Krassen op ruiten
maandag 25 februari 2019 om 19:40
Hallo allemaal,
Twee jaar geleden kochten wij een woning. Helaas kwamen wij er later achter dat er meerdere ruiten beschadigd zijn, er zitten flink wat krassen op. Sommige krassen zijn ondiep, andere een stuk dieper. Dit stoort ons enorm, het is geen gezicht. Zeker niet wanneer de zon zich laat zien.
Inmiddels heb ik al van alles opgezocht, o.a. tandpasta zou helpen maar dit werkt dus niet. Wie heeft de tip? Alle weetjes en tips zijn welkom. Alvast bedankt!
Twee jaar geleden kochten wij een woning. Helaas kwamen wij er later achter dat er meerdere ruiten beschadigd zijn, er zitten flink wat krassen op. Sommige krassen zijn ondiep, andere een stuk dieper. Dit stoort ons enorm, het is geen gezicht. Zeker niet wanneer de zon zich laat zien.
Inmiddels heb ik al van alles opgezocht, o.a. tandpasta zou helpen maar dit werkt dus niet. Wie heeft de tip? Alle weetjes en tips zijn welkom. Alvast bedankt!
maandag 25 februari 2019 om 20:45
Hadden ze zelf moeten/ kunnen opmerken bij de aankoop, niet achteraf!
maandag 25 februari 2019 om 20:53
Ik vraag me af hoe mensen diepe krassen in ruiten kunnen krijgen. Dan moet je toch minstens met een flinke diamant tekeer zijn gegaan, of opzettelijk met een stalen pen in de weer. Dat is niet door even per ongeluk een doekje met verontreiniging over de ruiten halen ofzo...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 25 februari 2019 om 20:56
Op onze ramen zitten ook fikse krassen, van de vorige bewoners ( door de kinderen)pejeka schreef: ↑25-02-2019 20:53Ik vraag me af hoe mensen diepe krassen in ruiten kunnen krijgen. Dan moet je toch minstens met een flinke diamant tekeer zijn gegaan, of opzettelijk met een stalen pen in de weer. Dat is niet door even per ongeluk een doekje met verontreiniging over de ruiten halen ofzo...
maandag 25 februari 2019 om 20:58
Ja dit klopt, wij hebben wat krassen in de ruit beneden. Deze hebben wij niet gezien toen wij de woning kochten. Je ziet ze bij ons als de zon erop staat of wanneer je de ruiten wast. Het is niet anders. We hebben onterecht vertrouwd dat het wel goed zou zitten en de krassen zijn niet zo diep dat we er iets aan kunnen doen d.m.v. de bouwgarantie. Als we ooit voor andere kozijnen gaan, dan vervangen we ook deze ruit.gizzmo-returns schreef: ↑25-02-2019 20:45Hadden ze zelf moeten/ kunnen opmerken bij de aankoop, niet achteraf!
dinsdag 26 februari 2019 om 08:06
Wij hebben ook her en der krassen. Hoe ze er komen geen idee. We doen er niets aan. Zo lang de ruit zijn werk doet laten we het zo.
Wanneer de zon schijnt zie ik nog meer dingen...viezigheid, stof, opgedroogde druppels. Daar vallen die krassen bij in het niets.
Vervangen is zeer prijzig. Polijsten nog nooit van gehoord, echter wellicht een prima oplossing.
Weet je.....een huis staat in weer en wind. Ik stel me voor een vogel of tak die er tegen aan komt kan voor krassen zorgen. Of een fiets die er tegenaan valt. Dat soort zaken.
Wanneer de zon schijnt zie ik nog meer dingen...viezigheid, stof, opgedroogde druppels. Daar vallen die krassen bij in het niets.
Vervangen is zeer prijzig. Polijsten nog nooit van gehoord, echter wellicht een prima oplossing.
Weet je.....een huis staat in weer en wind. Ik stel me voor een vogel of tak die er tegen aan komt kan voor krassen zorgen. Of een fiets die er tegenaan valt. Dat soort zaken.
dinsdag 26 februari 2019 om 19:47
Welk normaal mens laat zijn kinderen met stalen voorwerpen de ruiten bewerken dan?gizzmo-returns schreef: ↑25-02-2019 20:56Op onze ramen zitten ook fikse krassen, van de vorige bewoners ( door de kinderen)
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 26 februari 2019 om 21:41
Vervangen van (dubbel) glas is ook een kwestie van meerdere offertes opvragen zowel voor het zetten van het glas als het schilderen na het vervangen van het glas.Ttroeteltje schreef: ↑26-02-2019 08:06Vervangen is zeer prijzig. Polijsten nog nooit van gehoord, echter wellicht een prima oplossing.
We hebben al het glas laten vervangen door HR++ glas. De duurste offerte was 2x zo duur als de goedkoopste en dat gold zowel voor de glaszetter als voor de schilder. De kosten vielen ons erg mee, het viel niet in de categorie 'zeer prijzig'.
dolfine wijzigde dit bericht op 26-02-2019 21:48
5.30% gewijzigd
dinsdag 26 februari 2019 om 21:47
En dit klopt niet.
Krassen op het glas is geen verborgen gebrek, je had het zelf kunnen zien. De verkoper hoeft die informatie niet te geven, je hebt als koper de plicht om zelf informatie in te winnen over het huis dat je wilt kopen (vragen stellen/bouwtechnische keuring e.d.).
woensdag 27 februari 2019 om 18:30
Bedankt voor de reacties. Het is een nieuwbouwwoning, om het nog gekker te maken. Stom dat we het niet eerder hebben gezien, maar daar leren we ook weer van. We proberen het van de positieve kant te bekijken. Hoe dan ook, het is storend en vroeg me af of er mensen ervaring mee hebben. Eventueel met bepaalde middelen.
woensdag 27 februari 2019 om 18:34
Mijn moeder heeft ooit eens onze ramen gelapt. En da's er één van jouw generatie hè, dus echt ouderwetsch lappen, geen glasex met een stukje keukenpapier of zo.pejeka schreef: ↑25-02-2019 20:53Ik vraag me af hoe mensen diepe krassen in ruiten kunnen krijgen. Dan moet je toch minstens met een flinke diamant tekeer zijn gegaan, of opzettelijk met een stalen pen in de weer. Dat is niet door even per ongeluk een doekje met verontreiniging over de ruiten halen ofzo...
Heeft ze toch mooi met haar ring (denk ik) een paar diepe strepen in het raam weten te trekken.
woensdag 27 februari 2019 om 18:51
Heb je toevallig een idee welk polijstmiddel goed is? Ervaring met een middel?Nummer*Zoveel schreef: ↑25-02-2019 19:48Ondiepe krassen kunnen met speciaal polijstmiddel weer glad gemaakt worden. Maar diepere krassen krijg je daar niet mee weg. Dat polijsten is geen doe-het-zelf-klus als je het goed wil krijgen, en is behoorlijk duur.
woensdag 27 februari 2019 om 18:54
In ons enthousiastme later gezien, helaas. Valt verder weinig aan te doen, volgende keer goed opletten. Nu opzoek naar een oplossing.
woensdag 27 februari 2019 om 18:57
Hier ook zo. Ik zag het ook pas na de koop.
Bij de bezichtigingen was het grauw, dan valt het niet op. Pas met zon erop.
Ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo op gelet, ik was druk met op andere zaken letten en wie verwacht er dan ook krassen op een raam? Hóe krijgt je überhaupt diepe krassen in een ruit??? Maar goed, dat denk/dacht ik wel bij meer dingen in dit huis, de vorige eigenaar was duidelijk minder zuinig op zijn spullen dan ik.
Gelukkig erger ik me er niet zo aan. En ik laat gewoon over een tijd een keer het glas vervangen. Die kosten zijn toch wel te overzien.
woensdag 27 februari 2019 om 18:57
Het weer zal er inderdaad best een rol in hebben gespeeld. Of er is iets naar beneden gevallen tijdens de bouw. Verder hebben wij ook geen idee. Vervelend is het wel. Het hangt natuurlijk ook van de plaats op de ruit af. Bij ons valt het op omdat het op ooghoogte zit.Ttroeteltje schreef: ↑26-02-2019 08:06Wij hebben ook her en der krassen. Hoe ze er komen geen idee. We doen er niets aan. Zo lang de ruit zijn werk doet laten we het zo.
woensdag 27 februari 2019 om 19:01
Loveyourownlife schreef: ↑27-02-2019 18:30Bedankt voor de reacties. Het is een nieuwbouwwoning, om het nog gekker te maken. Stom dat we het niet eerder hebben gezien, maar daar leren we ook weer van. We proberen het van de positieve kant te bekijken. Hoe dan ook, het is storend en vroeg me af of er mensen ervaring mee hebben. Eventueel met bepaalde middelen.
Hoe lang woon je er al? Als het niet al te lang is, kun je er bij nieuwbouw waarschijnlijk nog wel iets mee.
Mijn vorige huis was nieuwbouw en daar hadden we best lang garantie op dingen en moest de aannemer nog lang na oplevering vanalles fixen in diverse woningen.
woensdag 27 februari 2019 om 19:01
Bij ons idem dito; nieuwbouwhuis en toen we uiteindelijk de lagen stof etc er af geboend hadden kwamen er idd aardig wat krassen tevoorschijn. Helaas.
Polijsten idd wel eens opgezocht maar dat was erg prijzig.
Mijn theorie is dat het tijdens de bouw door de korrels die in spuitstuc zitten is gekomen...
Polijsten idd wel eens opgezocht maar dat was erg prijzig.
Mijn theorie is dat het tijdens de bouw door de korrels die in spuitstuc zitten is gekomen...
woensdag 27 februari 2019 om 19:02
Bij ons hetzelfde. Waren ook druk met andere dingen en heel enthousiast. En wat je zegt, krassen op een raam? Je verwacht het gewoon niet. We hebben het in iedergeval niet eerder gehad. En bovendien, wanneer ik zeem doe ik dat altijd met zorg. Het vervangen van de ruiten doen we niet zo snel omdat het hr++ glas is.S0LEIL schreef: ↑27-02-2019 18:57Hier ook zo. Ik zag het ook pas na de koop.
Bij de bezichtigingen was het grauw, dan valt het niet op. Pas met zon erop.
Ik heb er eerlijk gezegd ook niet zo op gelet, ik was druk met op andere zaken letten en wie verwacht er dan ook krassen op een raam? Hóe krijgt je überhaupt diepe krassen in een ruit??? Maar goed, dat denk/dacht ik wel bij meer dingen in dit huis, de vorige eigenaar was duidelijk minder zuinig op zijn spullen dan ik.
Gelukkig erger ik me er niet zo aan. En ik laat gewoon over een tijd een keer het glas vervangen. Die kosten zijn toch wel te overzien.
woensdag 27 februari 2019 om 19:04
Zo horen ze zeker te handelen! We hebben direct toen we het zagen gebeld, volgens de aannemer was er al niets meer aan te doen. Meerdere klachten gedaan maar zonder resultaat. Dus nu maar geaccepteerd en zoekende naar een andere oplossing.