Kluis inbouwen
maandag 18 juni 2012 om 14:14
Ik ben een beetje aan t klussen en opruimen in huis. Nu wil ik ook graag ergens een kluisje voor sieraden, externe hardeschijf met belangrijke zaken e.d.
Het liefst zou ik hem ergens inbouwen maar kan dat wel in de tegenwoordige nieuwbouwwoningen? En hoe zit het met de brandveiligheid want ik heb er niets aan als na een brand t kluisje nog heel is maar de hardeschijf gesmolten.
Het liefst zou ik hem ergens inbouwen maar kan dat wel in de tegenwoordige nieuwbouwwoningen? En hoe zit het met de brandveiligheid want ik heb er niets aan als na een brand t kluisje nog heel is maar de hardeschijf gesmolten.
maandag 18 juni 2012 om 14:18
Maja, misschien kun je op de site van Kassa iets vinden. Is een keer een uitzending over geweest.
Er werd zowel getest op 'hoe makkelijk te openen' als brandveiligheid.
Geen enkele goedkope kluis voldeed volgens mij (zeg tot 150 euro).
Zelf heb ik na een inbraak ook een kluisje genomen, wel een simpele maar wel verankerd aan muur (kon op vloer en in muur).
Sommige goedkopere kluisjes zijn er wel in brandvertragende vorm.
Er werd zowel getest op 'hoe makkelijk te openen' als brandveiligheid.
Geen enkele goedkope kluis voldeed volgens mij (zeg tot 150 euro).
Zelf heb ik na een inbraak ook een kluisje genomen, wel een simpele maar wel verankerd aan muur (kon op vloer en in muur).
Sommige goedkopere kluisjes zijn er wel in brandvertragende vorm.
maandag 18 juni 2012 om 14:20
De meeste kluizen zijn tegenwoordig zo zwaar gemaakt dat een inbreker ze niet zomaar kan meenemen, dus wat dat betreft is inbouwen niet nodig. Ook zijn ze in verschillende formaten verkrijgbaar, dus zou je de kluis eventueel in een kast kunnen zetten.
http://kluizenwinkel.com/ ... rd-sleutelslot-p-532.html
hier lees je al dat deze kluis genoeg brandwerend is, maar is wel prijzig
http://kluizenwinkel.com/ ... rd-sleutelslot-p-532.html
hier lees je al dat deze kluis genoeg brandwerend is, maar is wel prijzig
maandag 18 juni 2012 om 14:41
Als je een goede kluis koopt is deze brandvertragend. Een bouwmarktkluisje stelt niet zoveel voor. Ga naar een goede winkel hiervoor.
Wij hebben een flinke kluis, niet te tillen en op zo'n plek dat meenemen heel lastig is.
Tegenwoordig worden er regelmatig ook zware kluizen gestolen. Een goede verankering is dan ook zeker nodig.
Wij hebben een flinke kluis, niet te tillen en op zo'n plek dat meenemen heel lastig is.
Tegenwoordig worden er regelmatig ook zware kluizen gestolen. Een goede verankering is dan ook zeker nodig.
maandag 18 juni 2012 om 15:28
quote:Maja82 schreef op 18 juni 2012 @ 14:46:
Ik ben zeker van plan om hem te verankeren. Ik was niet vanplan om er een van meer dan 1000 kg aan te schaffen.Goed plan Maja dat verankeren. Maar er is een maar. Je moet rekening houden met als de kluis vrij aan een muur hangt, dat een inbreker dan ook makkelijk aan de kluis kan gaan hangen, trappen en zodoende de kluis van de muur kan rukken. Volgens mij kan je de kluis het beste zo laag mogelijk op/bij de grond plaatsen en als het kan in een hoek.
Ik ben zeker van plan om hem te verankeren. Ik was niet vanplan om er een van meer dan 1000 kg aan te schaffen.Goed plan Maja dat verankeren. Maar er is een maar. Je moet rekening houden met als de kluis vrij aan een muur hangt, dat een inbreker dan ook makkelijk aan de kluis kan gaan hangen, trappen en zodoende de kluis van de muur kan rukken. Volgens mij kan je de kluis het beste zo laag mogelijk op/bij de grond plaatsen en als het kan in een hoek.
maandag 18 juni 2012 om 15:53
ik weet niet wat voor woning je hebt maar een geniale plek voor een kluis vind ik onder de luiken bij het schuine dak. aan de vloer verankerd en een kartonnen doos eroverheen. lijkt gewoon een doos tussen alle andere dozen (maarja... wij hebben dan ook veel rotzooi en hoeven niet vaak bij de kluis). Zou wel gelijk een goede kopen die ook brandwerend is inderdaad. kost wat maar naar mijn mening kan je beter 1x een goede kopen dan een barrel wat niet brand-/ inbrekerbestendig is.
dinsdag 19 juni 2012 om 00:05
quote:Maja82 schreef op 18 juni 2012 @ 14:14:
En hoe zit het met de brandveiligheid want ik heb er niets aan als na een brand t kluisje nog heel is maar de hardeschijf gesmolten. Geen enkele kluis is 100% brandveilig. Hooguit brandvertragend. Hiervoor zijn verschillende normeringen. De inhoud van de kluis zal onder invloed van warmte beschadigen. Dit kan een half uur duren, misschien een uurtje of 2 á 3. Maar hoe dan ook de inhoud van de kluis zal beschadigen.
Voor wat betreft de veiligheid van de inhoud van de kluis: Je kan de beste kluis kopen. Je kan de kluis nog zo goed verstoppen en heel goed verankeren. Maar als de inbreker binnen weet te komen en je komt dat pas uren later te weten omdat je toevallig thuis komt... klopt er iets niet. Waarschijnlijk heeft die inbreker dan al naast de kluis gestaan... Veel mensen staren zich blind op de kluis zelf.
En hoe zit het met de brandveiligheid want ik heb er niets aan als na een brand t kluisje nog heel is maar de hardeschijf gesmolten. Geen enkele kluis is 100% brandveilig. Hooguit brandvertragend. Hiervoor zijn verschillende normeringen. De inhoud van de kluis zal onder invloed van warmte beschadigen. Dit kan een half uur duren, misschien een uurtje of 2 á 3. Maar hoe dan ook de inhoud van de kluis zal beschadigen.
Voor wat betreft de veiligheid van de inhoud van de kluis: Je kan de beste kluis kopen. Je kan de kluis nog zo goed verstoppen en heel goed verankeren. Maar als de inbreker binnen weet te komen en je komt dat pas uren later te weten omdat je toevallig thuis komt... klopt er iets niet. Waarschijnlijk heeft die inbreker dan al naast de kluis gestaan... Veel mensen staren zich blind op de kluis zelf.