Kunstenaar gezocht!

05-09-2013 09:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben op zoek naar een kunstenaar of kunstenares. Hij/zij schildert mensen vaak als gezette personen die bv gezellig met z'n allen aan tafel zitten. Het lijkt dan op een chaotisch diner.

Goh, ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben .

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Op google leverden de termen kunstenaar chaotisch diner niets op.
Jan Steen

Uit welk tijdperk?
Bedoel je

Zoiets ongeveer?
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Pieter Bruegel?

(of bedoel je juist een modernere schilder?)
Bedoel je zoiets?

Of dit ?

Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Het klinkt een beetje als 'dikke dames schilderijen,' misschien als de daarop googelt? (ik mag geen plaatsjes plakken)
Die van Trotter, dat is hem! Wow, wat goed van jullie zeg.
Weet je toevallig ook hoe de schilder heet?

Edit: ik keek niet goed, het staat gewoon op het schilderij..

Van Leersum is de schilder!
anoniem_8858 wijzigde dit bericht op 05-09-2013 10:17
Reden: Niet goed gekeken...
% gewijzigd
Er zijn meerdere schilders die in die stijl schilderen, bijvoorbeeld El van Leersum en Theo Broeren. Je vindt ze o.a. hier.
El van Leersum. 99 euro op MP.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:jules schreef op 05 september 2013 @ 10:14:

Weet je toevallig ook hoe de schilder heet?

Edit: ik keek niet goed, het staat gewoon op het schilderij..

Van Leersum is de schilder!Ik dacht dat je schreef dat je een kunstenaar zocht.
Die schilderijen zijn zo leuk!
Die schilderijen zijn zo gruwelijk!
Of bedoel je gerdine duijsens? Die andere zijn namaak volgens mij
Al heeft hij jn hoger beroep de rechtszaak gewonnen omdat 'stijl niet te beschermen is, ook niet als het hetzelfde materiaal wordt gebruikt of als er gewerkt wordt in dezelfde methode die een bepaald artistiek effect oplevert.' :smh:
Net zo leuk als Blond Amsterdam.
quote:tim10 schreef op 05 september 2013 @ 10:22:

[...]

Ik dacht dat je schreef dat je een kunstenaar zocht.Ha ha! Inderdaad een kunstenaar. Ben erg geneigd het een schilder te noemen . Waarschijnlijk mijn gebrek aan kunstgen ofzo.
quote:imkelovessnoepjes schreef op 05 september 2013 @ 11:07:

Of bedoel je gerdine duijsens? Die andere zijn namaak volgens mij

Ik was op zoek naar die naam.

Het is te walgelijk voor woorden: een kunstenaar zoekt jarenlang naar een eigen stijl, en timmert jarenlang aan de weg. Wanneer ze succesvol is, komt er zo'n na-aper die de schilderijen voor veel minder geld namaakt. Ja, natuurlijk kan zij het goedkoper doen.

Ik vind het jammer dat het zomaar kan, en ik persoonlijk zou nooit zo'n nepschilderij aan de muur willen hebben.
Grappig die reacties van Scamp en Lilalinda onder elkaar!

Je houdt er inderdaad wel of niet van. Blond heeft er wat van weg, maar ik vind dit "volwassener" of zo.

Bedankt voor alle links naar de betreffende kunstenaars. Ik wist niet dat er meerdere kunstenaars zo schilderen.
Maar wie was er nu het eerste met deze schilderijen? Is dat duidelijk bepaald?
Heb net even de verschillende genoemnde sites bezocht en die van Gerdine Duijsens, maar dat prijsverschil vind ik wel echt gigantisch! Dat kan m toch niet meer zitten in dat de één de ander na-aapt?
Die originele schilderijen vind ik ook niet mooi, maar wel stukken leuker dan die namaak!
quote:jules schreef op 05 september 2013 @ 11:43:

Heb net even de verschillende genoemnde sites bezocht en die van Gerdine Duijsens, maar dat prijsverschil vind ik wel echt gigantisch! Dat kan m toch niet meer zitten in dat de één de ander na-aapt?

Punt is dat het ontwikkelen van zo'n stijl vaak jaren kost.

En ik bedoel echt járen.

Eerst naar de kunstacademie, en dan jaren sappelen en niet rond kunnen komen en proberen jezelf er tussen te wringen (en natuurlijk gaat het niet altijd zo, maar vaak wel)

En dan heb je iets, en het begint te lopen en dan gaat een ander mooi met jouw idee aan de haal.

En terwijl jij dan nog je studieschuld aan het afbetalen bent loopt een ander binnen op goedkope kopieën, jouw stijl raakt uit de mode en dan moet je nog maar net zien of je met iets anders weer succes hebt.

Dáárom zijn schilderijen duur.

Quinacridonerose, duidelijk! Dat is dan wel echt naar voor een kunstenaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven