Kosten badkamer montage
donderdag 4 juli 2019 om 20:24
Wat zouden jullie een redelijke prijs vinden voor de volgende werkzaamheden:
Toilet beneden (1.10x0.90):
- Verwijderen toilet, fonteintje, +/- 4m2 vloer- en wandtegels.
- Muren stucen (+/- 7.5 m2)
- Voorzetwandje achter toilet + koof rondom afvoerbuis maken
- Tegelen vloer (1m2) en wand halfhoog (3 m2)
- Toilet + fonteintje installeren
Badkamer (2.5x2m):
- Verwijderen toilet, wastafel, bad, radiator, +/- 20 m2 vloer- en wandtegels.
- Leidingen radiator 2m verplaatsen + infrezen.
- Afvoerbuis verplaatsen (afhankelijk van nieuwe indeling, 10cm - 1.5m verplaatsen)
- Muren stucen (+/- 20m2)
- Tegelen vloer (5m2) en wanden (15m2)
- Installeren van glazen douchewand, toilet, wastafelmeubel en radiator.
Ik heb al 10 badkamer installateurs benaderd, maar de helft daarvan is überhaupt niet komen opdagen op de gemaakte afspraak, en op 1 na kwam de rest maar niet met een offerte (na veelvuldig mailen en bellen, ze reageren gewoon niet meer). De enige die wel met een offerte kwam, rekent naar mijn mening echt een absurd hoge prijs. Ik ben nu wel benieuwd of ik zo'n vertekend beeld heb van wat zoiets nou kost, of dat hij echt zo belachelijk veel geld vraagt en ik beter toch verder kan gaan zoeken.
O, en als jullie nog tips hebben om de kosten van een nieuwe badkamer wat te drukken (anders dan "zelf doen"), dan hoor ik dat ook graag.
Toilet beneden (1.10x0.90):
- Verwijderen toilet, fonteintje, +/- 4m2 vloer- en wandtegels.
- Muren stucen (+/- 7.5 m2)
- Tegelen vloer (1m2) en wand halfhoog (3 m2)
- Toilet + fonteintje installeren
Badkamer (2.5x2m):
- Verwijderen toilet, wastafel, bad, radiator, +/- 20 m2 vloer- en wandtegels.
- Leidingen radiator 2m verplaatsen + infrezen.
- Afvoerbuis verplaatsen (afhankelijk van nieuwe indeling, 10cm - 1.5m verplaatsen)
- Muren stucen (+/- 20m2)
- Tegelen vloer (5m2) en wanden (15m2)
- Installeren van glazen douchewand, toilet, wastafelmeubel en radiator.
Ik heb al 10 badkamer installateurs benaderd, maar de helft daarvan is überhaupt niet komen opdagen op de gemaakte afspraak, en op 1 na kwam de rest maar niet met een offerte (na veelvuldig mailen en bellen, ze reageren gewoon niet meer). De enige die wel met een offerte kwam, rekent naar mijn mening echt een absurd hoge prijs. Ik ben nu wel benieuwd of ik zo'n vertekend beeld heb van wat zoiets nou kost, of dat hij echt zo belachelijk veel geld vraagt en ik beter toch verder kan gaan zoeken.
O, en als jullie nog tips hebben om de kosten van een nieuwe badkamer wat te drukken (anders dan "zelf doen"), dan hoor ik dat ook graag.
donderdag 4 juli 2019 om 20:45
Wij hebben net de offerte binnen voor een kleine verbouwing waar we 3 jaar geleden ook offertes voor hebben aangevraagd maar toen nog even wilde doorsparen en schrokken ons kapot. Prijzen zijn met met 35% toegenomen. Absurd maar wel de markt momenteel dus denk dat je met betrekking tot de badkamer best wel flink moet betalen en achteraan in de rij moet staan wat betreft tijd. Helaas is het niet anders.
donderdag 4 juli 2019 om 21:19
Hier vergelijkbare klus qua m2 en dit gaat je minimaal 7 a 8k kosten als je laat overtegelen. Als je alle tegels eruit laat halen en opnieuw erin ben je 9 a 10k kwijt. Dit exclusief sanitair. Reken verder ook op een wachttijd van minimaal 6 maanden. Aannemers zijn schaars. Ze hebben het super druk. Prijzen zijn erg gestegen. Misschien kan je nog een deel zwart laten doen. Scheelt je misschien 800 euro. Weet niet wat de offerte zei maar denk dat je een vertekend beeld hebt. Had ik ook. Het is super duur.
donderdag 4 juli 2019 om 21:30
Nou ja, rond de 6000 was inderdaad wat wij een beetje in gedachten hadden. Maar deze installateur vraagt 10k. Inderdaad enkel de kosten voor de monteurs, de materiaal kosten komen daar nog bovenop.
Ik vraag me nu af of het de moeite waard is om verder te kijken, of dat we hier toch maar mee in zee moeten.
Ik vraag me nu af of het de moeite waard is om verder te kijken, of dat we hier toch maar mee in zee moeten.
donderdag 4 juli 2019 om 21:36
Ligt eraan, wil je het snel of heb je tijd? Dan kun je rustig rondneuzen. 10 vind ik veel, voor 7 a 8 zou het denk ik ook moeten kunnenChamaedorea schreef: ↑04-07-2019 21:30Nou ja, rond de 6000 was inderdaad wat wij een beetje in gedachten hadden. Maar deze installateur vraagt 10k. Inderdaad enkel de kosten voor de monteurs, de materiaal kosten komen daar nog bovenop.
donderdag 4 juli 2019 om 21:40
Heb je het materiaal al of waar ga je dat vandaan halen?
Ga naar een tegelboer/badkamerwinkel oid, liefst een klein bedrijfje. Vraag of zij behalve materiaal ook mensen hebben die het werk kunnen uitvoeren. Tegelzetter heeft vast wel connecties/vrienden zoals loodgieter, stukadoor, schilder etc.
Zo komen wij meestal aan mannetjes. En omdat het via via gaat, ook nog op redelijke termijn zonder al te veel gezeur. De truuk is om 1 betrouwbaar persoon te vinden en daaromheen een netwerk op te bouwen. Succes!
(net een hele grote verbouwing achter de rug, wachttijd 2-3 maanden tussen offerte en aanvang werk)
Ga naar een tegelboer/badkamerwinkel oid, liefst een klein bedrijfje. Vraag of zij behalve materiaal ook mensen hebben die het werk kunnen uitvoeren. Tegelzetter heeft vast wel connecties/vrienden zoals loodgieter, stukadoor, schilder etc.
Zo komen wij meestal aan mannetjes. En omdat het via via gaat, ook nog op redelijke termijn zonder al te veel gezeur. De truuk is om 1 betrouwbaar persoon te vinden en daaromheen een netwerk op te bouwen. Succes!
(net een hele grote verbouwing achter de rug, wachttijd 2-3 maanden tussen offerte en aanvang werk)
nootboek wijzigde dit bericht op 04-07-2019 21:50
12.20% gewijzigd
donderdag 4 juli 2019 om 21:44
Regio Utrecht.
Had die nieuwe badkamer liefst gisteren al gehad maar ik weet dat het druk is. We vinden het ook niet erg om dus nog een jaar ofzo te wachten, daar gingen we eigenlijk al vanuit.
We zijn al bij een badkamerzaak geweest voor de materialen en hebben daar een lijst meegekregen van de installateurs uit de regio. Die hebben we allemaal al gebeld, maar de helft daarvan reageerde niet op email of telefoon (ondanks herhaaldelijk mailen / bellen), en de rest kwam niet opdagen op de gemaakte afspraak of kwam wel langs maar daar kregen we geen offerte van (ondanks veelvuldig mailen en bellen). Uiteindelijk via google een gevonden die daadwerkelijk tot een offerte gekomen is.
Had die nieuwe badkamer liefst gisteren al gehad maar ik weet dat het druk is. We vinden het ook niet erg om dus nog een jaar ofzo te wachten, daar gingen we eigenlijk al vanuit.
We zijn al bij een badkamerzaak geweest voor de materialen en hebben daar een lijst meegekregen van de installateurs uit de regio. Die hebben we allemaal al gebeld, maar de helft daarvan reageerde niet op email of telefoon (ondanks herhaaldelijk mailen / bellen), en de rest kwam niet opdagen op de gemaakte afspraak of kwam wel langs maar daar kregen we geen offerte van (ondanks veelvuldig mailen en bellen). Uiteindelijk via google een gevonden die daadwerkelijk tot een offerte gekomen is.
donderdag 4 juli 2019 om 21:48
Wat lastig he, om het juiste betaalbare en betrouwbare personeel te vinden
Hier kan ik maar geen stukadoor/ schilder vinden
Wij herkennen je probleem daarom hebben wij een bedrijfje gevonden die zowel sanitair verkoopt als plaatst. Het had vast goedkoper gekund. De totaalprijs is 19 dzd EUR voor toilet, badkamer. Met vrij luxe materialen.
De grootste kosten zitten in installatie. Wij hebben daarom niet meer op allerlei andere dingen bezuinigd. De iets goedkopere kraan scheelde bijv maar 100 EUR onderaan de streep
Succes en hou vol!
Hier kan ik maar geen stukadoor/ schilder vinden
Wij herkennen je probleem daarom hebben wij een bedrijfje gevonden die zowel sanitair verkoopt als plaatst. Het had vast goedkoper gekund. De totaalprijs is 19 dzd EUR voor toilet, badkamer. Met vrij luxe materialen.
De grootste kosten zitten in installatie. Wij hebben daarom niet meer op allerlei andere dingen bezuinigd. De iets goedkopere kraan scheelde bijv maar 100 EUR onderaan de streep
Succes en hou vol!
donderdag 4 juli 2019 om 22:58