Kopen met erfpacht

22-01-2019 10:11 28 berichten
Dag dames,

In een oververhitte huizenmarkt zijn mijn man en ik op zoek naar een woning. We zoeken in een stad waar ook een groot deel wordt verkocht met erfpacht. Nu snap ik dat de onzekerheid die met aflopend erfpacht gepaard gaat niet zo fijn is, maar toch zijn er voldoende mensen die nog wel een woning met erfpacht kopen en ik hoop dat die hier ook zijn. Wat was jouw reden om toch een woning met erfpacht te kopen? Was het dan bijvoorbeeld echt je droomhuis en nam je het voor lief?

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die wat meer over hun beweegredenen kunnen vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Punt is dat je steeds opnieuw een bedrag moet ophoesten. Elke tien jaar weer. Gaat dat lukken? Dan moet je sparen om er te kunnen blijven wonen en blijft er weinig mogelijk voor andere dingen. Veel banken geven daarom geen hypotheek. Ik ging mooi in een ander gebied wonen, dan maar wat langer reizen.
Alle reacties Link kopieren
En hoe langer je er woont, hoe dichter op de datum einde erfpacht je zit. Da's heel onaantrekkelijk bij de verkoop.
Such fun!1
Ik weet inmiddels dat je in de gemeente waar ik zoek de grond kan afkopen tot volledig eigendom. Dat is natuurlijk wel interessant, maar kost ook weer een klap geld. Mocht het huis bevallen moeten we het een en ander gaan uitrekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven