kwaliteit rieten boodschappentas

05-09-2013 07:04 21 berichten
Ik overweeg een rieten boodschappentas te aanschaffen, ben die plastic tassen beu, vergeet ze altijd waardoor ik er weer een moet kopen bij de kassa, en heb er intussen honderden.

Maar ik vraag me af, is het wel stevig zo'n tas, er gaan ook zware boodschappen in en het gewicht zit op de hengsels.

Is er een bepaald merk dat kwaliteit garandeerd?

Want wil niet elk kwartaal een ander hoeven kopen.

Alvast bedankt.
Als je die plastic dingen altijd vergeet, zal dat dan niet ook gebeuren met die rieten tas?

Ik heb er zelf geen, maar ik heb altijd van die stoffen, opvouwbare tasjes in mijn handtas zitten. Sta nooit zonder tas bij de supermarkt maar goed, daar kan niet zoveel in.

Is zo'n boodschappenkarretje niks? Of ga je op de fiets?

En volgens mij kan zo'n rieten tas best veel houden. De handvatten zitten erin mee gevlochten volgens mij dus dat is wel stevig.
Alle reacties Link kopieren
Niet elke rieten tas is hetzelfde. Ik heb van mijn vorige werkgever een rieten tas gekregen van Dille en Kamille die ik dagelijks gebruik. Alles gaat er in. Hij ziet er nog prima uit en ik werk al acht jaar voor een andere werkgever.

Ik denk dat dit een heel degelijke boodschappentas is, een klassieker.

Ik heb ook een rieten, best wel stevig, in Bretagne gekocht, maar die is minder praktisch. Wel leuker, maar je kunt hem niet in je fietstas proppen enzo.
De jute AH tas vind ik persoonlijk heel erg fijn. Die kost maar 'n euro. Heb er inmiddels 3 en die gaan al een paar jaar mee.
Een karretje is geen optie, ik haal boodschappen met de auto.

Ik denk dat ik een grote tas niet vergeet, die hangt/staat in de hal. Plastic tasjes moffel ik weg..

Een katoenen is indd stevig, maar die heeft mijn moeder en heb altijd het idee dat een rieten tas net iets vlotter is.

Ik vind die van twenty violets heel leuk en nog mooi ook, maarja voor dat geld wil ik er wel een waar ik jaren mee doe.

Hebben de oil en vinegar ook een online shop? Ga ik googlen.
Oh ik bedoel dille en kamille.... Waarom ik die twee toch altijd verward met elkaar..
http://www.dille-kamille.nl

alsjeblieft!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Welke van dille en kamille? Er staan er heel veel op. En zien er allemaal wel stevig uit eigenlijk.
Riet is leuk maar ik krijg overal haaltjes aan m'n kleren van die dingen....
Ik heb een paar juten tassen, gewoon te koop bij de supermarkt, in ieder geval bij de AH. Superstevig, milieuvriendelijk, klein op te vouwen en goed aan je fietsstuur te hangen. En goed schoon te maken. Linnen tasjes vind ik persoonlijk te klein en de dunne lange hengsels 'snijden' nogal in mijn schouder.
En riet ziet er leuk uit, maar is relatief zwaar, en kwetsbaar, en inderdaad funest voor je kleding.
Ik heb -in plaats van riet- jarenlang een boodschappentas van Kitsch Kitchen tafelzeil gehad, heeft het zeker 8-10 jaar gehouden. Tot het hengsel op een mooie zomerdag een keer knapte, natuurlijk toen de tas vol zat

Nu heb ik al heel wat jaren een -heel iets minder hysterisch gekleurd- alternatief van plastic, ik kan geen plaatje plakken, maar het is op deze pagina de 'tas verdura'. Ik heb 'm overigens niet bij KK gekocht.

Standaard één in de hal en standaard één opgevouwen in mijn fietstas. Ik krijg vaak complimenten van wildvreemden op straat, dat is best leuk
Die plastic blauwe tas met gaatjes hieronder heb ik ook vaak gebruikt.

https://www.google.nl/sea ... 0CEgQsAQ&biw=1422&bih=976

Is in de auto handig.

Of een paar opvouwbare kratjes?

Plastic heeft weer als voordeel dat je het kunt afspoelen, als er een toetje in je tas is ontploft bijv.
Ik heb de Radar-tas, die hetzelfde is als de eerder genoemde AH-tas die ik ook heb. Ze zijn zeer duurzaam.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb deze tasjes voor 1 euro bij de blokker. Zorg gewoon dat er altijd 1 in mijn tas zit. Ideaal vind ik het.

http://t2.gstatic.com/ima ... PHPV3R91YLMeAOrC6WPbnKCqP
Hier ook de jute AH tas. Gaat hier al jaren mee, nog helemaal heel.
quote:momodoe schreef op 05 september 2013 @ 07:54:

Ik denk dat ik een grote tas niet vergeet, die hangt/staat in de hal. Plastic tasjes moffel ik weg..Ik leg die jute tassen gewoon standaard in de kofferbak van mijn auto, na het opruimen van de boodschappen, dan heb ik die altijd mee. En voor de kleine boodschapjes op de fiets heb ik idd altijd een opgevouwen tasje in mijn handtas.
Ik heb helemaal niet aangeschreven dat riet funest is voor je kleding!

Goed dat jullie ervoor waarschuwen.

Ik ga kijken voor de jute tassen, eigenlijk wel handig dat je ze kan opvouwen, maar dan hoop ik niet dat ik die ook weer vergeet.

Bedank voor jullie tips!
Aangeschreven?

Lees het nu pas terug.

Ik bedoel dus aangedacht.
De tas waar ik het over had lijkt nog het meest op deze (geen riet dus maar pitrusgras)

Jute tas van de AH is ook lekker groot en handig opvouwbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven