Ladekast Ikea
vrijdag 12 oktober 2012 om 20:41
We hebben een ladekast voor in de Paxkast van Ikea gekocht. De Komplett ladekast om precies te zijn.
Staat netjes in elkaar, plaatje klopt..
Maar......we krijgen de lades niet open.
Niet omdat de lades vast zitten, als je aan de achterkant duwt rollen de lades prima, maar omdat we de lades niet kunnen vastpakken..
Er zitten geen handvatten aan, dat hoort ook niet.
Ik dacht er er wellicht een duwtje tegen de lade gegeven moest worden, maar ook daar zit geen beweging in.
Ik lees de vraag van anderen als ik ga googlen ook, maar een antwoord kan ik nergens vinden.
We hebben geen onderdelen over en alles volgens het boekje in elkaar gezet.
Wie heeft het verlossende antwoord???
Staat netjes in elkaar, plaatje klopt..
Maar......we krijgen de lades niet open.
Niet omdat de lades vast zitten, als je aan de achterkant duwt rollen de lades prima, maar omdat we de lades niet kunnen vastpakken..
Er zitten geen handvatten aan, dat hoort ook niet.
Ik dacht er er wellicht een duwtje tegen de lade gegeven moest worden, maar ook daar zit geen beweging in.
Ik lees de vraag van anderen als ik ga googlen ook, maar een antwoord kan ik nergens vinden.
We hebben geen onderdelen over en alles volgens het boekje in elkaar gezet.
Wie heeft het verlossende antwoord???
vrijdag 12 oktober 2012 om 20:51
Er is toch gewoon ruimte om je vingers te gebruiken, en zo de lade open te trekken? Tenzij ik een andere lade in gedachten heb.
Edit: even de brochure van de Pax kasten bekeken:
Heb je het over de inbouwladekast? Daar staan in de folder inderdaad overal handvaten op. Ik dacht eerst dat je het over de losse laden had.
Deze dus: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/70207115/
Er staat bij: 'knoppen en handvaten apart verkrijgbaar'
Edit: even de brochure van de Pax kasten bekeken:
Heb je het over de inbouwladekast? Daar staan in de folder inderdaad overal handvaten op. Ik dacht eerst dat je het over de losse laden had.
Deze dus: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/70207115/
Er staat bij: 'knoppen en handvaten apart verkrijgbaar'
vrijdag 12 oktober 2012 om 20:56
Nee, die ruime is er niet.. En waarom t niet wordt aangegeven weet ik niet. Toen we de kast in elkaar hadden staan hebben we het nr van de montage handleiding gebeld en die vertelde ons dat we deze apart dienden aan te schaffen. De volgende dag weer terug naar Ikea dus..
Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..
vrijdag 12 oktober 2012 om 20:58
vrijdag 12 oktober 2012 om 21:14
vrijdag 12 oktober 2012 om 21:38
vrijdag 12 oktober 2012 om 21:41
quote:SeptemberGirl schreef op 12 oktober 2012 @ 21:37:
Maar als er greepjes (naar eigen smaak uit het IKEA assortiment) in zouden moeten, had IKEA toch wel gaatjes voor-geboord?
Dat dacht ik dus ook altijd bij Ikea.
Blijkbaar kun je kiezen voor knopjes en grepen, dan heb je andere gaten..
Ik vind het nog steeds heel vreemd..
Maar als er greepjes (naar eigen smaak uit het IKEA assortiment) in zouden moeten, had IKEA toch wel gaatjes voor-geboord?
Dat dacht ik dus ook altijd bij Ikea.
Blijkbaar kun je kiezen voor knopjes en grepen, dan heb je andere gaten..
Ik vind het nog steeds heel vreemd..
vrijdag 12 oktober 2012 om 21:42
quote:3407xxx schreef op 12 oktober 2012 @ 21:38:
Je was toch bij de ikea?
http://www.onlinedeurbesl ... Pucrpad_LICFYXJtAodyTEAzQIk snap je niet?
Je was toch bij de ikea?
http://www.onlinedeurbesl ... Pucrpad_LICFYXJtAodyTEAzQIk snap je niet?
vrijdag 12 oktober 2012 om 21:50
quote:SeptemberGirl schreef op 12 oktober 2012 @ 21:37:
Maar als er greepjes (naar eigen smaak uit het IKEA assortiment) in zouden moeten, had IKEA toch wel gaatjes voor-geboord?Nee, bij de Pax kasten zitten er ook geen gaatjes in, moet je zelf doen. Dit omdat je zoveel keuze hebt aan handvaten, met allemaal verschillende afmetingen.
Maar als er greepjes (naar eigen smaak uit het IKEA assortiment) in zouden moeten, had IKEA toch wel gaatjes voor-geboord?Nee, bij de Pax kasten zitten er ook geen gaatjes in, moet je zelf doen. Dit omdat je zoveel keuze hebt aan handvaten, met allemaal verschillende afmetingen.
vrijdag 12 oktober 2012 om 22:01
quote:nephthys schreef op 12 oktober 2012 @ 21:50:
[...]
Nee, bij de Pax kasten zitten er ook geen gaatjes in, moet je zelf doen. Dit omdat je zoveel keuze hebt aan handvaten, met allemaal verschillende afmetingen.
We hebben de schuifkast
Daar doen we maar geen grepen in..
Had wel leuk geweest als ze het even vermeld had...
[...]
Nee, bij de Pax kasten zitten er ook geen gaatjes in, moet je zelf doen. Dit omdat je zoveel keuze hebt aan handvaten, met allemaal verschillende afmetingen.
We hebben de schuifkast
Daar doen we maar geen grepen in..
Had wel leuk geweest als ze het even vermeld had...
zaterdag 13 oktober 2012 om 08:22
quote:poldervrouw schreef op 13 oktober 2012 @ 08:12:
Het is over duidelijk dat pax kasten helemaal zelf in te delen en aan te passen zijn. Dus ook met handgrepen, volgens staat het in de folder van pax zelf .. Een soort van stappen plan. Kies je kleur,,kies je deur etc,
Die handgrepen worden duidelijk niet apart vermeld.
We hebben die planner nl in de winkel door de verkoopster laten gebruiken... M.i. zijn die er nog steeds om een volledige kast in te richten en te adviseren...
Het is over duidelijk dat pax kasten helemaal zelf in te delen en aan te passen zijn. Dus ook met handgrepen, volgens staat het in de folder van pax zelf .. Een soort van stappen plan. Kies je kleur,,kies je deur etc,
Die handgrepen worden duidelijk niet apart vermeld.
We hebben die planner nl in de winkel door de verkoopster laten gebruiken... M.i. zijn die er nog steeds om een volledige kast in te richten en te adviseren...
zaterdag 13 oktober 2012 om 14:19
quote:chocolol schreef op 13 oktober 2012 @ 14:10:
Toch heel logisch dat die er niet bijzitten? Je kunt de hele kast customizen met verschillende kleuren hout en de hoeveelheid planken, lades etc. Maar dan zou iedereen wel dezelfde handgrepen moeten nemen?Misschien even lezen voordat je blind reageert?
Toch heel logisch dat die er niet bijzitten? Je kunt de hele kast customizen met verschillende kleuren hout en de hoeveelheid planken, lades etc. Maar dan zou iedereen wel dezelfde handgrepen moeten nemen?Misschien even lezen voordat je blind reageert?