Laptop schoonmaken/houden??

22-08-2011 07:21 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus sindskort een laptop, maar hoe kan je nou het toetsenbord goed schoonhouden, hoe doe jij het?
Op de kop houden en schudden. En af en toe de stofzuiger over het toetsenbord halen voor de resterende rotzooi. Voor het beeldscherm heb ik een speciaal spulletje, ooit gekocht bij de Action.

Hetzelfde spul spuit ik op een doekje en dat haal ik over de toetsen. Zijn die ook weer schoon.
Stofzuiger erover halen en een doekje..

Sowieso word mijn witte laptop eigenlijk niet vies. Terwijl de man in de winkel zei dat ik beter een zwarte duurdere laptop kon nemen want die werd niet zo snel vies..

Nou vriend heeft zwart laptop en die word echt veel sneller vies. Mijne is nog steeds mooi wit na anderhalf jaar.

En nja 100procent goed schoon hou je het niet. Komt bij mij wel stof en krumels onder te zitten, maar geen last van.
ik gebruik altijd van die brillendoekjes.

ook voor het beeldscherm.
Met een (niet te zacht) kwastje kan je mooi tussen de toetsen vegen..Voor het beeldscherm heb ik een flesje Monster Screen Cleaner ( )
Toetsenbord idd stofzuigen. Ik heb wel eens een toets eruit gezogen...

2 x per week met een doekje met allesreiniger.
Spuitbusje met perslucht.
Je hebt ook van die kleine speciale toetsenbordzuigertjes, te koop bij de Blokker enzo. Te vaak gehoord van weggezogen toetsen met de grote stofzuiger!
quote:sri schreef op 22 augustus 2011 @ 08:59:

Spuitbusje met perslucht.

Dit heb ik 1 keer geprobeerd met een normaal toetsenbord, en mijn advies op basis daarvan is: NIET doen!

Je blaast hiermee het stof en de kruimels er voor een deel uit. Maar voor een deel blaas je het ook zo rond onder de toetsen, dat er tussen de kontaktpunten kruimels vast komen te zitten. Als je dan wilt typen, doen meerdere toetsen het opeens niet meer....
Dat klinkt wel als een logisch gevolg Tof.

Ik ga voor de stogzuiger, die zet ik dan gewoon laag.

Ging me meer om het echt schoonmaken van de toetsen, want ik kan wel zien welke letters ik het meest gebruik

Ik zal het eens proberen met beeldscherm/brillendoekjes, die heb ik nog wel.

Dank jullie voor de reacties
quote:missmiller schreef op 22 augustus 2011 @ 21:32:

Dat klinkt wel als een logisch gevolg Tof.

Dat bedacht ik ook, maar achteraf pas, helaas...

Voor de toetsen zelf heb ik al vaker een vezeldoekje en glassex gebruikt, of alcohol, werkt goed, lost alle vette prut op.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven