Kudelstaart

02-08-2011 16:04 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Iemand hier bekend met het dorpje Kudelstaart in Noord holland?

Mijn vriend en ik hebben er een huis gezien wat we erg fijn vonden maar hebben geen idee hoe het leven/wonen in Kudelstaart is!

We zijn er van bewust dat het een rustig dorpje is, daar zijn we ook naar op zoek! En lekker vlakbij schiphol, AMS en andere uitvalswegen.

Ik hoor graag tips ervaringen van jullie mochten die er zijn!
Ik woon in noord-holland, maar had er nog nooit van gehoord.

Nou vraag ik me oprecht af of lekker dicht bij schiphol en rustig dorpje wel in een zin uitgesproken kunnen worden.
Zover ik weet ligt het ong 25 min rijden van schiphol af en is het een klein, rustig dorp aan de westeinderplassen. Paar keer doorheen gereden en ook erg groen zo op het eerste gezicht.
Sowieso, Lekker en Schiphol zelfs al niet in één zin. Ik ken Kudelstaart niet, weleens doorheen gereden met de bus (die stopt op het Museumplein, dat dan weer wel), en ik weet nog dat ik dacht: Wie gaat hier nu wonen? Haha maar ja, misschien als het een heel mooi huis is, en ik ben een echt stadsmens, dus aan mij heb je ook niks
Haha, ik ken het alleen van Bassie en Adriaan. In één van de films komen ze erdoor heen en gaan ze geloof ik ook nog met een waterscooter over het meer daar.

Ik vond het zo'n typische naam toen ik klein was.
ja ik ken het, woon er vlakbij.

Zou er nooit gaan wonen, vind het een saai boerengat haha.
Hi kim14,

waar je goed op moet letten met een huis in Kudelstaart is hoe veel last je hebt van de kassen die daar staan. Ga 's avonds eens kijken bij het huis dat je wilt kopen om te zien hoe licht het dan nog is.

Ik ken mensen die er wonen en die hebben blinderingsgordijnen voor alle ramen. Niet heel fijn...
Ik woon ook in de buurt en ik vind het ook een saai dorp. Het is dus maar net waar je naar op zoek bent.

Een avondje kroegen kan er niet, die hebben ze namelijk niet. Bijvoorbeeld.
He, en ik hoopte nav de topictitel dat het een recept was voor een of andere taartsoort die ik nog niet kende...
quote:Noelle81 schreef op 02 augustus 2011 @ 16:55:

He, en ik hoopte nav de topictitel dat het een recept was voor een of andere taartsoort die ik nog niet kende...
Tip? Doe het niet...

Rustig is het niet, of je moet gek op vliegtuigen zijn..En gek op rond scheurende pubers op opgevoerde scooters.....

Wel leuk in Kudelstaart is Kempers roef,leuk restaurant,lekker eten,terras aan het water.. En na het eten weer snel weg...
Maar als ik het goed begrijp heb je dus al een huis gekocht? Omdat je andere topic over notariskosten gaat voor het huis wat je hebt gekocht?
Wel vlakbij Schiphol, maar je kunt altijd nog gaan klagen als de vliegtuigen laag overkomen.
Alles wat ik weet van Kudelstaart is dat Wim Kan er een huis had met een draaibaar tuinhuisje waarin hij werkte. Maar aan die info heb je niet veel denk ik.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Hahaha ja ik dacht ook dat het om een taart ging, of anders om een soort nieuw speelgoed (zoals die plastic bandjes om in elkaar te vlechten die toen zo'n rage waren)
Huh? Je hebt toch al gekocht? Dacht eerst dat het gebak was
"Ik woon ook in de buurt en ik vind het ook een saai dorp. Het is dus maar net waar je naar op zoek bent.

Een avondje kroegen kan er niet, die hebben ze namelijk niet. Bijvoorbeeld."

Das apart, ik ken iemand die er een kroeg heeft.

Of het een leuk dorp is weet ik niet verder.
Ik kom van oorsprong uit Aalsmeer, dus ik ken Kudelstaart aardig goed. Ik vind het saai! Mijn broer woont er en heeft het wel naar zijn zin, dus er zijn mensen die er met plezier wonen.

Maar er is idd niet veel te beleven.

Vliegtuiglawaai vind ik dan wel weer meevallen in Kudelcity, dat is in Aalsmeer erger heb ik het idee.

Nou heb ik bijna 25 jaar in Aalsmeer gewoond, dus ik ben niet geheel representatief in mijn oordeel over vliegtuiglawaai.

Ik heb Kudelstaart eigenlijk altijd beschouwd als de nieuwbouwwijk van Aalsmeer. Enige leuke stukje is de Kudelstaartseweg (dijk) in mijn beleving.

Dus sorry, ik zou er niet willen wonen.
vliegtuigen hoor je volgens mij overal in deze dorpen om schiphol heen. In die waar confiture en ik wonen ook.

Maar daar wen je aan hoor.
quote:jaimee21 schreef op 02 augustus 2011 @ 18:30:

"Ik woon ook in de buurt en ik vind het ook een saai dorp. Het is dus maar net waar je naar op zoek bent.

Een avondje kroegen kan er niet, die hebben ze namelijk niet. Bijvoorbeeld."

Das apart, ik ken iemand die er een kroeg heeft.

Of het een leuk dorp is weet ik niet verder.Volgens mij is er niets. Alleen een zuipkeet in een kas.
Hallo,

Ik heb zelf een aantal jaar in Kudelstaart gewoond, beviel me goed hoor. Moet ik zeggen dat ik daar ook naar school ging en op de hobby zat. Kudelstaart is namelijk echt zo'n ons kent ons dorp. Heel gezellig, maar geen idee hoe dat voor iemand is die van 'buitenaf' komt.

Veel jeugd uit de omgeving (Aalsmeer, de Kwakel etc.) verhuisd nu naar Kudelstaart, dus er zijn een hoop jongeren. Een avondje naar kroeg zit er niet bij, nou ja de bar in het dorpshuis is wel open, maar of dat nou iets is....(behalve met carnaval, dan gaat het daar helemaal los). Daarentegen stap je in Kudelstaart op de bus en die brengt je zo naar Amsterdam, en met de auto zit je ook zo in Amsterdam etc.

Succes met je keuze, vind het wel leuk om te horen of jullie het gaan doen of niet.
quote:Confiture schreef op 02 augustus 2011 @ 16:37:

Ik woon ook in de buurt en ik vind het ook een saai dorp. Het is dus maar net waar je naar op zoek bent.

Een avondje kroegen kan er niet, die hebben ze namelijk niet. Bijvoorbeeld.dat is wel lekker rustig
Nou heel veel reacties met dat er geen kroegen zijn maar dat is ook precies wat we fijn vinden! Als we willen stappen gaan we wel naar Adam, wat volgens mij goed te doen is. Vliegtuigen vind ik juist wel leuk, aangezien ik stewardess ben.

We zoeken vooral een plaatsje waar het wonen fijn en relaxed is met een groene omgeving, leuk de westeinderplassen naast de deur. Ik hoop alleen dat de mensen daar niet zo eenkennig zijn naar buitenstaanders die daar komen wonen! Bedankt voor de vele tips allemaal!
Amsterdam is prima te doen, ik weet niet hoe dat snachts met het ov is, ik weet niet of dat je wat uitmaakt.

Ik heb van de vliegtuigen helemaal geen last en ik woon erg dichtbij. Ik hoor het niet eens. Aalsmeer wel, daar is het soms echt extreem.
Volgens mij gaan de nachtbussen ook naar kudelstaart vanaf leidseplein enzo. Weet ik niet zeker maar ik dacht van wel.

Wat raar dat jij nooit vliegtuigen hoort confi, ik hoor ze hier altijd, en wij wonen in hetzelfde dorp. Maar ik merk wel dat als ik in jou gedeelte van het dorp ben nu ik op de kat pas dat ik idd geen vliegtuigen hoor.

Raar bij ons komen ze dagelijks heel laag over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven