Kosten aansluiting Gas

13-08-2011 09:30 9 berichten
Misschien een stomme vraag maar als je als nieuwe huurder in een bestaande woning komt, moet je dan ook de kosten voor het aansluiten van gas betalen?
Alle reacties Link kopieren
nee hoor.
Ik heb al een hele tijd geen gas meer, maar volgens mij betaal je aansluitkosten als een soort basiskosten en komt je verbruik daar dan bovenop. Je betaalt dan voor het feit dat je een aansluiting hebt, niet zozeer voor het moment dat je aangesloten bent.
Oke bedankt. Ik las namelijk ergens dat je aansluitkosten dient te betalen van 300 euro (dus éénmalig, als je jezelf als nieuwe klant aanmeldt) maar dat is dus niet zo?
Anders zoek je even de info op de website van de gasleverancier.
Ik denk dat die 300 euro in rekening wordt gebracht bij nieuwbouw. Dus echt het aansluiten van de woning op het gasnet.
Dankjewel.

Weten jullie hoe dat met de 1e nota zit dan? Wordt je dan gewoon (net als de andere rekeningen) per maand/kwartaal berekend of moet je een paar maanden vooruit betalen?
Je betaalt een vast bedrag per maand en eens per jaar wordt gekeken wat je exact hebt verbruikt. Je moet dan bijbetalen of je krijgt geld terug. Aan de hand van zo'n jaarafrekening wordt je nieuwe maandbedrag bepaald.

Maar je betaalt dus niet bij de eerste keer ineens een paar maanden vooruit.
anoniem_125861 wijzigde dit bericht op 13-08-2011 10:29
Reden: spelfout
% gewijzigd
quote:Kate1980 schreef op 13 augustus 2011 @ 10:14:

Dankjewel.

Weten jullie hoe dat met de 1e nota zit dan? Wordt je dan gewoon (net als de andere rekeningen) per maand/kwartaal berekend of moet je een paar maanden vooruit betalen?

Ik betaal per 2 maanden, dus dat zou misschien nog kunnen. Maar geen máánden vooruit.

En je zult worden ingeschat, en pas na een jaar gaan ze dan kijken wat je werkelijk hebt verbruikt. Hou je meterstanden per maand bij, dan weet je zelf al of je zult moeten bijbetalen of terug krijgt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven