Lamp aan plafond...hoe?
dinsdag 11 februari 2020 om 10:35
Ja...laat ik maar beginnen met het feit dat ik 0% kennis heb van lampen of van dingen ophangen of van electriciteit..
Dus voor sommige zal dit echt onwijs stom overkomen. Maar hoop op hulp!
Heb een lamp gekocht voor aan het plafond. In mijn huis is er geen directe connectie mogelijk van lamp in plafond.
De lamp moet dus aan plafond worden bevestigd en dan een snoer naar stopcontact die bovenaan de muur zit.
Maar...
de lamp geen snoer met stekker. De snoer van de lamp gaat van lamp in een wit blokje?? Daar zitten in totaal 3 draden in bevestigd.
Kan iemand mij in kleutertaal uitleggen, hoe ik een snoer met stekker vastmaak aan zoiets?? Kan dat uberhaupt? Of maak je de stekker vast aan die 3 draadjes? Wat doe ik met dat witte blokje..??
Dus voor sommige zal dit echt onwijs stom overkomen. Maar hoop op hulp!
Heb een lamp gekocht voor aan het plafond. In mijn huis is er geen directe connectie mogelijk van lamp in plafond.
De lamp moet dus aan plafond worden bevestigd en dan een snoer naar stopcontact die bovenaan de muur zit.
Maar...
de lamp geen snoer met stekker. De snoer van de lamp gaat van lamp in een wit blokje?? Daar zitten in totaal 3 draden in bevestigd.
Kan iemand mij in kleutertaal uitleggen, hoe ik een snoer met stekker vastmaak aan zoiets?? Kan dat uberhaupt? Of maak je de stekker vast aan die 3 draadjes? Wat doe ik met dat witte blokje..??
dinsdag 11 februari 2020 om 20:39
Je kan helemaal niets verkeerd doen. Hooguit vliegt de stop eruit.
Wat voor plafond heb je? Beton of gips? Want in gips kan je rustig zelf een haak draaien.
Ik ben niet zo bang dat ik iets verkeerd doe dus dat maakt dat ik alles zelf probeer. Lukt het me niet dan vraag ik man en als het hem niet lukt dan bellen we pas iemand.
dinsdag 11 februari 2020 om 23:10
Bij de bouwmarkt kan je zulke vragen ook gerust stellen.
Evt je lamp mee, en daar vragen naar een snoer met of zonder schakelaar (net wat je nodig heb. En dan is er vast wel iemand die t uit wil leggen.
Misschien wel ff op n dinsdagochtend gaan ipv zaterdagmiddag.
Evt je lamp mee, en daar vragen naar een snoer met of zonder schakelaar (net wat je nodig heb. En dan is er vast wel iemand die t uit wil leggen.
Misschien wel ff op n dinsdagochtend gaan ipv zaterdagmiddag.
Been there, done that, got the T-shirt.