Kosten voor gehele renovatie van je huis?

13-01-2015 14:57 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar willen we ons huis geheel renoveren. Je kunt het vergelijken met een casco huis geheel inrichten. We hebben echter geen idee hoeveel ons dit allemaal gaat kosten. We willen het volgende laten doen:

1. keuken

2. 2 toiletten

3. badkamer

4. tuin (60 vierkantemeter ongeveer)

5. nieuwe vloer (beneden plavuizen, boven laminaat)

6. Muren schilderen



We hebben een budget van 60.000 euro. Is dit voldoende?

Graag zou ik ook van mensen willen weten hoeveel de kosten waren bij het inrichten van een casco huis? Hoeveel waren jullie kwijt?

Alvast veel dank!
Laat je het doen of kan je veel zelf? Dat scheelt natuurlijk enorm in de kosten. Maar ik vind 60.000 voor alles wat je opnoemt niet echt veel. Een keuken alleen ben je al snel 10.000 verder, badkamer ook en als er dan nog kosten voor bouwlui bij komen ben je zo door die 60.000 heen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Alleen een keuken of een badkamer kun je al zo duur maken als je wilt. Het ligt er dus helemaal aan wat jullie wensen zijn, wat voor soort materialen (welke kwaliteit) jullie willen gaan gebruiken, of je dingen wilt laten doen of zelf doet, hoe groot het huis is etc.
Alle reacties Link kopieren
Is het echt te vergelijken met een casco inrichten? Maw: doe je zelf al het sloop- en afvoerwerk, en hoeft er in de constructies niets aangepast te worden?



Is lastig te zeggen of 60K voldoende zal zijn, zonder de grootte, staat van onderhoud en je smaak mbt keuken, badkamer en tuin te kennen. Een nieuwe keuken kan 5000 bij Ikea kosten, maar ik zie ook heeeeeele mooie keukens die het tienvoudige kosten.



Waarom laat je niet gewoon vrijblijvende offertes uitbrengen?
1. keuken - 15.000

2. 2 toiletten - 10.000

3. badkamer - 10.000

4. tuin (60 vierkantemeter ongeveer) - 10.000

5. nieuwe vloer (beneden plavuizen, boven laminaat) - 10.000

6. Muren schilderen - 5.000

--------

60.000



Denk dat bovenstaande begroting wel zou moeten lukken. Hou er rekening mee dat je alles zo duur kan maken als je wil. Als je van te voren offertes opvraagt kom je er vanzelf achter of het gaat lukken
Zou je moeten kunnen redden, maar wij hebben voor 25.000 een casco huis opgeknapt en ingericht, dus muren laten stucen ook.

Naast zelf dingen doen ligt het ook aan je dure merksmaak qua spullen. En natuurlijk hoe groot is je huis.



Onze keuken was maar '7,5k' zeer ruime keuken en alles er in.
En niet alles hoeft toch tegelijk? Als je niet uitkomt met je budget dan doe je de tuin gewoon een jaartje later toch?
quote:milena1 schreef op 13 januari 2015 @ 15:02:

Is het echt te vergelijken met een casco inrichten? Maw: doe je zelf al het sloop- en afvoerwerk, en hoeft er in de constructies niets aangepast te worden?



Is lastig te zeggen of 60K voldoende zal zijn, zonder de grootte, staat van onderhoud en je smaak mbt keuken, badkamer en tuin te kennen. Een nieuwe keuken kan 5000 bij Ikea kosten, maar ik zie ook heeeeeele mooie keukens die het tienvoudige kosten.



Waarom laat je niet gewoon vrijblijvende offertes uitbrengen?



Wij hebben bij een casco huis juist dat soort werkzaamheden gedaan, alles zit op een ander plek, nieuwe elektra en leidingen ect. Er was gelukkig weinig sloopwerk. maar wel die dingen zelf gedaan. Ook plaatsen van de keuken en alle voorbereidingen daarop.

Vandaar maar 25.000 euro kwijt. TO heeft veel meer te besteden maar misschien geen hele handige man?
Alle reacties Link kopieren
We willen het interieur laten doen. De tuin willen we eventueel zelf doen. We zijn absoluut geen klussers

Ik had zelf het volgende lijstje bedacht:

Keuken: 20.000

Badkamer: 15.000

Schilderen: 5000

Toiletten: 2

Vloer: 15000

Tuin 10000



Ik kom dan uit op 67.000 euro. Iets erboven dus (We hebben in totaal 80.000 aan spaargeld, maar we willen ook een buffer overhouden). Is dit lijstje realistisch?
Met wat het zou kosten kan ik je niet helpen, maar wat me opvalt is dat je niets over de plafonds en de trappen schrijft. Hoeft daar niets aan te worden gedaan? En wat zit er nu op de muren? Wij hebben alle wanden met Spachtelputz laten doen en toen (gelukkig vooraf) bleek de structuurverf op veel plekken los te zitten. Gevolg: veel meer werk en hogere kosten om dit te laten verwijderen waar nodig en die wanden extra voor te bewerken...
quote:poldep schreef op 13 januari 2015 @ 15:07:

We willen het interieur laten doen. De tuin willen we eventueel zelf doen. We zijn absoluut geen klussers

Ik had zelf het volgende lijstje bedacht:

Keuken: 20.000

Badkamer: 15.000

Schilderen: 5000

Toiletten: 2

Vloer: 15000

Tuin 10000



Ik kom dan uit op 67.000 euro. Iets erboven dus (We hebben in totaal 80.000 aan spaargeld, maar we willen ook een buffer overhouden). Is dit lijstje realistisch?Dat ligt echt aan wat je gaat aanschaffen..
Alle reacties Link kopieren
quote:roze-bank schreef op 13 januari 2015 @ 15:04:

En niet alles hoeft toch tegelijk? Als je niet uitkomt met je budget dan doe je de tuin gewoon een jaartje later toch?We zitten inderdaad ook te denken om eerst de benedenverdieping te doen en een jaar later pas de bovenverdieping. Dit indien we toch niet genoeg geld hebben. Dan kunnen we weer een jaar sparen voor de bovenverdieping. Maar het liefste doe ik alles in 1 keer.
Heb je voor de toiletten maar 2000 in totaal begroot? Dat is wel te weinig hoor...

Misschien dat je het materiaal er voor hebt maar je redt het niet om daar ook nog de arbeidskosten mee te bekostigen.
Ik vind dat je erg veel reserveert voor de vloeren. Laminaat is volgens mij niet heel erg duur, plavuizen weet ik zo niet.

Ga eens met wat oppervlaktematen kijken bij de woonwinkels en reken je vloer eens uit. Volgens mij kan dat echt goedkoper.
Hoeveel vierkante meter is jullie huis?
Toilet zou ik zeker rekening mee houden met 3500 ¤ per ruimte. Ligt er ook een beetje aan wat je met je wandtegels wilt, helemaal tot bovenaan tegen (zou ik aanraden) of halverwege een gestucte muur.
Alle reacties Link kopieren
Rozebank; we zijn al bij wat zaken wezen kijken en we zagen dat de toiletten op zich niet zo duur zijn maar wellicht vergis ik me hoor.



We hebben dit huis 2 jaar geleden gekocht voor 420.000 euro excl. KK. Met een peperdure landelijke keuken die anderen wellicht prachtig zullen vinden maar deze keuken doet al 2 jaar pijn aan mijn ogen Spuuglelijk vind ik ook de badkamer, vloer en tuin. We wisten dit al voordat we het kochten maar de locatie is top! Dus we waren al van plan om het geheel te verbouwen/vernieuwen. We zijn bij wat keukenzaken geweest maar die zijn zo agressief gelijk. Ze besprongen ons nog net niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 13 januari 2015 @ 15:18:

Hoeveel vierkante meter is jullie huis?210 vierkante meter.
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet standaard te beantwoorden: een en ander is afhankelijk van de staat en bouwjaar van het huis. Waardoor kan de rekening flink oplopen: verouderde leidingen (nieuwe badkamer is ok, maar zijn de leidingen nog goed) en is er asbest aanwezig? Dan kom je al snel op aardig wat meerkosten.



Een verbouwbudget is leuk; maar waar wil én kan jij compromissen sluiten?



Ik wil je een tip meegeven: neem een post onvoorziene kosten op! Zo kom je achteraf niet/of minder voor verrassingen te staan. Let trouwens op of je bedragen afspreekt die inclusief of exclusief BTW zijn als je over gaat tot een opdrachtverstrekking. Ooit eens gezien dat een bouwbedrijf excl. rekenende en de opdrachtgever dacht dat het inclusief was.
Jullie huis is groot dus. Het ligt er dus echt aan jullie wensen hoe duur of goedkoop het wordt. Dat wordt inderdaad offertes laten opmaken (niets tekenen) en dat dan passen en meten binnen jullie budget.
Alle reacties Link kopieren
keuken kostte ons 7000 euro.. bij een kleine keukenzaak gekocht.. apparatuur via internet.

badkamer zijn we nu mee bezig.. dat zit rond de 10.000 euro (maar dan wordt alles gedaan, niets zelf).. wij denken voor 8000 het zelf te kunnen

vloeren etc.. 10.000 euro

stucwerk rond de 3000 euro



het hangt sterk af van je smaak en wat je zelf kam
Denk je in je begroting ook om potjes onvoorzien? Reserveer 20% hiervoor. Wij hadden bijvoorbeeld de badkamer begroot op 12k, maar kwamen, doordat er onverwacht heel mooie verrassingen achter de muur vandaan kwamen, waardoor we opeens onze plannen konden verbeteren en upgraden, tot 15k.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 13 januari 2015 @ 15:19:

Toilet zou ik zeker rekening mee houden met 3500 ¤ per ruimte. Ligt er ook een beetje aan wat je met je wandtegels wilt, helemaal tot bovenaan tegen (zou ik aanraden) of halverwege een gestucte muur.Sodemieters, heb je dan een gouden toilet, of iemand die standaard aanwezig is om je billen af te vegen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Met goed materiaal zoals een hangend toilet, fonteintje en tegels (geen bouwmarkt) en arbeidsuren ben je dit bedrag gewoon kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven