Latex reinigen?

09-02-2013 12:55 16 berichten
Wie heeft ervaring met het reinigen van latex?

Wij zijn nu bezig met een aantal vriendinnen om een appartement zo snel mogelijk weer bewoonbaar te maken. De vorige bewoner was een stevige roker, en op de 1 jaar oude muren zie je in de hoeken nicotine aanslag. Er zit behoorlijke tijdsdruk op het hele project (over vier dagen komen de meubels, ready or not).

Kun je muren met St. Marcs reinigen? Of duurt dit even lang als oververven met een synthetische verf? Het gaat om watergedragen latex.

Ik heb er geen ervaring mee, en ik vrees dat wij na het afsoppen alsnog aan het verven moeten gaan. Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het verven nu het leeg is.
Bij de bouwmarkt hebben ze speciale reiniger voor nicotine.
Eerst ontvetten met Amoniac, dan schilderen.

Nicotine is vet, dus er gewoon overheen schilderen is niet zo'n succes.
oh, en absoluut niet verven zonder eerst schoon te maken, want de verf houdt niet op een ondergrond van nicotine. Bovendien loop je het risico dat de nicotine dan weer in de nieuwe verflaag trekt en dan krijg je geelbruine vlekken!
Zelf neig ik ook naar ontvetten en overschilderen. Een aantal hikt er een beetje tegenaan vanwege de spachtelputz. Ik ben bang dat St. Marc of andere reinigers gewoon de verf van de muren haalt (en dan alsnog moeten verven terwijl je dan weer tijd verliest met het laten drogen voordat je kunt verven)
Watergebaseerde latex sop je zo van de muur af.
Ik dacht dat je je condooms wilde uitwassen
quote:isabon schreef op 09 februari 2013 @ 13:03:

Ik dacht dat je je condooms wilde uitwassen vriendin zegt net nog "Zo klinkt het klussen wel heel spannend" en nog vatte ik 'm niet....
Vraag eens bij een autopoetsbedrijf om tips. Die hebben vaak maar een paar uur om een totaal doorrookte auto weer als nieuw te krijgen.