Kosten badkamer montage

04-07-2019 20:24 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie een redelijke prijs vinden voor de volgende werkzaamheden:

Toilet beneden (1.10x0.90):
- Verwijderen toilet, fonteintje, +/- 4m2 vloer- en wandtegels.
- Muren stucen (+/- 7.5 m2)
- Voorzetwandje achter toilet + koof rondom afvoerbuis maken
- Tegelen vloer (1m2) en wand halfhoog (3 m2)
- Toilet + fonteintje installeren

Badkamer (2.5x2m):
- Verwijderen toilet, wastafel, bad, radiator, +/- 20 m2 vloer- en wandtegels.
- Leidingen radiator 2m verplaatsen + infrezen.
- Afvoerbuis verplaatsen (afhankelijk van nieuwe indeling, 10cm - 1.5m verplaatsen)
- Muren stucen (+/- 20m2)
- Voorzetwandje achter toilet + koof rondom afvoerbuis maken
- Tegelen vloer (5m2) en wanden (15m2)
- Installeren van glazen douchewand, toilet, wastafelmeubel en radiator.

Ik heb al 10 badkamer installateurs benaderd, maar de helft daarvan is überhaupt niet komen opdagen op de gemaakte afspraak, en op 1 na kwam de rest maar niet met een offerte (na veelvuldig mailen en bellen, ze reageren gewoon niet meer). De enige die wel met een offerte kwam, rekent naar mijn mening echt een absurd hoge prijs. Ik ben nu wel benieuwd of ik zo'n vertekend beeld heb van wat zoiets nou kost, of dat hij echt zo belachelijk veel geld vraagt en ik beter toch verder kan gaan zoeken.

O, en als jullie nog tips hebben om de kosten van een nieuwe badkamer wat te drukken (anders dan "zelf doen"), dan hoor ik dat ook graag.
Chamaedorea schreef:
04-07-2019 21:44
Regio Utrecht.
Had die nieuwe badkamer liefst gisteren al gehad maar ik weet dat het druk is. We vinden het ook niet erg om dus nog een jaar ofzo te wachten, daar gingen we eigenlijk al vanuit.
We zijn al bij een badkamerzaak geweest voor de materialen en hebben daar een lijst meegekregen van de installateurs uit de regio. Die hebben we allemaal al gebeld, maar de helft daarvan reageerde niet op email of telefoon (ondanks herhaaldelijk mailen / bellen), en de rest kwam niet opdagen op de gemaakte afspraak of kwam wel langs maar daar kregen we geen offerte van (ondanks veelvuldig mailen en bellen). Uiteindelijk via google een gevonden die daadwerkelijk tot een offerte gekomen is.
Hier ook regio Utrecht en bij ons dus ook rond die prijs. Lijkt me dus best kloppend voor deze regio. De zaken gaan goed, dus de prijzen gaan omhoog.
Het is momenteel bijna onmogelijk om iemand te vinden die nog tijd heeft. Ik liep daar al tegen aan met schilderwerk. Mijn schilder deed mijn huis 'tussendoor' want anders had ik nog maanden kunnen wachten.

Als het even kan zou ik gewoon wachten.
En als je naar een Baderie gaat? Ik denk dat het probleem is dat je het opsplitst in materialen zelf inkopen en door een ander laat monteren.
Je kan beter voor een aanvraag offerte voor een compleet werk gaan, materialen én montage. Dan krijg je inderdaad andere prijzen voor wat betreft sanitair en tegels e.d., maar anders kom je in de onbetrouwbare werkspot Facebook etc werkmannetjes terecht. Daar kun je dikwijls later ook niet meer op terugvallen voor garantie.
Voor regio Utrecht is dat wel een normale prijs nu. ( hoe meer krapte op de huizenmarkt hoe hoger de prijs voor klusjes mannen aangezien mensen dan eerder denken aam verbouwen dan aan verhuizen )

Maar als ik nu kijk bij mijn broertje die heeft voor binnenwerk pas vanaf december tijd en voor buiten werk pas eind april 2020 zo vol zit hij met werk. Dus ik begrijp mensen ook echt niet als ze denken dat ze tussen nu en 2 maanden wel kunnen verbouwen
Browniechocolate schreef:
05-07-2019 09:41
Maar als ik nu kijk bij mijn broertje die heeft voor binnenwerk pas vanaf december tijd en voor buiten werk pas eind april 2020 zo vol zit hij met werk. Dus ik begrijp mensen ook echt niet als ze denken dat ze tussen nu en 2 maanden wel kunnen verbouwen
Ja dat weet ik, en dat maakt mij ook niet uit. Voor mijn part krijg ik over een jaar pas een nieuwe badkamer. Het probleem is alleen, dat ik al maanden bezig ben en maar niemand kan vinden. Hoe komen ze aan hun klanten dan, als ze niet reageren op telefoon en email? Of werken ze door totdat ze gaten in de agenda gaan zien en nemen ze dan pas weer de telefoon aan?
Chamaedorea schreef:
05-07-2019 11:44
Ja dat weet ik, en dat maakt mij ook niet uit. Voor mijn part krijg ik over een jaar pas een nieuwe badkamer. Het probleem is alleen, dat ik al maanden bezig ben en maar niemand kan vinden. Hoe komen ze aan hun klanten dan, als ze niet reageren op telefoon en email? Of werken ze door totdat ze gaten in de agenda gaan zien en nemen ze dan pas weer de telefoon aan?
Dat is geen vraag, maar een antwoord.
Vaak is het mond op mond reclame.

Mijn broertje is nu bezig bij de ouders van een vriend van ons en de buren zijn van de week langs geweest om te vragen of hij eind van het jaar tijd heeft voor bij hun iets te doen en daar komen dan ook weer mensen die iets gedaan willen hebben enzo gaat het maar door. Dus vraag ook bij vrienden, collega's en familie of ze iemand weten
Wij hebben zojuist de offerte binnen. De montage gaat € 8000 kosten.
Er moet veel leidingwerk veranderd worden aangezien bijna alles op een andere plek komt. Ook komen er dubbele kranen en dubbele afvoer (is nu enkel), muurtje voor douche, 2 x een nis, inbouwregendouche, dus een wand hiervoor maken, hoekzitje in douche, volledig betegelen en hoekprofielen e.d. Bad, wc, dubbele wasbak en spiegelkast plaatsen, alles uiteraard eruit slopen. Het zal z'n twee weken in beslag nemen. Badkamer is 2,40 m bij 2,20 m. Dus niet heel groot.
De meubels, kranen, bad, wc e.d. zal z'n 6500 bedragen. Totaal 14500. Wel wat ik ongeveer begroot had maar het is toch even slikken. Ik zie nog het meest op tegen de rotzooi die z'n verbouwing geeft.
Ik heb nog maar net de keuken verbouwing overleefd😅. Ik trek dat soort projecten slecht.
Wel een beetje het totaalbedrag wat ik verwacht had, het is veel geld ja. En die rommel daar moet je ook niet aan denken nee maar het resultaat daar was ik dan wel echt heel blij mee.
Ik heb net een vergelijkbare verbouwing gehad. Mijn tegelzetter kwam op 5000 euro uit (incl lijm, hoeklatjes, voegwerk, kitter, exclusief tegels). De installateur kostte ruim 2500 euro exclusief al het materiaal (leidingen, koppelingen etc), daar komt waarschijnlijk nog zo'n 1000 euro overheen. Ik heb wel zelf inbouwreservoirs, kranen, wasmeubel, bad, douche, fonteintje gekocht. Dat kostte ook zo'n 2000 euro. Puin moet nog afgevoerd worden en heb ik dus nog geen rekening van. Al met al ben ik dus ruim 11K kwijt voor de badkamer en toilet.
Herkenbaar. Hier een man die zelfstandig tegelzetter is en particuliere klussen zoals in de OP neemt hij al niet eens meer aan.

Enkel via lokale grotere aannemers hier. Meer vierkante meter per klus (bijvoorkeur vloeren) dus meer geld. En daar lijden jullie onder...
47084 schreef:
05-07-2019 08:10
En als je naar een Baderie gaat? Ik denk dat het probleem is dat je het opsplitst in materialen zelf inkopen en door een ander laat monteren.
Je kan beter voor een aanvraag offerte voor een compleet werk gaan, materialen én montage. Dan krijg je inderdaad andere prijzen voor wat betreft sanitair en tegels e.d., maar anders kom je in de onbetrouwbare werkspot Facebook etc werkmannetjes terecht. Daar kun je dikwijls later ook niet meer op terugvallen voor garantie.
Dit. Wij hebben veel geld betaald. Maar het was elke cent waard.
Bij een Baderie de hele badkamer ontworpen. Zij kijken wat er allemaal moet komen en gedaan moet worden. De installateur heeft alles gedaan van sloopwerk tot helemaal strak afwerken.
Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken. Ze regelen alles.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Wij hebben ongeveer hetzelfde laten doen, maar dan nog een extra, tweede toilet laten opknappen, en we waren 7800 kwijt. Dat was inclusief slopen van badkamer en twee toiletten, materialen als lijm, voegenspul, leidingen verleggen, voorzetwand plaatsen in de badkamer,, infrezen van alle inbouwkranen, nisje, hangende toiletten plaatsen, van boven tot onder tegelen etc, een behoorlijke klus. We hebben geen extra kosten gehad. Ook in het midden van het land. Een ander vroeg voor hetzelfde werk ruim 12000.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven