Koelkast, what's the difference?

14-09-2010 20:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewist.

Het modereerbeleid1van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Geen idee, ik heb een Whirlpool, die bevalt prima.
Het energieverbruik kan behoorlijk verschillen tussen verschillende koelkasten buiten de uiterlijke kenmerken en de inhoud.
Klopt, van het energieverbruik. De keuze was bij ons destijds tussen een dure A+, en de Whirlpool, die A klasse had. Dat vonden wij zo'n minimaal verschil in verhouding tot de aanschafprijs, dat we voor de Whirlpool zijn gegaan.
kwaliteit of zuiniger hoeft niet hoor, je betaalt vaak ook voor t merk.

In ons nieuwe (tweedehands) huis stond de design koelkast van de vorige bewoner (konden ze niet meer mee krijgen).

ik heb het merk ge googled, die krengen kostten nieuw 3000 euro (gloeps !) nu issie wel rvs maar ik zou het er never nooit voor geven.

En zuinig ? .... nou nee, niet echt. Extra functies ? zitten ook wel op een ander merk hoor, voor de helft of minder.
Vergelijk ze eens op kieskeurig.nl.

De whirlpool is op de markt sinds 2003, de bosch sinds 2008.

Dat is zowieso een heel groot verschil.
even vriend gevraagd, beter gebouwd/kwaliteit, langer garantie, beter geisoleerd dus energie besparend, gaat waarschijnlijk langer mee.

(en ik moest vragen of er een no-frost systeem in zit. scheelt ook een stuk met schoonhouden )
Misschien is die ene wat ouder model en de ander nieuwer + je betaald voor het merk + die duurdere heeft meer ruimte/meer functies?
Ook het aantal sterren van de vriezer heeft invloed op de prijs. Hoe meer sterren, hoe langer je dingen kan bewaren en hoe duurder de vriezer.
In consumentengids kijken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ik heb deze whirlpool, 300 euro

oeps of deze dat zou ook heel goed kunnen!

Ja deze dus.

Bevalt ontzettend goed. Valt me telkens op hoe goed de conditie van de groente en fruit in de grote la blijft.

Gewoon heel erg blij mee.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:moeilijkenaam schreef op 14 september 2010 @ 20:53:

even vriend gevraagd, beter gebouwd/kwaliteit, langer garantie, beter geisoleerd dus energie besparend, gaat waarschijnlijk langer mee.

(en ik moest vragen of er een no-frost systeem in zit. scheelt ook een stuk met schoonhouden )

Ik gok zo maar even dat je vriend die dingen verkoopt?

Gaat waarschijnlijk langer mee vind ik een wat zwak verkoopargument, zeker aangezien de duurdere merken lang niet altijd als beste worden getest door de Consumtenbond.

Voor het schoonmaak gemak zou ik ook geen honderden euro's meer betalen, maar ik maak mijn koelkast dan ook niet zo vaak schoon.
Gewist.

Het modereerbeleid1van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Heb voor die koelkast die we nu hebben een losse koelkast en vriezer van whirlpool gehad die zijn 19 jaar mee gegaan. 1 Daarvan doet het nog steeds. Dus over levensduur maak ik me niet zo'n zorgen.

En wat betreft allerlei extra's hang ik het principe aan: wat er niet in/op/aan zit kan ook niet stuk.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven