Lazybed, zelesta, happybed … is het wat?
donderdag 21 augustus 2025 om 10:38
Tijd om alle dekbedovertrekken van alle pubers in huis te vervangen, bye bye cars en disney. Dekbedovertrekken zijn best prijzig en al helemaal wanneer je zoals ik er een stuk of 10 wil kopen. Nu dacht ik, waarom koop ik niet zo een dekbed zonder overtrek, qua kosten zal het gelijk zijn aan de dekbedovertrekken die ik wil aanschaffen en het lijkt mij ook makkelijker maar…
Zijn ze echt zo fijn? Gaan ze wel lang mee als je ze wekelijks wast? Zijn de standaard varianten warm genoeg (bijvoorbeeld de easybed van Zelesta) en mijn grootste vraag is ga je er niet ontzettend onder zweten aangezien het overgrote deel is gemaakt van microvezel? Je hebt ook katoen varianten alleen heb je dan minder keus en is het veel duurder.
Hoor graag ervaringen…misschien dat er goedkopere opties zijn dan de genoemde merken
Zijn ze echt zo fijn? Gaan ze wel lang mee als je ze wekelijks wast? Zijn de standaard varianten warm genoeg (bijvoorbeeld de easybed van Zelesta) en mijn grootste vraag is ga je er niet ontzettend onder zweten aangezien het overgrote deel is gemaakt van microvezel? Je hebt ook katoen varianten alleen heb je dan minder keus en is het veel duurder.
Hoor graag ervaringen…misschien dat er goedkopere opties zijn dan de genoemde merken
donderdag 21 augustus 2025 om 13:33
Ik overweeg ook zo'n deken ter vervanging van het dekbed+overtrek voor het logeerbed. Ik ben alleen wel benieuwd naar ervaringen: hoe lang duurt het drogen in de winter zonder droger?
Qua gebruik is dat geen probleem (logeerbed wordt niet zo vaak gebruikt), maar als zo'n deken bijv. drie dagen moet drogen neemt dat wel te lang veel ruimte in.
Qua gebruik is dat geen probleem (logeerbed wordt niet zo vaak gebruikt), maar als zo'n deken bijv. drie dagen moet drogen neemt dat wel te lang veel ruimte in.
donderdag 21 augustus 2025 om 13:46
Ik hang ze bij slecht weer over het traprek (past bij ons zonder dat ze dubbel hoeven) en dan drogen ze heel snel. 1 of 2 uurtjes denk ik, sowieso binnen een halve dag. Ik blijf me erover verbazen hoe snel die dingen drogen. Heb wel hele dunne, dat zal ook wel schelen.
duufje wijzigde dit bericht op 21-08-2025 14:35
0.74% gewijzigd
donderdag 21 augustus 2025 om 13:48
Heb je voldoende ruimte om ze allemaal op te bergen? Het neemt veel plaats in in een kast lijkt me. Want jij hebt er dus minimaal 8 voor de kinderen en 2 voor jezelf nodig. En je pubers hebben vast ook 2 persoonsbedden (?)Strawberry_shortcake schreef: ↑21-08-2025 12:11Ja ik ben extreem, alles of niets![]()
Ik heb 4 pubers dus 2pp en dacht koop er meteen 2 extra
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
donderdag 21 augustus 2025 om 14:07
Die van zorgmatras blijft wel mooi, nog geen pillen gezien. Niet vaak gewassen maar wel meer dan 2x. Voor in de camper vind ik het heel handig, voor dagelijks gebruik vind ik ook niet zo geschikt.
donderdag 21 augustus 2025 om 14:41
Ik realiseer me nu dat wij er ook 1 van Walra hebben. Die blijft een stuk mooier dan die van Zelesta, maar wordt ook minder vaak gewassen.
Qua slapen heb ik daar geen ervaring mee, ligt op het hefbed en daar heb ik zelf nooit geslapen. Kind vond hem wel warm afgelopen vakantie, maar die heeft het snel warm en het was ook 30+ graden en een dekbed was sowieso wat overbodig. Dus dat is niet helemaal een graadmeter.
donderdag 21 augustus 2025 om 14:43
Hier ook vier maar ze hebben gewoon allemaal een setje op hun bed en eentje in de kast.SweetFirefly schreef: ↑21-08-2025 13:48Heb je voldoende ruimte om ze allemaal op te bergen? Het neemt veel plaats in in een kast lijkt me. Want jij hebt er dus minimaal 8 voor de kinderen en 2 voor jezelf nodig. En je pubers hebben vast ook 2 persoonsbedden (?)
En op de overloop is nog een kast met nóg meer beddengoed en reserve dekbedden etc. Gewoon handig om veel
Van te hebben vind ik. Met logeren, vakanties, etc. Maar altijd in de aanbieding gekocht en dan valt t best mee hoor.
donderdag 21 augustus 2025 om 14:46
Ze adverteren toch altijd dat ze binnen 2u weer droog zijn dan is het wassen en drogen op 1 dag te doen en heb je er eerst maar 1 per persoon nodig. Kun je kijken of het bevalt.Strawberry_shortcake schreef: ↑21-08-2025 12:11Ja ik ben extreem, alles of niets![]()
Ik heb 4 pubers dus 2pp en dacht koop er meteen 2 extra
donderdag 21 augustus 2025 om 14:51
donderdag 21 augustus 2025 om 14:59
Ik heb er 1 van happybed.
1) dekbed kan niet echt onder het matras.. vind ik vervelend.
2) mijn wasmachine kon hem niet centrifugeren, sloeg op tilt. Ding kwam er zeiknat uit.
Ik gebruik het dekbed met een overtrek. Het voordeel is wel dat ze een stuk hygiënischer zijn (schimmeltjes enzo) dan reguliere dekbedden. Dus ik ben er alsnog blij mee.
Afgelopen weken niet gebruikt ivm de warmte.
1) dekbed kan niet echt onder het matras.. vind ik vervelend.
2) mijn wasmachine kon hem niet centrifugeren, sloeg op tilt. Ding kwam er zeiknat uit.
Ik gebruik het dekbed met een overtrek. Het voordeel is wel dat ze een stuk hygiënischer zijn (schimmeltjes enzo) dan reguliere dekbedden. Dus ik ben er alsnog blij mee.
Afgelopen weken niet gebruikt ivm de warmte.
donderdag 21 augustus 2025 om 15:20
1) Je kunt ze ook met instopstrook kopen, ik heb met instopstrook gekocht. Steeds meer bedrijven die dat aanbieden.
2) Het is heel belangrijk dat je wasmachine inderdaad groot genoeg is. Een wasmachine mag je ongeveer 3/4 vullen.
donderdag 21 augustus 2025 om 15:21
Zelfs de katoenenvariant heeft nog steeds een holle vezelvulling. Lees synthetisch. En daar betaal je dan dus meer voor. Zou het in je overweging mee nemen.
Ik kies in mijn hele huis voor natuurlijke producten. En dus ook om onder te slapen. Dan maar niet snel droog. In elke prijsklasse en in de verschillende materiaalsoorten (verschil per persoon) genoeg te vinden.
Ik kies in mijn hele huis voor natuurlijke producten. En dus ook om onder te slapen. Dan maar niet snel droog. In elke prijsklasse en in de verschillende materiaalsoorten (verschil per persoon) genoeg te vinden.
donderdag 21 augustus 2025 om 15:21
Ik zou er sowieso eerst maar een kopen ipv 4 tegelijk. De pubers moeten het natuurlijk wel willen.
donderdag 21 augustus 2025 om 16:28
Klef, heel erg klef. Het is zo synthetisch als wat. In combinatie met de overgang een heel erg slecht idee.
Wat iemand ook al schreef, je blijft wassen. Op 1 dag moest ik die van man en mij beide wassen en drogen. Mijn wasmachine doet bijna 3 uur over een 60 graden was, en dan nog in de droger. We moesten echt een strak regime van vroeg opstaan en dan tussendoor geen lading vergeten, anders was de boel niet droog 's avonds.
Wat iemand ook al schreef, je blijft wassen. Op 1 dag moest ik die van man en mij beide wassen en drogen. Mijn wasmachine doet bijna 3 uur over een 60 graden was, en dan nog in de droger. We moesten echt een strak regime van vroeg opstaan en dan tussendoor geen lading vergeten, anders was de boel niet droog 's avonds.
donderdag 21 augustus 2025 om 16:50
Bedankt voor alle reacties! Aan de extra wasjes had ik nog niet eens gedacht, je kan er inderdaad maar 1 per keer wassen…4 extra wasjes per week?!? Vreselijk. Dan inderdaad liever alle bedden verschonen en tegelijk in de machine doen. Plus mn tieners zijn zweetkoppen dus nee, het gaat em niet worden.
Zo snel als ik ben ben ik al naar de action geweest en heb daar een aantal katoensatijn dekbedovertrekken gekocht, geen idee of ze lang mee gaan maar ze voelen heerlijk aan. Ze waren rond de 16 euro per stuk
Zo snel als ik ben ben ik al naar de action geweest en heb daar een aantal katoensatijn dekbedovertrekken gekocht, geen idee of ze lang mee gaan maar ze voelen heerlijk aan. Ze waren rond de 16 euro per stuk
donderdag 21 augustus 2025 om 17:38
Mijn zoon van morgen 21 ligt nog steeds prinsheerlijk, onder zijn pandadekbedovertrek. Hihi.
Ontopic: zelesta niet doen. Ik moet ze wassen op mijn werk en ik drijf al weg als ik alleen maar naar die stof kijk.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
donderdag 21 augustus 2025 om 17:40
Ja en dat ook.Duufje schreef: ↑21-08-2025 13:33Wij hebben Zelesta in de camper (wordt door meerdere mensen gebruikt, ik vind het wel prettig om dan alles goed te kunnen wassen) en ik vind het maar zo-zo. We hebben het zomerdekbed. Dat is wel erg dun, waardoor je er niet onderuit zweet en het voelt ook niet perse heel warm, maar het is toch wel duidelijk erg synthetisch en ik word dan evengoed snel plakkerig.
Ik vind ze ook snel lelijk worden. Ze waren na 2 keer wassen al aan het pillen.
Voordeel is wel dat ze echt snel droog zijn. Half uurtje aan de lijn en kurkdroog.
Voor thuis vind ik het absoluut geen optie.
Dan gebruik ik nog liever een normaal dekbed zonder overtrek.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
donderdag 21 augustus 2025 om 17:50
Ik vind ze verschrikkelijk. Ook onhygienisch. Het tijk is van microvezel, gewoon polyester en dus enorm zweterig. Al helemaal niet fijn voor mensen die snel last hebben van huidirritatie of eczeem.
Collega van mij heeft er ook een, een van 2.40 bij 2.20. Die was ze elke week in haar 7 kg trommel een uurprogramma van 30 graden. Ding is nog als nieuw zeg ze. Ja, de binnenkant is waarschijnlijk nog nooit nat geweest. Mijn normale dekbed van 200 bij 200 zit al gepropt in mijn 9 kilo wasmachine. Kan je nagaan.
Daarnaast mogen ze max op 40 graden gewassen worden. Niet echt fris bij beddengoed.
Ik begrijp ook de huidige aversie tegenover dekbedovertrekken niet zo goed. Ik heb een anti allergie dekbed dat ik tot 90 graden kan wassen. Mijn katoenen dekbedovertrekken zijn heerlijk comfortabel, fris en ademend. Ik vind dat een stuk prettiger hoor dan zo'n vies zweterig ding.
Collega van mij heeft er ook een, een van 2.40 bij 2.20. Die was ze elke week in haar 7 kg trommel een uurprogramma van 30 graden. Ding is nog als nieuw zeg ze. Ja, de binnenkant is waarschijnlijk nog nooit nat geweest. Mijn normale dekbed van 200 bij 200 zit al gepropt in mijn 9 kilo wasmachine. Kan je nagaan.
Daarnaast mogen ze max op 40 graden gewassen worden. Niet echt fris bij beddengoed.
Ik begrijp ook de huidige aversie tegenover dekbedovertrekken niet zo goed. Ik heb een anti allergie dekbed dat ik tot 90 graden kan wassen. Mijn katoenen dekbedovertrekken zijn heerlijk comfortabel, fris en ademend. Ik vind dat een stuk prettiger hoor dan zo'n vies zweterig ding.
donderdag 21 augustus 2025 om 17:55
Wat ik me ook afvraag, er zijn nogal wat klachten over de kwaliteit, vaak naden of snel pillen. De eigenaar van Zelesta, Sven Bosschaart, is altijd een dropshipper geweest. Je weet wel, van die figuren die goedkope temu en ali meuk voor veel geld op bol.com zetten. Ik vraag me dus weleens af waar deze dekbedden vandaan komen.
donderdag 21 augustus 2025 om 18:34
Lady*Voldemort schreef: ↑21-08-2025 17:38Mijn zoon van morgen 21 ligt nog steeds prinsheerlijk, onder zijn pandadekbedovertrek. Hihi.
Ontopic: zelesta niet doen. Ik moet ze wassen op mijn werk en ik drijf al weg als ik alleen maar naar die stof kijk.
Mijn dochter van volgende week 25 had haar Bert en Ernie dekbedhoes mee op vakantie. Ze sliepen in een bedstee in een natuurhuisje.
donderdag 21 augustus 2025 om 18:43
Ik denk dat ik het antwoord wel weet.ikbenhetzozat schreef: ↑21-08-2025 17:55Wat ik me ook afvraag, er zijn nogal wat klachten over de kwaliteit, vaak naden of snel pillen. De eigenaar van Zelesta, Sven Bosschaart, is altijd een dropshipper geweest. Je weet wel, van die figuren die goedkope temu en ali meuk voor veel geld op bol.com zetten. Ik vraag me dus weleens af waar deze dekbedden vandaan komen.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
donderdag 21 augustus 2025 om 19:35
Ik stond in de wasserette op de camping naast iemand met zo’n ding. Ze had hem speciaal meegenomen op vakantie want thuis paste die niet in de wasmachine. Terwijl ik stond te gruwelen bij het idee dat ze hem dan ‘nooit’ wast wees ik haar op wasmachines bij tankstations waar veel inpassen. Volgens haar zijn die vies want daar wassen mensen hun paardendekens.
En toen deed ze het vieze natte zwemgoed in de droger; lekker handig.
Waarop ik zei dat ik DAT dus vies vindt; daar doet iemand daarna z’n schone goed in.
Afijn dat moest ik ff kwijt. Zo’n dekbed moet dus ook in je wasmachine passen, dat was m’n punt.
En toen deed ze het vieze natte zwemgoed in de droger; lekker handig.
Waarop ik zei dat ik DAT dus vies vindt; daar doet iemand daarna z’n schone goed in.
Afijn dat moest ik ff kwijt. Zo’n dekbed moet dus ook in je wasmachine passen, dat was m’n punt.
•

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in