuringsdienst van Waarde in een uitzending heeft blootgelegd dat de matrassenindustrie van onzin aan elkaar hangt, was ik helemaal klaar. Het schijn dus dat het allemaal niet zoveel uitmaakt die matrassen, heb een interview gelezen met een Duitse deskundige die dus in Keuringsdienst van Waarde was (die uitzending is helaas niet te vinden) en die zei dat je het beste gewoon een hard matras kan nemen omdat harde matrassen domweg veel beter kwalitatief te produceren zijn dan zachte... al dat tempur, Nasa, paardenhaar etc is volgens hem gewoon marketing. En als je alle slechte ervaringen leest op die fora over dure hastings, dubbelgedraaide pocketvering, traagschuim etc waar na 1 jaar de kuilen invallen dan geloof ik dat gelijk!
Dus ik heb uiteindelijk een hard koudschuim matras gekocht met sg 55 (schuimdichtheid) voor 150,- bij een levensechte beddenspeciaalzaak. Slaapt heerlijk!
Dat Klimatras ben ik niet tegengekomen, wel allerlei andere net zo vage matrasbedrijfjes zoals energieplus en medicomfort en joost mag weten wat. Lijken allemaal precies op elkaar en allemaal oplichterij, ga maar eens zoeken op Radar en andere consumentenfora.
Toen ik ook nog ontdekte dat de Keuringsdienst van Waarde in een uitzending heeft blootgelegd dat de matrassenindustrie van onzin aan elkaar hangt, was ik helemaal klaar. Het schijn dus dat het allemaal niet zoveel uitmaakt die matrassen, heb een interview gelezen met een Duitse deskundige die dus in Keuringsdienst van Waarde was (die uitzending is helaas niet te vinden) en die zei dat je het beste gewoon een hard matras kan nemen omdat harde matrassen domweg veel beter kwalitatief te produceren zijn dan zachte... al dat tempur, Nasa, paardenhaar etc is volgens hem gewoon marketing. En als je alle slechte ervaringen leest op die fora over dure hastings, dubbelgedraaide pocketvering, traagschuim etc waar na 1 jaar de kuilen invallen dan geloof ik dat gelijk!
Dus ik heb uiteindelijk een hard koudschuim matras gekocht met sg 55 (schuimdichtheid) voor 150,- bij een levensechte beddenspeciaalzaak. Slaapt heerlijk!
dinsdag 24 januari 2012 om 20:35
Hihi nee geen matras aan het promoten. Was het maar waar, scheelt weer een zoektocht 
@ Bloemetje77, dus jij was ook tijdje op zoek naar matras..Ben nu wel nieuwsgierig welk merk matras je hebt, want zit zelf ook te denken aan traag- of koudschuim.
Tja vind het echt lastig, maar bedankt voor de info! Wil ook kijken bij de betere beddenzaken en misschien valt het qua prijs wel mee. Een goed bed/matras is belangrijk, maar heb er ook weer geen 2000 euro voor over eerlijk gezegd.
@ Bloemetje77, dus jij was ook tijdje op zoek naar matras..Ben nu wel nieuwsgierig welk merk matras je hebt, want zit zelf ook te denken aan traag- of koudschuim.
Tja vind het echt lastig, maar bedankt voor de info! Wil ook kijken bij de betere beddenzaken en misschien valt het qua prijs wel mee. Een goed bed/matras is belangrijk, maar heb er ook weer geen 2000 euro voor over eerlijk gezegd.