Lamp gezocht!
vrijdag 18 oktober 2013 om 07:55
Goedemorgen,
Zit momenteel middenin een verhuizing en kom tot de conclusie dat ik te weinig lampen heb voor mijn nieuwe huis.
Webwinkels en gewone lampenwinkels te over, maar totaal inspiratieloos.. Vooral voor de badkamer, de hal en de slaapkamer naarstig op zoek.
Dus mijn vraag aan jullie: Wat voor iets hebben jullie op deze plekken hangen of wat lijkt je mooi? Waar komt die betreffende lamp vandaan, en is ie ook te betalen? Heb je ook een plaatje?
Zit momenteel middenin een verhuizing en kom tot de conclusie dat ik te weinig lampen heb voor mijn nieuwe huis.
Webwinkels en gewone lampenwinkels te over, maar totaal inspiratieloos.. Vooral voor de badkamer, de hal en de slaapkamer naarstig op zoek.
Dus mijn vraag aan jullie: Wat voor iets hebben jullie op deze plekken hangen of wat lijkt je mooi? Waar komt die betreffende lamp vandaan, en is ie ook te betalen? Heb je ook een plaatje?
vrijdag 18 oktober 2013 om 08:15
Badkamer: inbouwspotjes en verlichting achter de spiegel.
Hal: plafonnière.
Slaapkamer: plafonnière, spotjes boven de kamerbrede kledingkast, verstelbare leeslampjes boven het bed en een Wake-uplight.
Het is niet veel bijzonders allemaal, alleen de leeslampjes hebben we lang naar gezocht en zijn we heel blij mee. O, en de badkamerspiegel is ook mooi.
Hal: plafonnière.
Slaapkamer: plafonnière, spotjes boven de kamerbrede kledingkast, verstelbare leeslampjes boven het bed en een Wake-uplight.
Het is niet veel bijzonders allemaal, alleen de leeslampjes hebben we lang naar gezocht en zijn we heel blij mee. O, en de badkamerspiegel is ook mooi.
vrijdag 18 oktober 2013 om 08:25
Ik heb in de hal beneden een moderne rvs kleurige soort ovale buis met 5 lampjes eraan die je allemaal afzonderlijk in een richting kan instellen.
De hal boven ook wel modern, 2 stalen draden van links naar rechts en ertussen hangen 3 halogeen lampjes. Erg leuk.
Slaapkamer 2 romantische plafonnieres en aan beide kanten van het bed 2 dezelfde muurlampjes.
Badkamer heb ik een moderne lamp rvs met 2 lampjes die eigenlijk niet voor badkamers bedoelt zijn. Er kan hier alleen niet direct water op komen dus niet gevaarlijk.
Alle lampen komen bij bouwmarkten vandaan dus niet al te duur maar wel leuk.
De hal boven ook wel modern, 2 stalen draden van links naar rechts en ertussen hangen 3 halogeen lampjes. Erg leuk.
Slaapkamer 2 romantische plafonnieres en aan beide kanten van het bed 2 dezelfde muurlampjes.
Badkamer heb ik een moderne lamp rvs met 2 lampjes die eigenlijk niet voor badkamers bedoelt zijn. Er kan hier alleen niet direct water op komen dus niet gevaarlijk.
Alle lampen komen bij bouwmarkten vandaan dus niet al te duur maar wel leuk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 18 oktober 2013 om 08:30
Qua lampen ben ik misschien een beetje "inspiratieloos", maar na jarenlang bij Blokker, Hema, Karwei te hebben rondgehangen ga ik geen honderden euries uitgeven bij een designwinkel voor een lamp die een jaar later voor twee tientjes bij bijvoorbeeld een bouwmarkt in de folder staat
Adem in, adem uit
vrijdag 18 oktober 2013 om 08:55
Ik zou gewoon peertjes ophangen en dan rustig om je heen kijken. En idd geen reden om honderden euros uit te geven. Die van mij zijn van de bouwmarkt of in de aanbieding. Ook leuk: de folders volgen en dan aanbiedingen kopen.
t hoeven niet allemaal blikvangers te zijn hoor. Gewone plafonnières vallen nooit meer op, die zie je alleen weer als je het peertje vervangt, en dan doe je in de slaapkamer even echte leuke nachtlampjes bijvoorbeeld! En een schemerlamp die je mooi vindt in de woonkamer.
t hoeven niet allemaal blikvangers te zijn hoor. Gewone plafonnières vallen nooit meer op, die zie je alleen weer als je het peertje vervangt, en dan doe je in de slaapkamer even echte leuke nachtlampjes bijvoorbeeld! En een schemerlamp die je mooi vindt in de woonkamer.
vrijdag 18 oktober 2013 om 09:41
Ik heb net bij Kwantum een leuke lamp gekocht voor 35 euro. Zit tegen het plafond en is een gloeilamp met een soort takken eromheen. Prima alternatief voor een plafonniere.
Die lamp van Ikea heb ik ook gehad Hiltje, erg mooi, maar bij mij trok hij veel stof aan, was een soort van statisch en dat was weer minder.
Die lamp van Ikea heb ik ook gehad Hiltje, erg mooi, maar bij mij trok hij veel stof aan, was een soort van statisch en dat was weer minder.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
vrijdag 18 oktober 2013 om 11:25
Ik lees mee, wonen hier al 2 jaar en hebben nog steeds een kaal peertje in de slaapkamer.
Ik hou wel van gekke dingen, we hebben in de hal bijvoorbeeld deze http://www.dmlights.nl/massive_birdey_m ... 5510~00O8G
Ik hou wel van gekke dingen, we hebben in de hal bijvoorbeeld deze http://www.dmlights.nl/massive_birdey_m ... 5510~00O8G