Last van de buren

08-04-2015 19:41 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een flat met dus meerdere buren om me heen. Nu is het zo dat ik zowat iedere dag in gebonk van iemands muziek zit. Ik weet ondertussen welke 3 buren deze overlast veroorzaken. Hun muziek staat niet hard maar het zijn de lage bastonen die zo irritant doordreunen.

Ik ben in een paar maanden sowieso bij alledrie een keer langs geweest met de vraag op hun subwoofer lager kan worden gezet omdat die lage tonen zo doordreunen. Zouden ze doen bla bla als ik nog een keer last had mag ik komen. Nou inmiddels ben ik bij 1 van hen weer langs geweest, want de bas stond nu nog harder. Had hij gezegd dat het nou eenmaal zo is in een flat en dat hij nou eenmaal vaak muziek luistert wat voornamelijk bestaat uit lage tonen. En dat hij 'm nu wat zachter zou doen maarja dat het wel normaal is om gewoon muziek te luisteren. Ik heb aangegeven dat hij misschien dan wat aan zijn subwoofer kan doen omdat het echt vervelend doordreunt en ik dus regelmatig in zijn geluid zit.

Hij heeft gezegd dat hij hier op zou letten maar doet dat dus niet. Hoe ga je met zo'n iemand om die denkt dat het normaal is om muziek te draaien waar de buren gewoon last van hebben onder het mom van ja we wonen in een flat?

Ik ben absoluut de moeilijkste niet maar iedere dag in gedreun zitten vind ik gewoon heel irritant. Af en toe een feestje of harde muziek vind ik zeker niet erg. Mijn idee van in een flat wonen is dat je geen overlast veroorzaakt en als je dus zonodig harde bas wil luisteren, doe dan een koptelefoon op. Ik snap het niet.

Hebben jullie nog tips hoe ik hier mee om kan gaan?
quote:MonteCara schreef op 08 april 2015 @ 20:57:

[...]

Leefgeluiden zoals stofzuigen, wasmachine, spelend kindje of een pan die op de grond valt oid zijn normaal. Maar een dreunende bas is gewoon strontvervelend en asociaal. Buurman kan een koptelefoon opzetten

Klopt helemaal maar zo te lezen is hij dat niet van plan. En dan is er helaas weinig aan te doen.

Dan zit er niets anders op dan het te accepteren of te verhuizen.

Er is juridisch namelijk niets tegen te ondernemen.
quote:granny71 schreef op 08 april 2015 @ 21:00:

[...]

Klopt helemaal maar zo te lezen is hij dat niet van plan. En dan is er helaas weinig aan te doen.

Dan zit er niets anders op dan het te accepteren of te verhuizen.

Er is juridisch namelijk niets tegen te ondernemen.

Ja, dat had ik ook al eerder gepost.

Het is gewoon zo sneu dat sommige mensen niet wat meer rekening met elkaar willen houden.
Ik denk dat als jij drie buren en een wekker hoort dat het meer aan het flat ligt dan aan je buren.

Ik zou een andere kamer zoeken.
Als het om een koper gaat is de vve de aangewezen partij. Trouwens ook als het om een huurder gaat, kun je de eigenaar van de flat erop aanspreken.

Afhankelijk van het huishoudelijk reglement kan de vve boetes opleggen bij overlast.

https://www.eigenhuis.nl/juridisch/wone ... /overlast/
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Misschien is het een idee om voor alle drie een hoofdtelefoon aan te schaffen? Klinkt misschien raar. Voor hun een leuk cadeau en hopelijk doen ze er wat mee. Voor een paar euro's heb je er al 1. Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven