konijn plots bevallen

03-08-2014 15:36 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

ik pas momenteel op de dieren bij mijn tante. ze hebben onder andere 2 konijnen en 2 cavia's (zitten in hetzelfde hok). het vrouwelijke konijn is al oud (10 jaar denk ik) , het mannetje is gecastreerd! Nu vond ik vanmorgen plots 2 babykonijntjes in het hok!!!

1tje was al doodgebeten en het andere leefde nog. Heb de mama en het babytje in een apart hok gestoken en binnen in huis genomen....

Weet iemand wat ik nog meer kan? Ik heb totaal geen ervaring met konijnen..
Niet alleen de vrouwen van het vivaforum raken zomaar zwanger, zelfs de konijnen van viva baasjes. Pffff moet niet gekker worden.

Wel lief zo'n baby keuteltje. Foto?
Ja en?
quote:gedanst schreef op 03 augustus 2014 @ 18:24:

[...]

Jawel dat kan wel.

Een hond en een wolf kunnen ook kruisen.

Dat is dezelfde soort. Cavia's en Konijnen zijn totaal verschillende soorten. Een Cavia is een knaagdier en een konijn is een Haasachtige. Je kan het vergelijken met een Wolf en een Tijger, die twee kunnen Nooit kruisen. Nooit.

Tenzij je genetisch manipuleert.
quote:snoopylynn schreef op 03 augustus 2014 @ 18:24:

Niet alleen de vrouwen van het vivaforum raken zomaar zwanger, zelfs de konijnen van viva baasjes. Pffff moet niet gekker worden.

Wel lief zo'n baby keuteltje. Foto?Ik hoop van niet, ze heeft het nest al verstoord, dus foto's maken is zeer onverstandig. Dat kan pas als het dier het nest verlaat.
Ik snap niet dat mensen konijnen houden. In een hok. Zielig. En ik vind konijnen geen reet aan.
Ik vind konijnen ontzettend leuke beesten.

Gelukkig weet ik nu, dat het volkomen onverantwoord zou zijn een konijn als huisdier te nemen. Daar is namelijk een flinke lap grond voor nodig en dat hebben we niet.
Niet dus: Konijnen hebben 44 (22 paar) chromosomen en cavia’s hebben er 64 (32 paar). Een haas heeft 24 paar chromosomen, die is niet eens te kruizen met een konijn. Een Konijn en een Cavia zijn dus onmogelijk om te kruizen.