Ladekast Ikea

12-10-2012 20:41 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een ladekast voor in de Paxkast van Ikea gekocht. De Komplett ladekast om precies te zijn.

Staat netjes in elkaar, plaatje klopt..

Maar......we krijgen de lades niet open.

Niet omdat de lades vast zitten, als je aan de achterkant duwt rollen de lades prima, maar omdat we de lades niet kunnen vastpakken..

Er zitten geen handvatten aan, dat hoort ook niet.

Ik dacht er er wellicht een duwtje tegen de lade gegeven moest worden, maar ook daar zit geen beweging in.

Ik lees de vraag van anderen als ik ga googlen ook, maar een antwoord kan ik nergens vinden.

We hebben geen onderdelen over en alles volgens het boekje in elkaar gezet.

Wie heeft het verlossende antwoord???
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad.. Handvatten dien je apart aan te schaffen!
Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..
Meen je niet, waarom staan ze niet op het plaatje dan of op de site van Ikea???
Er is toch gewoon ruimte om je vingers te gebruiken, en zo de lade open te trekken? Tenzij ik een andere lade in gedachten heb.

Edit: even de brochure van de Pax kasten bekeken:

Heb je het over de inbouwladekast? Daar staan in de folder inderdaad overal handvaten op. Ik dacht eerst dat je het over de losse laden had.

Deze dus: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/70207115/

Er staat bij: 'knoppen en handvaten apart verkrijgbaar'
Je kan 2 gaten in de la maken en er een touwtje door heen trekken. Klaar.
Nee, die ruime is er niet.. En waarom t niet wordt aangegeven weet ik niet. Toen we de kast in elkaar hadden staan hebben we het nr van de montage handleiding gebeld en die vertelde ons dat we deze apart dienden aan te schaffen. De volgende dag weer terug naar Ikea dus..
quote:3407xxx schreef op 12 oktober 2012 @ 20:56:

Je kan 2 gaten in de la maken en er een touwtje door heen trekken. Klaar.Beetje zonde van de mooie ladekast als je het mij vraagt!
Nou echt zonde. Hij staat in de schuifkast maar toch..

We zijn gewoon geadviseerd door een verkoopster, is toch slecht???

Daarnaast hebben ze heel stel ladekasten die wel zonder handvatten en knoppen zijn...
Waarom koop je niet een paar andere leuke openers voor op de ladekast? die je zelf leuk vindt? Die de kast minder eh..... Ikea maken?
Kan je niet van die drukmechanismen erin monteren? Wij hebben zo'n soort kast als pax en die deuren openen door er op te drukken (greeploos dus)
Nou dat interesseert me eigenlijk weinig. Ladekast staat in een schuifkast...

Maar ik vind het een vreemde manier van verkopen van een kast incl. inrichting als je een bestellijst maakt als verkoopster en je de lijst dus niet compleet kunt maken.. Dan weet je blijkbaar niet wat je verkoopt..
Maar als er greepjes (naar eigen smaak uit het IKEA assortiment) in zouden moeten, had IKEA toch wel gaatjes voor-geboord?
Je was toch bij de ikea?

http://www.onlinedeurbesl ... Pucrpad_LICFYXJtAodyTEAzQ
quote:SeptemberGirl schreef op 12 oktober 2012 @ 21:37:

Maar als er greepjes (naar eigen smaak uit het IKEA assortiment) in zouden moeten, had IKEA toch wel gaatjes voor-geboord?

Dat dacht ik dus ook altijd bij Ikea.

Blijkbaar kun je kiezen voor knopjes en grepen, dan heb je andere gaten..

Ik vind het nog steeds heel vreemd..
quote:3407xxx schreef op 12 oktober 2012 @ 21:38:

Je was toch bij de ikea?

http://www.onlinedeurbesl ... Pucrpad_LICFYXJtAodyTEAzQIk snap je niet?
Leve de Ikea!
quote:SeptemberGirl schreef op 12 oktober 2012 @ 21:37:

Maar als er greepjes (naar eigen smaak uit het IKEA assortiment) in zouden moeten, had IKEA toch wel gaatjes voor-geboord?Nee, bij de Pax kasten zitten er ook geen gaatjes in, moet je zelf doen. Dit omdat je zoveel keuze hebt aan handvaten, met allemaal verschillende afmetingen.
quote:nephthys schreef op 12 oktober 2012 @ 21:50:

[...]

Nee, bij de Pax kasten zitten er ook geen gaatjes in, moet je zelf doen. Dit omdat je zoveel keuze hebt aan handvaten, met allemaal verschillende afmetingen.

We hebben de schuifkast

Daar doen we maar geen grepen in..

Had wel leuk geweest als ze het even vermeld had...
volgens mij staat t op de site er bij en ook op t label in de showroom.
Been there, done that, got the T-shirt.
Het is over duidelijk dat pax kasten helemaal zelf in te delen en aan te passen zijn. Dus ook met handgrepen, volgens staat het in de folder van pax zelf .. Een soort van stappen plan. Kies je kleur,,kies je deur etc,
quote:poldervrouw schreef op 13 oktober 2012 @ 08:12:

Het is over duidelijk dat pax kasten helemaal zelf in te delen en aan te passen zijn. Dus ook met handgrepen, volgens staat het in de folder van pax zelf .. Een soort van stappen plan. Kies je kleur,,kies je deur etc,

Die handgrepen worden duidelijk niet apart vermeld.

We hebben die planner nl in de winkel door de verkoopster laten gebruiken... M.i. zijn die er nog steeds om een volledige kast in te richten en te adviseren...
Ikea maakt niet altijd gaten voor handgrepen. In de deuren van onze paxkast moesten wij ook zelf gaatjes maken hiervoor. Dit omdat je dan zelf de hoogte en soort kan kiezen. Maar wel raar dat ze het in de winkel er niet bij zeggen.
Hier zelfde verhaal gehad. Kast in elkaar gezet, me rotgezocht naar de handvatten die er niet bijzaten, en ja hoor weer terug naar Ikea.

Er zitten inderdaad geen gaatjes in.
Toch heel logisch dat die er niet bijzitten? Je kunt de hele kast customizen met verschillende kleuren hout en de hoeveelheid planken, lades etc. Maar dan zou iedereen wel dezelfde handgrepen moeten nemen?
quote:chocolol schreef op 13 oktober 2012 @ 14:10:

Toch heel logisch dat die er niet bijzitten? Je kunt de hele kast customizen met verschillende kleuren hout en de hoeveelheid planken, lades etc. Maar dan zou iedereen wel dezelfde handgrepen moeten nemen?Misschien even lezen voordat je blind reageert?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven