Kozijnen verven
donderdag 5 maart 2020 om 22:48
Wij gaan het huis wat verbouwen plus opnieuw verven etc. Nu weten we precies welke accentkleuren we op een deel van de muren willen maar wat is mooi voor de rest? Spierwit? Of toch een tintje?
En dan vooral ook de kozijnen. We willen het in ieder geval graag hetzelfde(muur en kozijn 1 geheel) maar ral9010 ben ik zo op uit gekeken. Net als hoogglans, of is dat wel het mooist?
Wat hebben jullie en ziet er mooi uit? We houden van strak en modern.
En dan vooral ook de kozijnen. We willen het in ieder geval graag hetzelfde(muur en kozijn 1 geheel) maar ral9010 ben ik zo op uit gekeken. Net als hoogglans, of is dat wel het mooist?
Wat hebben jullie en ziet er mooi uit? We houden van strak en modern.
donderdag 5 maart 2020 om 22:57
vrijdag 6 maart 2020 om 07:23
In de jaren zeventig waren de kozijnen in veel huizen bruin.....Tja.
Het hangt voor een groot deel af van de rest van de kleuren in je huis.
Wil je een statement? Wil je neutraal? Moet het opvallen of juist niet?
Moet het fris of knus?
De nu zo hippe zwarte kozijnen (industrieel) zijn ook een modeverschijnsel.
Over 10 jaar is dat waarschijnlijk ook weer weg.
Volg gewoon je eigen smaak.
Het hangt voor een groot deel af van de rest van de kleuren in je huis.
Wil je een statement? Wil je neutraal? Moet het opvallen of juist niet?
Moet het fris of knus?
De nu zo hippe zwarte kozijnen (industrieel) zijn ook een modeverschijnsel.
Over 10 jaar is dat waarschijnlijk ook weer weg.
Volg gewoon je eigen smaak.
vrijdag 6 maart 2020 om 07:26
Ik heb de muren rustig en de kozijnen in kleur.
In een stuk van het huis de kozijnen lichtgroen, ander stuk meer olijfgroen/grijs. In de hoek waar ik nu werk worden de kozijnen blauwgrijs.
Heb een oud huis en het staat fantastisch. Ik hou niet zo muren met veel kleur, zo op de kozijnen vind ik het wel mooi.
In een stuk van het huis de kozijnen lichtgroen, ander stuk meer olijfgroen/grijs. In de hoek waar ik nu werk worden de kozijnen blauwgrijs.
Heb een oud huis en het staat fantastisch. Ik hou niet zo muren met veel kleur, zo op de kozijnen vind ik het wel mooi.
vrijdag 6 maart 2020 om 13:25
Ja zo lastig te kiezen. Ik heb zeker een bepaalde smaak met sommige dingen maar bij kozijnen heb ik gewoon geen idee, heb er ook nog nooit op gelet in andere huizen. Zwart wordt het in ieder geval niet ik wil het licht houden. Ik neig sowieso naar wit maar wil het geen kille boel maken.
Die witte ral versie is misschien wel een goed idee. En dan de muren hetzelfde doen op 1 muur per kamer na,die krijgt een kleurtje
Die witte ral versie is misschien wel een goed idee. En dan de muren hetzelfde doen op 1 muur per kamer na,die krijgt een kleurtje
vrijdag 6 maart 2020 om 14:07
Ik was eerst ook wel wat bang dat zwart de kamers te donker zou maken, maar de ruimtes zijn warmer geworden en buiten (de tuin) komt ook veel meer binnen, net als het daglicht.
Als ik naar de voor en na foto’s kijk, vind ik het witte/crème van eerst juist heel kil. Smaken verschillen natuurlijk, maar qua donkerte is het mij echt alleszins meegevallen.
Als ik naar de voor en na foto’s kijk, vind ik het witte/crème van eerst juist heel kil. Smaken verschillen natuurlijk, maar qua donkerte is het mij echt alleszins meegevallen.
Verlang naar wat je al hebt
zaterdag 7 maart 2020 om 11:47
Hier zijn de muren en houten kozijn ral 9010, deuren ral 9040 (warm grijs) en de kunstofkozijnen van de binnendeuren ral 9001, deze wilden we niet verven.
Alle verf is zijdeglans, op hoogglas zie je alle vingervlekken en verffoutjes.
Het oogt lekker licht en toch warm doordat we veel houttinten op de vloer en meubels hebben. Een Scandinavisch interieur van de Ikea.
Alle verf is zijdeglans, op hoogglas zie je alle vingervlekken en verffoutjes.
Het oogt lekker licht en toch warm doordat we veel houttinten op de vloer en meubels hebben. Een Scandinavisch interieur van de Ikea.