Koopwoning verhuren??

12-04-2010 19:06 3 berichten
Omdat mijn koopwoning (appartement) al een hele tijd te koop staat zit ik erover na te denken om het te gaan verhuren.. Ik woon nl al ergens anders en dit levert enorm veel dubbele kosten op. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van andere huizenbezitters die ook hun woning verhuurd hebben. Wat zijn de voordelen/nadelen? Waar moet je rekening mee houden wanneer je je woning verhuurd? Etc. etc..

Ik ben benieuwd naar reacties!
Alle reacties Link kopieren
Hierover bestaan al meerdere topics. Het belangrijkste is dat je toestemming nodig hebt van de hypotheekverstrekker. Daarnaast is het raadzaam om te verhuren onder de Leegstandswet, omdat huurders rechten hebben en je anders het risico loopt dat je het huis MET verhuurder moet verkopen. Voor verhuren onder de leegstandswet heb je een vergunning van de gemeente nodig.
Alle reacties Link kopieren
Wees heel voorzichtig. En zelfs dan kan het behoorlijk mis gaan. De NL wetgeving is (in heel veel gevallen terecht) voor de huurder. Wanneer je dus iemand hebt getroffen die hiervan weet misbruik te maken ben je het spreekwoordelijke haasje. Wij hadden dus pech. Iemand die heel goed wist hoe hij het spelletje moest spelen en toen na een jaar gedoe zijn ze door de rechter veroordeelt tot een flinke som geld incl. 11 maanden huur (ze hadden al met al de borg + 1 maand huur betaald) en het huis uitgezet. Ze zijn in het midden vd nacht, als dieven in de nacht, er vandoor gegaan. Nu, 5 jaar later, hebben we ze nog niet weer gevonden en we hebben geen cent van ze gezien. Tijdens de rechtbank vroeg de rechter nog of ze dit geld wel hadden zodat ze het overkonden maken naar de advocaat, "ja hoor" nou dus niet. We kunnen fluiten naar het geld.

Wij hadden notabene een contract laten beoordelen door een advocaat, zgn jaarcijfers vd huurder opgevraagd en bekeken, we hadden naar ons gevoel echt voorzichtig gehandeld. De advocaat zei later nog dat je je hier toch niet kunt tegen kunt indekken ivm de NL wetgeving.

Succes!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven